Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Brak nawiewu
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-07-2010, 12:24   

Dmuchawa w galancie jest sterowana nastepujaco:

ECU klimatyzacji:
Na pierwszym pinie powinno byc:
Power Mos fet drain output, kiedy dmuchawa wylaczona 12V, kiedy najnizsza predkosc to 9V, najwyzsza 0V.
Pin2- powr mos fet gate output, kiedy dmuchawa wylaczona 0V, najnizsze obroty 1,3V, najwyzsze 2,5V.

ECU klimatyzacji w polaczeniu z przekaznikiem wysokich obrotow, oraz tranzystorem mocy steruje potencjalem 1 z pinow. Na drugi pin podawane jest stale napiecie 12V, ktore jest sterowane za pomoca bloku z przekaznikiem, ktory znajduje sie po lewej stronie, jak na rysunku:


Do pewnej predkosci obrotowej tranzystor mocy, w ktorym na wejsciu jest masa, steruje potencialem. Gdy ustawimy nawiew na predkosc maksymalna to ECU przelacza sie na przekaznik, zeby nie obciazac trysytora. Wtedy na pinie jest 0V, poniewaz jest zwierany bezposrednio do masy.

Drugi pin jest zasilany przez przekaznik, ktorego rysunek jest powyzej. Natomiast przekaznik jest sterowany za pomoca ECU, oraz zaplonem ze stacyjki.

Czy pomiary napiecia robilem miedzy dwoma pinami? Czy pomiedzy jednym z pinow, a masa?
Zmierz napiecia kazdego z pinow osobno w stosunku do masy, na roznych ustawieniach dmuchawy. Wyniki przedstaw na forum.
 
 
shred1 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Bytom
Wysłany: 12-07-2010, 21:20   

Zlokalizowałem tyrystor, zwarłem przewody odpowiedzialne za dmuchawę i nawiew wystartował z pełną prędkością. Obstawiam więc, że winny jest tyrystor. Znalazłem już taki na Allegro, jak przyjdzie mam nadzieję, że sprawa się rozwiąże.
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-11-2010, 20:44   

Czy problem z dmuchawą został rozwiązany.
Dziś spotkało mnie to samo, 1,5h stania w korkach bez nawiewu. Wszystkie szyby zamarzały z zewnątrzi od wewnątrz.
Dmuchawę wymontowałem i po podłączeniu napięcia działa.
Na wtyczce od dmuchawy jest napiecie ok 12V i spada przy zwiększaniu nawiewu.
O co chodzi z tym trystorem bo niebardzo wiem gdzie go szukać ??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-11-2010, 21:41   

Sticker, tyrystor znajduje się w obudowie nawiewu, tuż za schowkiem pasażera od spodu. Jest do niego podłączona jedna wtyczka. Jest wkręcony bodajże na 2 wkręty. Jak je odkręcisz to cały moduł się wysunie. Być może jest problem tylko z wtyczką, u mnie tak było. Coś nie stykało i się wtyczka przepaliła.
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2010, 13:27   

Czy o to chodzi:



Jeśli tak to po wyjęciu tego wtyczka i styki są OK.
Pomierzyłem napięcie na wtyczce i na jednym pinie jest masa, na drugim 8,5V na trzecim 11,5V.
Co mogę dalej sprawdzić ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-11-2010, 13:43   

Tak, to jest to. Sticker, napisz PW do shred1, które przewody przy tej kostce zwarł, że wystartowała. Wydaje mi się, że pewnie czarny z czarno-białym, ale nie mam pewności.

[ Dodano: 30-11-2010, 13:47 ]
Ale z tego co widzę na schemacie, to zwarcie owszem może uruchomić dmuchawę, ale nie oznacza uszkodzonego tyrystora. Sprawdź przekaźnik z pierwszego postu na tej stronie. Zwarcie tych kabli w pewnym sensie omija przekaźnik. Podejrzewam, że u shred1, to właśnie on był uszkodzony.
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2010, 13:55   

użytkownik shred1 znikł z forum, ostanio logował się 15-07-2010.
Narazie zrobiłem podłączenie wentylatora pod zapalniczke i startuje wentylator na najwyższych obrotach.
Przekaźnik od klimy jest za schowkiem po lewej stronie kierownicy ?
Zamienić mam przekaźnik górny z dolnym ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-11-2010, 14:06   

Jeśli są takie same to możesz na chwilę zamienić. Ale nie wiem czy to ten sam typ. Ja bym go wymontował i sprawdził czy miedzy pinami 1 i 3 jest napięcie. Jeśli jest, to podłączyłbym przekaźnik pod napięcie do tych pinów w przekaźniku i sprawdził czy pomiędzy 2 i 5 jest przejście.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2010, 14:20   

Przekaźnik od dmuchawy powinien byc taki sam jak od ogrzewania tylnej szyby, zreszta po wyciągnieciu można to rozpoznac po schematach i symbolu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
XAWIERD 
Forumowicz
XAWIERD


Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22-04-2012, 20:42   

Witam. Ja mam problem następujący. Włączam silnik dmuchawa startuje na maxa mimo to ze jest wyłączona. Jakiekolwiek regulacje czy próby wyłączania nie dają rezultatu . Ale uwaga gdy trzasnę schowkiem to wraca wszystko do normy. Sprawdziłem wszystkie wtyczki.Czy ktoś miał coś podobnego i gdzie szukać przyczyny.Pozdro.
_________________
Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol
 
 
Obywatel Bedzio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-11-2012, 16:18   

Oj Mitsumaniaki ratujcie popsułem rekina... :? :P

Bawiłem się z oświetleniem panelu sterowania nawiewem, dokładniej przyciskiem odpowiedzialnym za włączenie / wyłączenie wewnętrznego obiegu powietrza (chciałem zamontować diodę led zamiast zwykłej żaróweczki). Zdemontowałem pulpit, wysunąłem przycisk z gniazda. I przy sprawdzaniu biegunowości (+/-) na przycisku doprowadziłem do zwarcia.

Teraz mam następującą sytuację:
- żaróweczki "w okienku - kropce" nie świecą (czerwona obwódka)
- nawiew, sterowanie powietrzem, obieg wewnętrzny powietrza nie działają



Sprawdzałem bezpieczniki ale nie ogarnąłem. Czy w puszcze za nawiew i resztę odpowiada poniższy bezpiecznik?



 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-11-2012, 21:53   

Obywatel Bedzio, :shock: bezpiecznik, ktory uwazasz za ten od nawiewu, to przekaznik wentylatorow chlodnicy.
Ten, ktorego szukasz jest w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie, na lewo od kierownicy za schowkiem.
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Obywatel Bedzio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-11-2012, 08:15   

Hmmm.... ups :rolleyes:

Eh... to był fail z mojej strony. Byłem dziś rano przy autku i odkryłem niesamowitą rzecz :mrgreen: 3 rok już posiadam rekina a nie wiedziałem że pod schowkiem kierowcy są bezpieczniki :shock:

Jeden poprostu się przepalił jak bawiłem się z przyciskami.

Już wszystko gra, dzięki za nakierowanie mnie,

PS. To auto cały czas mnie zaskakuje 8)
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 25-11-2012, 21:59   

Patrze ,że temat odgrzebany to zapytam. Mianowicie nie działa mi 1-szy bieg nawiewu. Jaka przyczyna? Miałem tak w Nissanie Almerze żony i tam była taka płytka pod schowkiem i mechanik mi luty poprawił i jest ok. Tutaj też może to być? Gdzie w galach jest ta płytka?
_________________
Mitsubishi Galant EA2W- 98r
Nissan Almera N15- 99r
Kawasaki ZR7S- 02r
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 13-11-2014, 20:34   

witam. mam taki problem w moim galancie ze nie chce wystartowac dmuchawa na klimatronie ustawiam nawiew na maxa i zero odzewu. jak wlacze klime to sprezara startuje ale wentylator nie chce
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.