| 
		[EAxx] Brak nawiewu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-07-2010, 11:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dmuchawa w galancie jest sterowana nastepujaco:
 
 
ECU klimatyzacji:
 
Na pierwszym pinie powinno byc:
 
Power Mos fet drain output, kiedy dmuchawa wylaczona 12V, kiedy najnizsza predkosc to 9V, najwyzsza 0V.
 
Pin2- powr mos fet gate output, kiedy dmuchawa wylaczona 0V, najnizsze obroty 1,3V, najwyzsze 2,5V.
 
 
ECU klimatyzacji w polaczeniu z przekaznikiem wysokich obrotow, oraz tranzystorem mocy steruje potencjalem 1 z pinow. Na drugi pin podawane jest stale napiecie 12V, ktore jest sterowane za pomoca bloku z przekaznikiem, ktory znajduje sie po lewej stronie, jak na rysunku:
 
  
 
 
Do pewnej predkosci obrotowej tranzystor mocy, w ktorym na wejsciu jest masa, steruje potencialem. Gdy ustawimy nawiew na predkosc maksymalna to ECU przelacza sie na przekaznik, zeby nie obciazac trysytora. Wtedy na pinie jest 0V, poniewaz jest zwierany bezposrednio do masy.
 
 
Drugi pin jest zasilany przez przekaznik, ktorego rysunek jest powyzej. Natomiast przekaznik jest sterowany za pomoca ECU, oraz zaplonem ze stacyjki.
 
 
Czy pomiary napiecia robilem miedzy dwoma pinami? Czy pomiedzy jednym z pinow, a masa?
 
Zmierz napiecia kazdego z pinow osobno w stosunku do masy, na roznych ustawieniach dmuchawy. Wyniki przedstaw na forum. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 shred1  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-07-2010, 20:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zlokalizowałem tyrystor, zwarłem przewody odpowiedzialne za dmuchawę i nawiew wystartował z pełną prędkością. Obstawiam więc, że winny jest tyrystor. Znalazłem już taki na Allegro, jak przyjdzie mam nadzieję, że sprawa się rozwiąże. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sticker  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-11-2010, 20:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy problem z dmuchawą został rozwiązany.
 
Dziś spotkało mnie to samo, 1,5h stania w korkach bez nawiewu. Wszystkie szyby zamarzały z zewnątrzi od wewnątrz.
 
Dmuchawę wymontowałem i po podłączeniu napięcia działa.
 
Na wtyczce od dmuchawy jest napiecie ok 12V i spada przy zwiększaniu nawiewu.
 
O co chodzi z tym trystorem bo niebardzo wiem gdzie go szukać ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-11-2010, 21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sticker, tyrystor znajduje się w obudowie nawiewu, tuż za schowkiem pasażera od spodu. Jest do niego podłączona jedna wtyczka. Jest wkręcony bodajże na 2 wkręty. Jak je odkręcisz to cały moduł się wysunie. Być może jest problem tylko z wtyczką, u mnie tak było. Coś nie stykało i się wtyczka przepaliła. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sticker  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2010, 13:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy o to chodzi:
 
 
 
 
 
 
Jeśli tak to po wyjęciu tego wtyczka i styki są OK.
 
Pomierzyłem napięcie na wtyczce i na jednym pinie jest masa, na drugim 8,5V na trzecim 11,5V.
 
Co mogę dalej sprawdzić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2010, 13:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak, to jest to. Sticker, napisz PW do shred1, które przewody przy tej kostce zwarł, że wystartowała. Wydaje mi się, że pewnie czarny z czarno-białym, ale nie mam pewności. 
 
 
[ Dodano: 30-11-2010, 13:47 ]
 
Ale z tego co widzę na schemacie, to zwarcie owszem może uruchomić dmuchawę, ale nie oznacza uszkodzonego tyrystora. Sprawdź przekaźnik z pierwszego postu na tej stronie. Zwarcie tych kabli w pewnym sensie omija przekaźnik. Podejrzewam, że u shred1, to właśnie on był uszkodzony. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sticker  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2010, 13:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               użytkownik shred1 znikł z forum, ostanio logował się 15-07-2010.
 
Narazie zrobiłem podłączenie wentylatora pod zapalniczke i startuje wentylator na najwyższych obrotach.
 
Przekaźnik od klimy jest za schowkiem po lewej stronie kierownicy ?
 
Zamienić mam przekaźnik górny z dolnym ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2010, 14:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli są takie same to możesz na chwilę zamienić. Ale nie wiem czy to ten sam typ. Ja bym go wymontował i sprawdził czy miedzy pinami 1 i 3 jest napięcie. Jeśli jest, to podłączyłbym przekaźnik pod napięcie do tych pinów w przekaźniku i sprawdził czy pomiędzy 2 i 5 jest przejście. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-11-2010, 14:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przekaźnik od dmuchawy powinien byc taki sam jak od ogrzewania tylnej szyby, zreszta po wyciągnieciu można to rozpoznac po schematach i symbolu. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 XAWIERD  		  
		 
         Forumowicz XAWIERD
  
  
                  Auto: Toyota Avensis Sol 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 74 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2012, 19:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam. Ja mam problem następujący. Włączam silnik dmuchawa startuje na maxa mimo to ze jest wyłączona. Jakiekolwiek regulacje czy próby wyłączania nie dają rezultatu . Ale uwaga gdy trzasnę schowkiem to wraca wszystko do normy. Sprawdziłem wszystkie wtyczki.Czy ktoś miał coś podobnego i gdzie szukać przyczyny.Pozdro. | 
             
						
				_________________ Miałem.
 
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
 
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
 
Corolla e10 92 1,3  rok  75 KM
 
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
 
Obecnie MISIEK
 
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
 
Toyota Avensis sol | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Obywatel Bedzio  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Suwałki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2012, 16:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oj Mitsumaniaki ratujcie popsułem rekina...         
 
 
Bawiłem się z oświetleniem panelu sterowania nawiewem, dokładniej przyciskiem odpowiedzialnym za włączenie / wyłączenie wewnętrznego obiegu powietrza (chciałem zamontować diodę led zamiast zwykłej żaróweczki). Zdemontowałem pulpit, wysunąłem przycisk z gniazda. I przy sprawdzaniu biegunowości (+/-) na przycisku doprowadziłem do zwarcia. 
 
 
Teraz mam następującą sytuację:
 
- żaróweczki "w okienku - kropce" nie świecą (czerwona obwódka)
 
- nawiew, sterowanie powietrzem, obieg wewnętrzny powietrza nie działają
 
 
 
 
 
Sprawdzałem bezpieczniki ale nie ogarnąłem. Czy w puszcze za nawiew i resztę odpowiada poniższy bezpiecznik?
 
 
  
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dread87  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2012, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Obywatel Bedzio,      bezpiecznik, ktory uwazasz za ten od nawiewu, to przekaznik wentylatorow chlodnicy.
 
Ten, ktorego szukasz jest w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie, na lewo od kierownicy za schowkiem. | 
             
						
				_________________   
 
Zobacz mojego Galanta TUTAJ    -   WIECEJ ZDJĘĆ
 
www.pajacyk.pl
 
www.polskieserce.pl
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Obywatel Bedzio  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Suwałki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 08:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmmm.... ups    
 
 
Eh... to był fail z mojej strony. Byłem dziś rano przy autku i odkryłem niesamowitą rzecz     3 rok już posiadam rekina a nie wiedziałem że pod schowkiem kierowcy są bezpieczniki     
 
 
Jeden poprostu się przepalił jak bawiłem się z przyciskami.
 
 
Już wszystko gra, dzięki za nakierowanie mnie,
 
 
PS. To auto cały czas mnie zaskakuje     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bluecard88  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant EA2W 
                  Kraj/Country: Denmark 
                  Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2012, 21:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Patrze ,że temat odgrzebany to zapytam. Mianowicie nie działa mi 1-szy bieg nawiewu. Jaka przyczyna? Miałem tak w Nissanie Almerze żony i tam była taka płytka pod schowkiem i mechanik mi luty poprawił i jest ok. Tutaj też może to być? Gdzie w galach jest ta  płytka? | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant EA2W- 98r
 
Nissan Almera N15- 99r
 
Kawasaki ZR7S- 02r
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wlodek93  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: mitsubishi galant 2.0 97r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 318 Skąd: kozienice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-11-2014, 20:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam. mam taki problem w moim galancie ze nie chce wystartowac dmuchawa na klimatronie ustawiam nawiew na maxa i zero odzewu. jak wlacze klime to sprezara startuje ale wentylator nie chce | 
             
						
				_________________ moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |