Utrata mocy OUTLANDER 2,0 DID |
Autor |
Wiadomość |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 01-12-2012, 20:21 Utrata mocy OUTLANDER 2,0 DID
|
|
|
Przejechałem moim Outkiem już 190 tyś kilometrów i miałem tyle różnych zdarzeń, że można napisać o tym małą książkę jednak nigdy nie było tak, że kontynuacja jazdy była niemożliwa a auto trafiło na lawetę - jednak aż do wczoraj.
I tutaj moje pytanie może ktoś z kolegów miał podobną sytuację:
Uruchomiłem silnik normalnie jak każdego dnia rano, przejechałem 2 km, wyłączyłem silnik i poszedłem na 15 minut do sklepu, po powrocie uruchomiłem silnik i rozpocząłem toczenie na drugim biegu po parkingu bez zbytniego przyciskania gazu, auto straciło moc z rury wydechowej zaczęły wydobywać się kłęby mlecznego śmierdzącego dymu a następnie kłęby sadzy, zapaliła się kontrolka ENGINE. Po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu kontrolka zapala się od razu i już pozostaje a silnika nie można wprowadzić na obroty powyżej 2000 i kopci sadzą. Sprawdziłem płyn chłodniczy nie ubywa, stan oleju od roku stały – nie ubywa.
Miałem już wymienioną turbinę na gwarancji przy 98 tyś jednak objawy były inne - auto podczas gwałtownego przyśpieszania na 4 , 5 biegu nagle traciło moc i wchodziło w tryb awaryjny. Praca turbiny stawała się z każdym dniem coraz głośniejsza a czasami przypominała cięcie kątówką metalu, a utrata mocy pojawiała się coraz częściej. Jednak wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika pozwalało na przywrócenie normalnej pracy.
Może ktoś pomoże ? |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-12-2012, 20:57
|
|
|
wg mnie ponownie turbina - tylko tym razem olej Ci się dostaje do powietrza. Nie ubywa oleju?? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 01-12-2012, 21:26
|
|
|
Nie - tak jak pisałem poziom oleju jest stały od bynajmniej roku poprzednia turbina wymieniona byla w kwietniu 2011. Poza tym w przewodach i intercoolerze nie było i nie ma prawie śladu oleju. |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 01-12-2012, 22:25
|
|
|
Może DPF sie rozsypał? |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 02-12-2012, 08:31
|
|
|
Mój egzemplarz podobno nie posiada filtra cząstek stałych |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 02-12-2012, 12:23
|
|
|
Chyba posiada. Chyba były dwie wersje z DPF otwartym, potem z zamknietym. Może oto chodzi? |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-12-2012, 21:42
|
|
|
To zainteresuj się EGR |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 03-12-2012, 07:40
|
|
|
Ok! Zrobię diagnostykę.
Dziwnym objawem są powtarzające się dwa " kichniecia" w okolicach 1800 obrotów jak człowiek mocno naciska na gaz a póżniej cisza |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 03-12-2012, 07:57
|
|
|
Nie słychać Turbo?
Raczej coś z olejem, może wtryski dostały i przez złe rozpylanie wypaliły dziurę w tłoku tak jak to miało miejsce w kilku L200.
A może uszczelka pod głowicą lub głowica?
Trochę dziwnie sie wróży bez dźwięku silnika i na odległość. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 03-12-2012, 18:59
|
|
|
I po diagnostyce komputerowej.
Urządzenie diagnostyczne wskazuje na usterkę przepustynicy.
Tylko której? |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:05
|
|
|
seba75x napisał/a: | I po diagnostyce komputerowej.
Urządzenie diagnostyczne wskazuje na usterkę przepustynicy.
Tylko której? | A co to za warsztat ktory tylko potrafi odczytac blad na ekranie i nic pozatym, tzn nie potrafi zdiagnozowac usterki hands on? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-12-2012, 00:33
|
|
|
Witam
Jak wyswietlilo przepustnica to EGR
Pozdrawiam |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 04-12-2012, 18:15
|
|
|
W moim Outku przepustnica powietrza doladowanego znajdująca się z przodu silnika przed zaworem EGR jest cały czas w pozycji zamkniętej ( co niektórzy nazywają ją klapą gaszącą ) nieważne czy zapłon włączony czy wyłączony czy dodajemy gazu czy też nie. Do tego oblepiona jest centymetrową warstwą mazi z olejem. Moim skromnym zdaniem silnik pobiera w tej chwili przez kolektor ssący jedynie spaliny wdmuchiwane prze egr od strony kolektora wydechowego. Co na to koledzy mechanicy może się mylę? Zawór egr w Outlanderze nie posiada sterowania elektrycznego ani od strony kolektora wydechowego ani od kolektora ssącego tylko sterowanie podciśnieniowe. |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
szerszeniak
Forumowicz

Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 41 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-12-2012, 23:54
|
|
|
To jest przepustnica EGR, klapy gadzace znajdują sie troche dalej w kolektorze. jak byles na diagnostyce warto bylo wykonać prosty test aktywacyjny przepustnicy Egr i byś wiedział czy chodzi czy nie generalnie pewnie juz stoi, ale oczyścić go zawsze można i sprawdź bezpieczniki pod maską.. Sporo sie wymienia tych przepustnic niestety pada elektronika i mechanika wiec nie jesteś jedyny. |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 05-12-2012, 08:06
|
|
|
Muszę to rozkręcić i zobaczyć jak wygląda EGR. Później wezmę numery części i poszukam zamienników. Chciałbym wymienić te elementy na nowe. Jeżdżę w dalekie trasy za granicę i nie chcę ryzykować. Latem rozbiorę dolot powietrza aż od turbiny i wyczyszczę. Rozbiorę też wszystko od strony zawracania spalin. Muszę zaopatrzyć się w uszczelnienia. W czasie gwarancji miałem czyszczony dolot i kolektor ssący oraz wymieniony EGR. Ale było to 110 tyś km temu. |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
|