[EAxx] Przestroga przed instalowaniem żarówek LED |
Autor |
Wiadomość |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-11-2012, 11:30 [EAxx] Przestroga przed instalowaniem żarówek LED
|
|
|
Coś mnie naszło ostatnio, żeby przy okazji wymiany żarówek postojowych z przodu i z tyłu wymienić je na LEDowe zamienniki. Od dawna używam LEDowych żarówek w trzecim świetle stopu, więc stwierdziłem że chyba dadzą radę i gdzie indziej.
Są dostępne w sieci bezcokołowe odpowiedniki żarówek:
18xSMD5050 W21W dwuwłóknowa (światło postojowe tył+stop)
13xSMD5050 W21W jednowłóknowa (cofania)
T4W Ba9s 9x SMD 5050 (postojowe przód)
Najpierw "zwykłe" problemy:
T4W - nie pasują w mocowanie, są delikatnie za duże. Nie będę przerabiał reflektora tylko po to żeby je zmieścić.
W21W jednowłóknowe - dają zdecydowanie za mało światła cofania w porównaniu ze standardem
Teraz największa masakra
Po zamontowaniu W21W dwuwłóknowych w miejsce świateł postojowych i stopu zaczęły się problemy. Nie skojarzyłem ich na początku bezpośrednio z tuningiem, bo samochód stał 2 tygodnie w garażu a problemy nie pojawiły się od razu.
1. Padł tempomat - przestał się włączać, na żadnym biegu, przy jakiejkolwiek prędkości
2. Losowo pojawiały się błędy wyłączające ABS - a to błąd czujników tył lewo/prawo, a to (co dopiero mnie naprowadziło na właściwą przyczynę) bląd świateł stopu!
Po wymianie na klasyczne żarówki samochód odżył, wszystko działa dobrze - ABS, tempomat.
Słowem: przestrzegam przed wymysłami. Wygląda na to że elektronika w naszych misiach jest wybredna
Pozdrawiam,
Grid |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 29-11-2012, 17:17
|
|
|
Grid napisał/a: | 1. Padł tempomat - przestał się włączać, na żadnym biegu, przy jakiejkolwiek prędkości
2. Losowo pojawiały się błędy wyłączające ABS - a to błąd czujników tył lewo/prawo, a to (co dopiero mnie naprowadziło na właściwą przyczynę) bląd świateł stopu! |
Normalnie prześcigasz Andersena...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
gmd4f
Mitsumaniak

Auto: Lexus IS200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-11-2012, 17:31
|
|
|
Miałem dokładnie taki cyrk, ale u mnie winny był jedynie LED (odpowiednik BA15s) w środkowym stopie. Brak tempomatu, błędy ABS i dodatkowo można było zauważyć, że lekko się żarzył przy włączonych światłach pozycyjnych/mijania. Obecnie w moim M mam czerwone W21/5W, mocna biała W21 oraz kierunkowskazy, które nie powodują w/w problemów. |
_________________ 126p>W124>EA5A>IS200
02872/KMM
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 29-11-2012, 19:52
|
|
|
gmd4f, ja mam praktycznie wszystkie żarówki wymienione na ledowe prócz tych T20 w pozycja/stop bo tam żarówka wchodzi pod kątem i nieco słabiej świeci ta ledowa którą ja zastosowałem do wstecznych(3W)niż zwykła żarówka BOSMA
Do stopów w klapie wsadziłem taśmy ledowe
We wszystkie "kierunki" wsadziłem ledy(po za przodem ale mam już żarówki gotowe tylko nie mam czasu i garażu żeby je zmienić ale to kwestia kilku dni)
I NIC TAKIEGO SIE NIE DZIAŁO CO TY PISZESZ. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
gmd4f
Mitsumaniak

Auto: Lexus IS200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-11-2012, 20:54
|
|
|
Jak widać, co egzemplarz, to inaczej się zachowuje. Tył też mam cały w LED, oprócz przeciwmgłowych. Jeśli świat w grudniu się nie skończy , to na wiosnę pobawię się w paski w 3 stopie. Myślę, że zbyt mały opór żarówki mógł być przyczyną tych zachowań. m6riano, jak poradziłeś sobie z mniejszą oporowością w kierunkowskazach LED? |
_________________ 126p>W124>EA5A>IS200
02872/KMM
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
gmd4f
Mitsumaniak

Auto: Lexus IS200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-11-2012, 21:44
|
|
|
deejay napisał/a: | Np ja osobiście zastosowałem takie oto Led Cree |
Mam identyczne. Pięknie migają, ale musiałem zastosować elektroniczny przerywacz, bo dostawały szalonych "obrotów". |
_________________ 126p>W124>EA5A>IS200
02872/KMM
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-11-2012, 21:50
|
|
|
gmd4f napisał/a: | Mam identyczne. Pięknie migają, ale musiałem zastosować elektroniczny przerywacz, bo dostawały szalonych "obrotów". |
Wystarczy opornik np 5 kOhm na strone
[ Dodano: 29-11-2012, 21:51 ]
gmd4f napisał/a: | Mam identyczne. Pięknie migają |
Ale ledy swieca super trzeba przyznać |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 29-11-2012, 22:17
|
|
|
ja zastosowałem ok 10omów,50wat |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 30-11-2012, 06:38
|
|
|
To co piszesz o ABS'ie i tempomacie po wymianie na LEDY'y nie koniecznie jest przypadkiem:)
Zarówka LED pobiera duuuużo mniej prądu. Nie pamiętam dokładnie, musiałbym sprawdzić schematy... ale może być tak, że w twoim egzemplarzu coś nie do końca jest dobrze z elektroniką/elektryką. Często jest tak, że jesli w obwodzie jest jakiś przekaźnik, układ opóźniajacy albo wiele innych możliwości kiedy nagle w obwodzie mamy mniejsze prądy to coś nie działa tak jak powinno - dlatego też kierunkowskazy LED wariuja. Poniewaz LED majster mariano nie ma takich problemów, radze żeby sprawdzić schemat i pomierzyć co nieco wartosci na różnych elementach...
Edit: właśnie popatrzyłem w schemat.. na wejściu ABS ECU jest ukłąd zabezpieczjacy i przełczajacy... ABS ma sygnał że wciskasz hamulc ze switcha pedału.. i dokładnie ten sam switch włacza światła.. wiec jeśli jest prąd w obwodzie za niski możłiwe że na wejścu ECU tranzystory nie przałaczjasiewłaściewie... podejrzewam że jakbys w ledy wstawił oporniki tak żeby prad był ten sam jak z żarówką problem zniknie.. co nie zmienia faktu że u innych działaja i nie ma tego problemu... chyba że tamte ledy maja oporniki wbudowane... |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
gmd4f
Mitsumaniak

Auto: Lexus IS200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 30-11-2012, 11:31
|
|
|
mackbeth, dobrze prawisz o ABS i związku z krańcówką hamulca. LED miał za mały opór (w moim przypadku składała się z kilku Flux-ów) i wyglądało to tak jakbym jeździł z wciśniętym pedałem hamulca, przy czym tempomat nie ma prawa działać. A u kogoś innego nafaszerowana diodami SMD, z większym poborem prądu, albo zgodna z CAN BUS, może nie wykazywać takiego zachowania.
Szybkie miganie kierunkowskazów to akurat normalne zachowanie... jak dla spalonej żarówki, bo właśnie tak większość samochodów (jeśli nie wszystkie) powiadamiają kierowcę, że któraś się spaliła. Tutaj LED nie stawiał poprawnego oporu i stąd konieczność użycia rezystorów, albo przekaźnika elektronicznego. |
_________________ 126p>W124>EA5A>IS200
02872/KMM
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 30-11-2012, 20:36
|
|
|
gmd4f napisał/a: | albo zgodna z CAN BUS |
gdzie w galu masz canbusa? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 30-11-2012, 20:48
|
|
|
Tu akurat pudło z żarówkami i CAN busem:) to w szmelcwagenach jee:)
U nas pseud pseudo Can bus to..... sterowanie szybami:)
Po za tym ja jako (nie chwaląc się ) elektronik inżynier magister moge stwierdzić, że po przestudiowaniu schematu elektrycznego i nie tylko naszego auta stwierdzam: tu nigdy się nie ma co popsuć:) i pod tym względem gal to jest kompromis prostoty i funkcjonalności:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 01-12-2012, 02:45
|
|
|
ototototo...;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
|