[1.8 Mpi] jaka instalacja LPG |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 13-11-2012, 16:37 [1.8 Mpi] jaka instalacja LPG
|
|
|
Witam.
Przymierzam się do założenie LPG w moim Pininie.
Proszę o porady jaka instalacja będzie się dobrze sprawowała w MPI, i podstawowe pytanie czy warto zakłądać system lubryfikacji czy będzie to tylko zbędny wydatek. Na instalacji nie zamierzam oszczędzać jednak nie chce ponosić dodatkowych niepotrzebnych kosztów. |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-11-2012, 00:19
|
|
|
Holenderski VSI Prins na japońskich wtryskach Keihin załatwi sprawę. Fakt drogo, ale warto.
Gdzie chcesz zakładać ten system lubryfikacji?? Do czego ci to jest potrzebne?? |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 15-11-2012, 13:11
|
|
|
gdzie to nie mam pojęcia, gazownik stwierdził że do tego typu japońskich silników się takie coś zakłada, |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-11-2012, 14:29
|
|
|
A co to znaczy do takich silników. Toć MPI to zwykła 16V z jednym wałkiem i metalowymi kolektorami. Tak naprawdę każda instalacja IV gen będzie chodziła jak trzeba. Tylko nie montuj zbiornika w miejsce koła |
_________________
 |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 15-11-2012, 14:49
|
|
|
Na miejscu koła będzie koło, a butla pod spód, tylko nie jestem jeszcze pewien czy w miejsce tłumika czy będę bak przerabiał |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2012, 15:07
|
|
|
tak z ciekawości - ten 1.8, to przypadkiem nie jest GDI??? - bo takowe bywały...
i tam gazu raczej sensownie nie założysz
jak to zwykły silnik (czyli SOHC 16v), to spoko - większość instalacji 4 generacji się sprawdzi - kwestia dobrego montażu |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 15-11-2012, 16:08
|
|
|
Jak w tytule to jest Mpi a wiec zwykle 16v, z góry założyłem ze będzie to IV generacja tylko wolałbym żeby ktoś podpowiedział jakiej firmy co i jak, Prins ze względu na cenę, jak się pytałem to około 4000 odpada, nie wiele więcej wyszło mi za auto mój gazownik proponował mi BRC za 2800 z lubrą i 2200 bez. |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-11-2012, 10:49
|
|
|
Montaż butli w samochodzie nawet pseudoterenowym jakim jest MPI pod autem jest dość ryzykowny moim zdaniem. Jeżeli już to rzeczywiście zamiast połówki baku, jest podzielony nad wałem ma pół. Przy tłumiku nie ma w ogóle miejsca i czy przypadkiem nie za gorąco? Zauważ, że nawet fabryczny bak jest osłonięty dodatkową blachą - na butlę zrobiłbym konkretny kosz. Inna kwestia to użytkowanie wiszącego nad ziemią zbiornika zimą - z tego co wiem (choć na gazie się nie znam, wolę benzynę) to przy takim rozwiązaniu w Żukach (wiem inna technologia) gaz w butli zamarzał. Ale może to tylko takie bzdurne gadanie.
Cena 2800 jeżeli miałoby w tym być montowanie pod autem jest bardzo sensowna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-11-2012, 15:44
|
|
|
Nie kumam o co chodzi z tą lubryfikacją. Ale jeśli się dowiesz to napisz. Ostatnią instalację LPG miałem w Fordzie Probe - amerykańska Mazda MX-6 GD. Pod maską Japońskie F2T mazdy 159KM z turbiną. Na Prinsie śmigało super, na hamowni wyszło 158KM i 310Nm na LPG. Za instalację dałem 5000zł ale warto było. Żadnej lubryfikacji nie montowali. Ale jeśli ta lubryfikacja miałaby ogrzewać zbiornik LPG no to byłoby super. |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 16-11-2012, 16:14
|
|
|
Właściwie to myślałem wrzucić tłumik w miejsce baku Pb a właściwie jego połówki, a w miejsce tłumika butle około 45 litrów bo większa nie wejdzie 27 cm średnicy, kolega ma w witarze gaz pod spodem dobre parę lat użytkuje auto podobnie do tego jak i ja będę i butla całkiem dobrze to znosi. Co do lubryfikatorów to mniejwięcej tak to mi gazownik tłumaczył: http://alex-autogaz.pl/lubryfikatory/ Gaz zamarza grubo poniżej -100 więc to raczej mity. Cena 2800 to już z lubryfikatorem bez 2200 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-11-2012, 19:13
|
|
|
Ciekawa sprawa i wygląda że ma sens. Ma tylko nadzieję że to nie wygląda po montażu jak plastikowa butelka z zamontowaną medyczną kroplówką. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-11-2012, 19:16
|
|
|
Ja miałem kilka aut na gaz i nigdy nie montowałem lubryfikacji, według mnie to wyrzucenie kasy w błoto. |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 08-01-2013, 21:53
|
|
|
Zamontowałem instalacje BRC sequent 24.11 za 2500. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy, choć wydaje mi się że silnik chodzi równiej, ustawiona na przełączanie się na gaz przy 30 stopniach, przy -10 to około 1 km spokojnej jazdy. Butla jednak ostatecznie poszła do bagażnika podłoga w bagażniku poszła 8 cm wyżej więc wiele bagażnik nie ucierpiał, butla zmieściła się 47 l. średnie spalanie to 12 l lpg plus litr pb przy jeździe 50% drogami podmiejskimi nie więcej niż 80 km/h a reszta to drogi gruntowe i trochę błota. |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
miko.87
Nowy Forumowicz
Auto: pinin 1.8 MPI 2001 LPG-2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012 Posty: 12 Skąd: okolice Słupska
|
Wysłany: 07-02-2013, 23:11
|
|
|
mam ta samą instalacje co kolega Piotrek4 i potwierdzam że nie ma zauważalnej różnicy w mocy. Spalanie 12l, 50-50 teren i polish shoosa |
|
|
|
 |
Piotrek4
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 216 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 11-02-2013, 11:33
|
|
|
Przy obecnych warunkach, czyli 30cm śniegu to przy tej samej jeździe i 15 weźmie, nie mam porównania jak to wygląda w pb, też tak żłopie?? |
_________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś |
|
|
|
 |
|