Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Sprężyny progresywne (obniżające).
Autor Wiadomość
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-05-2008, 09:16   [CJ4A 1.6] Sprężyny progresywne (obniżające).

Otóz temat może zacznę od tego, ze zdążyłem wymienić już cały komplet amorków KYB i założyłem alusy 15-calowe z oponką 195/50. W pierwszej chwili gdy zostało to zrobione auto prowadziło się dość sztywno i ładnie przez pierwsze dni.. po tych dniach jakby trochę zmiękło i troszeńkę pływa w zakrętach, ale nie tak jak na stary amorkach i 13-calowych stalówkach (wtedy była tragedia).

Naszła mnie myśl aby obniżyć Misiaka. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę to, iż amorki sa standardowe (gazówki), felgi są 15-calowe oraz obciążenie w aucie waha się miedzy 1-2 osobami (czasem 3, ale rzadko), czyli w przybliżeniu obciążenie osób ok. 200 kg. Chodzi o to żeby czasem felga nie obcierała o nadkole/rant/amorek.

Szukałem na internecie opcji obniżenia 20mm/20mm ale niestety nigdzie nie znalazłem.
Na serwisie aukcyjnym znalazłem opcję 30mm/30mm oraz 30mm/20mm.
I tutaj pytanie jaka bedzie różnica pomiędzy tą 1 opcją, a drugą?
Chyba trochę bez sensu żeby obniżać przód bardziej niż tył, czy się myle?
No i jak to bedzie spisywało się przy wymienionych rzeczach, które napisałem wyżej (amory i fele oraz obciążenie).

Czy przy zakupie sprężyn kupuje się jeszcze coś co jest niezbędne do wymiany? Oczywiście sprężyny bedą wymieniane u mechanika.
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 15:57   

Zauwaz ze w 99% ayt przednie nadkola sa duzo wyzsze od tylnich.Stad tez nierowne obnizenie.Oczywiscie nie ma tu zelaznej zasady. Mialem colta z obnizonym zawieszeniem 40/40 i powiem ci tyle. Przod ok, ladnie , ale tyl :x Kur..... mnie strzelala jak nadkola obcieraly o ranty (felgi milem 15" ET 25, opony 195/45). I nie daj sie namowic na gumy wkladane w sprezyny.Ja przez takie wynalazki polamalem springi. Gumy to owszem ale do czego innego :)
Wiec zanim postanowisz obnizyc autko ( a to jest sluszna koncepcja) zmien felgi lub poszerz tylne nadkola. Bedziesz dopiero wtedy cieszyl sie jazda a nie rzucal miesem na byle malej nierownosci.Pozdrawiam
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-05-2008, 16:24   

ja mam -35 przód i - 30 tył. Faktycznie, jak napisał cimon102 obniżenie jest 'nierówne' z racji ukształtowania błotników. REALNIE samochód obniżył o ok 2-2,5cm, na pewno nie więcej. W zasadzie nic nie musisz zmieniać. Fabryczne amortyzatory zniosą glebę do ok -40.
Co do ocierania o ranty. Na zimowych ori kołach Mitsu 175/7013 nie tarło nic. Na 195/50/15 ET 49 (max schowane) również nic. Teraz mam 195/50/15 ET 30 (koła równo z błotnikiem) i niezbędne było sklepanie rantów, choć kiedy z tyłu usiądą 2 osoby, na głębszym dołku potrafi czasem przytrzeć.
_________________
 
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-05-2008, 17:07   

Felgi u mnie 7J/ET35 i dopiero co kupione, wiec ich zmieniac napewno nie bede. Moge ewentualnie pokusic sie o opony z profilem 45 jezeli bedzie cos tarlo na tych 50 co mam z tego wzgledu, ze opony sa juz tylko na ten sezon.

1. Lepiej zrobic rowne obnizenie, czy 30/20?
2. Czy coś kupuje się jeszcze przy zakupie sprężyn? Tzn. czy kupic przykladowe spreżyny za powiedzmy 400 zl - 500 zl i pojechac do mechaniora i on wymieni, czy bedzie potrzebował czegoś jeszcze?
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2008, 20:51   

To czy obnizysz po tyle samo przod i tyl czy tez nie to zalezy tylko od ciebie. Wystarczy ze kupisz nowe sprezyni i nic wiecej ci nie trzeba. Pozdrawiam :mrgreen:
 
 
Twaróg 
Mitsumaniak
Śmigamy ulicami ;)


Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 15-05-2008, 22:47   

No to juz wszystko wiem ;) A jeszcze pytanko, wiecie gdzie dostane 20/20? Nigdzie nie widze ;/
Oczywiscie juz macie "Pomógł" po sztuce ;P
_________________
Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie ;)
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-05-2008, 06:20   

Twaróg napisał/a:
wiecie gdzie dostane 20/20
Takich sprężyn chyba nie dostaniesz nigdzie. Wszystkie twarde springi, które widziałem zaczynały się od -30mm.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-05-2008, 11:10   

Święte słowa.
Aha i co do samej wymiany. Ściągacze do sprężyn to rzecz niezbędna. Próbowałem dwoma imadłami ale nie dało rady. Jeśli chcesz, wymieniać sam, ściągacze są obowiązkowe. Problemy stwarzały też zapieczone śruby dolnego mocowania amortyzatorów, szczególnie z tyłu. Inna sprawa, że każdy szanujący się warsztat powinien ściągacze posiadać ;)
_________________
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2008, 14:59   

pawela napisał/a:
Ściągacze do sprężyn to rzecz niezbędna. Próbowałem dwoma imadłami ale nie dało rady.

Nawet nie chodzi o wygode, ale o bezpieczenstwo - jak nie chcesz by gorne mocowanie zrobilo ci w glowie dziure wielkosci malego taleza, to lepiej kup dobre sciski do sprezyn. Szczegolnie przednie sa mocne, bo tylne to da sie rekami scisnac :wink:
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-11-2012, 15:42   

Mam pytanko co do sprężyn do CJ0... Orientuje się ktoś czy pasują do niego sprężyny z jakiejś innej marki samochodów? Generalnie chodzi mi o obniżenie przodu samochodu a jest strasznie mały wybór sprężyn do tego modelu i ceny są dosyć wysokie :(
 
 
Dylan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 1.6 16V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 48
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: 22-11-2012, 20:53   

Kubot napisał/a:
Mam pytanko co do sprężyn do CJ0... Orientuje się ktoś czy pasują do niego sprężyny z jakiejś innej marki samochodów? Generalnie chodzi mi o obniżenie przodu samochodu a jest strasznie mały wybór sprężyn do tego modelu i ceny są dosyć wysokie :(


chodzi Ci tylko o obnizenie przodu auta? Ja tez mialem taki zamiar i zakupilem komplet MTS technik przod osiadl tak jak chcialem a tyl w sumie pozostal na tej samej wysokosci takze ogolem zadowalajaco jest:) cena tego kompletu sprezyn to zaledwie cos okolo 320zl efekt jak dla mnie zadowalajacy jest tez sztywniej takze wedle oczekiwan.
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 24-11-2012, 20:45   

Przemyśl czy tego chcesz... :P ja kupiłem obniżonego (chyba) bo jest mega nisko i twardo. Chętnie bym z tego zrezygnował ;]
Zobacz jakie masz też ET na feldze mi przy 195 oraz et 35 zdarza się że delikatnie tył obciera.

A co do pasowania z innych modeli to zmartwię Cie, pewne źródła (nie wszystkie) podają że nawet z CJ 1.3 do 1.6 nie podejdą a co dopiero innego samochodu ;)
Sprawdziłbym jeszcze FTO bo gdzieś na coltmani czytałem że gwint pasuje więc może być i ogólnie podobne pytanie czy tańsze :P
_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-11-2012, 00:43   

Jeżeli bym obniżał to tylko przód.. Myślę ze nie było by problemu z obcieraniem. Do FTO jest jeszcze mniejszy wybór :? To może zamienimy się na sprężyny?? :D Z 1.3 do 1.6 nie pasują? Coś mi tu nie pasuje ;)
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 30-11-2012, 23:25   

Myślałem kiedyś o tym żeby zamienić się z kimś z Coltmani ale...
-) skąd mam pewność, że kogoś sprężyny są dobre. Moje całe zawieszenie było sprawdzane w czerwcu i było w idealnym stanie :P
-) problem może pojawić się w drugą stronę, po co mi nieprzyjemności w klubie :P
-) Musiałbym wymontować z auta wysłać i czekać a auto byłoby unieruchomione, co w moim przypadku odpada...

Co do pasowania to faktycznie
pomyliłem z CJ 1,5 bo do niej nie pasują tylne oraz z CA do CJ też nie.

Może się przyda:
http://www.kyb-europe.com...log_sprezyn.pdf
_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.