Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD
Autor Wiadomość
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 21-11-2012, 19:15   Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD

Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał
Cytat:
Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor
. Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-11-2012, 19:38   

To EvoScan czyta DiDa ? Bo wydawało mi się, że jednak nie, skoro to francuski silnik...ale nie miałem okazji więc nie wiem.

Co do błędów to mogą być jakieś pozostałości, a może i nie ;) Skasuj(Clear DTC) i zobacz, czy ponownie coś takiego wyskoczy.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-11-2012, 21:46   

radamanthys132 napisał/a:
Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał Cytat:
Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor

. Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo?


Do spr. impulsator przy kole zamachowym plus wiazka elektr. Najlepiej do wykasowania wszystkie błedy i ponowna diagnoza po zapaleniu kontrolki silnika jesli ją zpali . Bo tak to bedzie cięzko na czymś sie skupic , bo moze byc wiele przyczyn .
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 22-11-2012, 11:05   

Volve udalo sie jedynie zczytac bledy. Nic wiecej sie nie da. Wykasowac tez :p jedynie odczyt aczkolwiek nie biore tego wyniku w ciemno :) potestuje i sprawdze co jeszcze uda sie wydobyc z tej Cari
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2012, 14:15   

Rzuć okiem na to: http://pinoutsguide.com/C...ig_pinout.shtml

Oraz cytat ze strony: http://www.obdtester.com/obd2_protocols
Cytat:

"...ISO9141-2
Older protocol used mostly on European vehicles between 2000 and 2004. Uses pins 7 and optinally 15...."
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 03-12-2012, 16:49   

Czujnik polozenia walu w 1.9 did jakie ma zadanie? Impulsator obrotów? Wydaje mi sie przy pompie powinien byc. Pogubilem sie wiec sprostujcie i uzupelnijcie braki w wiedzy prosze :)
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-12-2012, 11:40   

Czujnik położenia wału znajduje się na skrzyni na wysokości koła zamachowego (patrz zdjęcia). Po odpięciu, silnik nie odpala (nie ma prawa) i sygnalizuje check engine. Prawidłowa rezystancja tego czujnika to 840ohma. Czujnik spełnia rolę generatora impulsów wału korbowego oraz/lub czujnika obr./min. sterowania silnika. W momencie rozruchu silnika synchronizuje się on z czujnikiem wałka rozrządu.

Dostęp do czujnika jest bardzo prosty, zdejmujemy górną osłonę silnika i dla ułatwienia zdejmujemy rurę dolotu powietrza do kolektora (ta rura gdzie jest boost sensor). Sam czujnik jest przykręcony jedną śrubą z łbem pod klucz nr. 10 Wg zdjęć od spodu też jest dobre dojście ale tego nie sprawdzałem w praktyce.



_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 18-12-2012, 16:12   

Ja bym sprawdził wtryski, miałem podobna sytuację , regeneracja wtrysku sterujacego i od tej pory wszystki O.K. Pisałem o tym wcześniej, jak jestes zainteresowany to zobach w moich postach. Pozdr.
_________________

 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2012, 10:04   

Z nowych ciekawych rzeczy które dzieją się dodatkowo w aucie to wczoraj jak ostro przyspieszalem to na 3 biegu na wysokich obrotach zapalił się check engine i zgasl dopiero jak wbijalem 4 bieg cały czas ostro przysieszajac. Dziś wybore się na diagnostykę wtryskow.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
slik 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
Wysłany: 23-12-2012, 21:43   

ja kiedyś w cari 1,9 did miałem bardzo podobnie niezależnie od temperatury raz paliła raz nie. Mechanicy sie głowili dłuższy czas a okazał się imo
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-12-2012, 21:48   

Też się nad tym zastanawiałem. Ale immo nie pokazuje żadnych błędów. Jak narazie szukam igły w stogu siana.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
slik 
Mitsumaniak


Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 47
Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
Wysłany: 23-12-2012, 21:54   

u mnie też błędów nie było żadnych na kompie, ale "magik elektronik" jakimś cudem doszedł, że to imo. Zrobił jakieś dziwne rzeczy i z dwóch imo zrobił jeden i od tamtej pory spokój.

a co do kontrolki check engine podczas jazdy to może EGR. u mnie też coś świrował, koszt wymiany duży więc na próbe go tylko wypiąłem (kostkę) i tak jeżdżę 3 lata :) i oczywiście samochód chodzi pięknie i nic o dziwo się nie świeci z kontrolek
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-12-2012, 21:56   

Jeśli chodzi o EGR to od niedawna mam założony nowy (a w zasadzie używkę) a wcześniej miałem złamany EGR, ale podpięty. Wcześniej też się zapalała. Robi się to sporadycznie.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.