[FAQ] Polerowanie halogenów. |
Autor |
Wiadomość |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 19-11-2012, 21:36 [FAQ] Polerowanie halogenów.
|
|
|
Witajcie, jakiś czas temu stwierdziłem iż denerwuje mnie
TAKI:
i gorszy wygląd halogenów, ponieważ ten i tak był po "wstępnej" polerce a uwierzcie wyglądał DUŻO DUŻO gorzej. Więc stwierdziłem, że można coś z tym zrobić, ale do rzeczy:
Zaznaczam, że nie wiem co z powłoką UV, ale z drugiej strony skoro takiego obdartusa mamy to jakaś część tej osłony i tak poszła w pi... a zawsze można czymś psiknąć czy zabezpieczyć później.
Pewnie chcecie jakąś zachętę na początek ?
Dobra efekt końcowy to:
Co nam potrzebne ?
-prąd
-woda
-wiertarka/polerka z regulacją obrotów
-papier wodny gradacje: 800 albo 1000, 1500, 2000, 2500/3000
-pasta polerska k2 tempo
No to na wstępie możemy tam przetrzeć reflektor, żeby był wstępnie czysty.
Bierzemy papier od najniższej gradacji jaką mamy 800 czy tam 1000 moczymy w wodzie i zaczynamy "polerować".
Zaznaczam, że zachlapiemy wszystko dookoła chyba, że tylko ja tak chlapałem...
Polerujemy w zależności od stanu halogenu ale tak minimum 30min (mi się nie chciało i zamiast godziny robiłem 30 min i mi zostały jeszcze głębsze odpryski ale to dlatego mi się nie chciało, że papier mi nie zbierał już a nie miałem następnego kawałka)
Tak to w trakcie wygląda. Woda gęstnieje bo się zbiera w niej pył, często musimy opłukiwać kawałek papieru którym akurat szlifujemy.
Następnie gdy już nasz reflektor jest wstępnie zmatowiony i pozbawiony jakiejś części syfu... czyli wygląda tak:
To zabieramy się za następną gradacje 1500. Robimy tak samo jak wyżej, minimum 30min.
Później zmieniamy na 2000 i robimy tak samo jak wyżej.
Po 2000 i 30 min tak powinno to wyglądać.
Niestety ja nie miałem wyżej niż 2000, dopiero jutro będę mieć to sobie poprawie więc na tym skończyłem.
Generalnie jeszcze powinniśmy przelecieć nasz halogen jeszcze 2500 albo 3000 też 30min.
I na samym końcu parę razy polerować pastą k2.
Ja to robiłem miękką gąbką BOLL się zowie nałożoną na wiertarkę, dokładnie 4 razy.
A na końcu jeszcze 2 razy szmatką.
Więc reasumując ten nędzny tutorial.
PRZED:
PO:
Im więcej zedrzemy papierem tym lepszy efekt końcowy, dodam, że trudno te głębsze zedrzeć ale myślę, że to jest możliwe. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 19-11-2012, 22:19
|
|
|
A ta pasta która podałeś, wybierze mi to co zostało w tej chwili ??
Tak w ogóle, to teraz mi trochę wstyd za wstawienie tego na forum widząc to Twoje.. ;] |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-11-2012, 22:23
|
|
|
WreX napisał/a: | A ta pasta która podałeś, wybierze mi to co zostało w tej chwili ?? |
Głębokich rys nie usuniesz niczym. |
|
|
|
 |
SOŁTYS
Forumowicz immortal
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 31 Skąd: sto(L)yca
|
Wysłany: 19-11-2012, 22:29
|
|
|
Można to o wiele wiele..... szybciej zrobić.
Jak kolega wyżej wspomniał ta pasta się raczej nie nadaje.
Zależy ile ma się czasu ochoty i finansów na polerkę lamp. |
_________________ im szerzej otwieramy serce na innych, tym bardziej narażamy się na choroby wieńcowe |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2012, 22:32
|
|
|
WreX napisał/a: | Tak w ogóle, to teraz mi trochę wstyd za wstawienie tego na forum widząc to Twoje.. ;] |
Nie przejmuj się. Bartek i tak wszystko musi mieć perfekcyjnie, więc nie wiem jakby się ktokolwiek starał to on i tak to zrobi lepiej:)
U Bartka to wystarczy że muchy odbiją się na reflektorach i nie bedzie umiał ich umyć, to polerkę zrobi Oczywiście żartuję, Bartek wiesz o co kaman:) |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 19-11-2012, 23:11
|
|
|
deejay napisał/a: | WreX napisał/a: | A ta pasta która podałeś, wybierze mi to co zostało w tej chwili ?? |
Głębokich rys nie usuniesz niczym. |
Twierdzisz, że z tym co zostało już nic nie da się zrobić ? |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 19-11-2012, 23:38
|
|
|
WreX, Jesteś czasami w okolicach Łodzi? Mam wszystko co trzeba do full ogarnięcia ale i tak musiałbym zbadać to organoleptycznie. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 19-11-2012, 23:44
|
|
|
booohal napisał/a: | WreX, Jesteś czasami w okolicach Łodzi? Mam wszystko co trzeba do full ogarnięcia ale i tak musiałbym zbadać to organoleptycznie. |
No zakładam, że istnieje możliwość że bym się tam pojawił, a reflektory przednie te szklane też by dało rade ? Bo sporo małych syfków na nich jest. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 19-11-2012, 23:47
|
|
|
WreX, Mam tlenek ceru ale on ''wypiaskowania'' nie ruszy. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Jokusan
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2012 Posty: 33 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-11-2012, 14:59
|
|
|
Pytanie takie: czy te szybki od halogenów są pokryte jakimś środkiem zabezpieczającym czy jest to goły materiał (PC dokładnie) ? Jak patrzy się na tą szybkę od zewnątrz to można dojrzeć taką wielokolorową poświatę, stąd te pytanie o jakąś warstwę ochronna.
Pytam ponieważ przy polerowaniu owe zabezpieczenie (jeśli jest) zostanie usunięte w związku z czym nasuwa się kolejne pytanie: czy taka szybka bez zabezpieczenia nie będzie się szybciej rysować itp ? |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 20-11-2012, 19:28
|
|
|
Jokusan, Rysować raczej nie. Przeważnie jest to ochrona UV. Jeżeli ją usuniemy to może szybciej pożółknąć/zmatowieć od działania promieni UV. Po polerowaniu możemy jednak je zabezpieczyć ponownie. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
|