| Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | radamanthys132   Mitsumaniak
 MohAIR
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 166
 Skąd: Poznan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 19:15   Problem z odpalaniem Carisma 1.9 DiD |   
 |  
               | 
 |  
               | Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał 
 . Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo? 	  | Cytat: |  	  | Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | To EvoScan czyta DiDa ? Bo wydawało mi się, że jednak nie, skoro to francuski silnik...ale nie miałem okazji więc nie wiem. 
 Co do błędów to mogą być jakieś pozostałości, a może i nie
  Skasuj(Clear DTC) i zobacz, czy ponownie coś takiego wyskoczy. |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2012, 21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | radamanthys132 napisał/a: |  	  | Auto czasem pali a czasem nie. Raz odpali po nocy a po 2 minutach jak go zgaszę już nie chce. Problem pojawia sie sporadycznie bez względu na temp silnika i otoczenia. Po czytaniu evoscanem pokazał Cytat: Diagnostic Codes:Intake air flow sensor ISC motor position sensor Engine coolant temperature sensor Injector circuitFuel pump relay EGR sensor
 
 . Czy to bład odczytu czy moze pozostałosci po jakims druciarzu ktory kiedy założył alarm z czyms na zasadzie immo?
 | 
 
 Do spr. impulsator przy kole zamachowym plus wiazka elektr.  Najlepiej do wykasowania wszystkie błedy i ponowna diagnoza po zapaleniu kontrolki silnika jesli ją zpali . Bo tak to bedzie cięzko na czymś sie skupic , bo moze byc wiele przyczyn .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radamanthys132   Mitsumaniak
 MohAIR
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 166
 Skąd: Poznan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2012, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Volve udalo sie jedynie zczytac bledy. Nic wiecej sie nie da. Wykasowac tez  jedynie odczyt aczkolwiek nie biore tego wyniku w ciemno  potestuje i sprawdze co jeszcze uda sie wydobyc z tej Cari |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radamanthys132   Mitsumaniak
 MohAIR
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 166
 Skąd: Poznan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2012, 16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik polozenia walu w 1.9 did jakie ma zadanie? Impulsator obrotów? Wydaje mi sie przy pompie powinien byc. Pogubilem sie wiec sprostujcie i uzupelnijcie braki w wiedzy prosze   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2012, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czujnik położenia wału znajduje się na skrzyni na wysokości koła zamachowego (patrz zdjęcia). Po odpięciu, silnik nie odpala (nie ma prawa) i sygnalizuje check engine. Prawidłowa rezystancja tego czujnika to 840ohma. Czujnik spełnia rolę generatora impulsów wału korbowego oraz/lub czujnika obr./min. sterowania silnika. W momencie rozruchu silnika synchronizuje się on z czujnikiem wałka rozrządu. 
 Dostęp do czujnika jest bardzo prosty, zdejmujemy górną osłonę silnika i dla ułatwienia zdejmujemy rurę dolotu powietrza do kolektora (ta rura gdzie jest boost sensor). Sam czujnik jest przykręcony jedną śrubą z łbem pod klucz nr. 10 Wg zdjęć od spodu też jest dobre dojście ale tego nie sprawdzałem w praktyce.
 
 
   
   
  |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek st   Forumowicz
 
 Auto: carisma DI-D+/2003r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 24 Lis 2006
 Posty: 391
 Skąd: pomorze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-12-2012, 16:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym sprawdził wtryski, miałem podobna sytuację , regeneracja wtrysku sterujacego i od tej pory wszystki O.K. Pisałem o tym wcześniej, jak jestes zainteresowany to zobach w moich postach. Pozdr. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-12-2012, 10:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z nowych ciekawych rzeczy które dzieją się dodatkowo w aucie to wczoraj jak ostro przyspieszalem to na 3 biegu na wysokich obrotach zapalił się check engine i zgasl dopiero jak wbijalem 4 bieg cały czas ostro przysieszajac. Dziś wybore się na diagnostykę wtryskow. |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slik   Mitsumaniak
 
  
 Auto: carisma 1,9 DID
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 47
 Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2012, 21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja kiedyś w cari 1,9 did miałem bardzo podobnie niezależnie od temperatury raz paliła raz nie. Mechanicy sie głowili dłuższy czas a okazał się imo |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2012, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też się nad tym zastanawiałem. Ale immo nie pokazuje żadnych błędów. Jak narazie szukam igły w stogu siana. |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slik   Mitsumaniak
 
  
 Auto: carisma 1,9 DID
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 47
 Skąd: Lublin/Łęczna/Starościn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2012, 21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie też błędów nie było żadnych na kompie, ale "magik elektronik" jakimś cudem doszedł, że to imo. Zrobił jakieś dziwne rzeczy i z dwóch imo zrobił jeden i od tamtej pory spokój. 
 a co do kontrolki check engine podczas jazdy to może EGR. u mnie też coś świrował, koszt wymiany duży więc na próbe go tylko wypiąłem (kostkę) i tak jeżdżę 3 lata
  i oczywiście samochód chodzi pięknie i nic o dziwo się nie świeci z kontrolek |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2012, 21:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o EGR to od niedawna mam założony nowy (a w zasadzie używkę) a wcześniej miałem złamany EGR, ale podpięty. Wcześniej też się zapalała. Robi się to sporadycznie. |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |