Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Utrata mocy OUTLANDER 2,0 DID
Autor Wiadomość
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
  Wysłany: 01-12-2012, 20:21   Utrata mocy OUTLANDER 2,0 DID

Przejechałem moim Outkiem już 190 tyś kilometrów i miałem tyle różnych zdarzeń, że można napisać o tym małą książkę jednak nigdy nie było tak, że kontynuacja jazdy była niemożliwa a auto trafiło na lawetę - jednak aż do wczoraj.
I tutaj moje pytanie może ktoś z kolegów miał podobną sytuację:
Uruchomiłem silnik normalnie jak każdego dnia rano, przejechałem 2 km, wyłączyłem silnik i poszedłem na 15 minut do sklepu, po powrocie uruchomiłem silnik i rozpocząłem toczenie na drugim biegu po parkingu bez zbytniego przyciskania gazu, auto straciło moc z rury wydechowej zaczęły wydobywać się kłęby mlecznego śmierdzącego dymu a następnie kłęby sadzy, zapaliła się kontrolka ENGINE. Po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu kontrolka zapala się od razu i już pozostaje a silnika nie można wprowadzić na obroty powyżej 2000 i kopci sadzą. Sprawdziłem płyn chłodniczy nie ubywa, stan oleju od roku stały – nie ubywa.
Miałem już wymienioną turbinę na gwarancji przy 98 tyś jednak objawy były inne - auto podczas gwałtownego przyśpieszania na 4 , 5 biegu nagle traciło moc i wchodziło w tryb awaryjny. Praca turbiny stawała się z każdym dniem coraz głośniejsza a czasami przypominała cięcie kątówką metalu, a utrata mocy pojawiała się coraz częściej. Jednak wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie silnika pozwalało na przywrócenie normalnej pracy.
Może ktoś pomoże ?
_________________
Seba
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-12-2012, 20:57   

wg mnie ponownie turbina - tylko tym razem olej Ci się dostaje do powietrza. Nie ubywa oleju??
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 01-12-2012, 21:26   

Nie - tak jak pisałem poziom oleju jest stały od bynajmniej roku poprzednia turbina wymieniona byla w kwietniu 2011. Poza tym w przewodach i intercoolerze nie było i nie ma prawie śladu oleju.
_________________
Seba
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 01-12-2012, 22:25   

Może DPF sie rozsypał?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 02-12-2012, 08:31   

Mój egzemplarz podobno nie posiada filtra cząstek stałych
_________________
Seba
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-12-2012, 12:23   

Chyba posiada. Chyba były dwie wersje z DPF otwartym, potem z zamknietym. Może oto chodzi?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-12-2012, 21:42   

To zainteresuj się EGR
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 03-12-2012, 07:40   

Ok! Zrobię diagnostykę.
Dziwnym objawem są powtarzające się dwa " kichniecia" w okolicach 1800 obrotów jak człowiek mocno naciska na gaz a póżniej cisza
_________________
Seba
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 03-12-2012, 07:57   

Nie słychać Turbo?
Raczej coś z olejem, może wtryski dostały i przez złe rozpylanie wypaliły dziurę w tłoku tak jak to miało miejsce w kilku L200.
A może uszczelka pod głowicą lub głowica?

Trochę dziwnie sie wróży bez dźwięku silnika i na odległość.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 03-12-2012, 18:59   

I po diagnostyce komputerowej.
Urządzenie diagnostyczne wskazuje na usterkę przepustynicy.
Tylko której?
_________________
Seba
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-12-2012, 20:05   

seba75x napisał/a:
I po diagnostyce komputerowej.
Urządzenie diagnostyczne wskazuje na usterkę przepustynicy.
Tylko której?
A co to za warsztat ktory tylko potrafi odczytac blad na ekranie i nic pozatym, tzn nie potrafi zdiagnozowac usterki hands on?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-12-2012, 00:33   

Witam
Jak wyswietlilo przepustnica to EGR
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 04-12-2012, 18:15   

W moim Outku przepustnica powietrza doladowanego znajdująca się z przodu silnika przed zaworem EGR jest cały czas w pozycji zamkniętej ( co niektórzy nazywają ją klapą gaszącą ) nieważne czy zapłon włączony czy wyłączony czy dodajemy gazu czy też nie. Do tego oblepiona jest centymetrową warstwą mazi z olejem. Moim skromnym zdaniem silnik pobiera w tej chwili przez kolektor ssący jedynie spaliny wdmuchiwane prze egr od strony kolektora wydechowego. Co na to koledzy mechanicy może się mylę? Zawór egr w Outlanderze nie posiada sterowania elektrycznego ani od strony kolektora wydechowego ani od kolektora ssącego tylko sterowanie podciśnieniowe.
_________________
Seba
 
 
szerszeniak 
Forumowicz


Auto: AUDI 80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 41
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-12-2012, 23:54   

To jest przepustnica EGR, klapy gadzace znajdują sie troche dalej w kolektorze. jak byles na diagnostyce warto bylo wykonać prosty test aktywacyjny przepustnicy Egr i byś wiedział czy chodzi czy nie generalnie pewnie juz stoi, ale oczyścić go zawsze można i sprawdź bezpieczniki pod maską.. Sporo sie wymienia tych przepustnic niestety pada elektronika i mechanika wiec nie jesteś jedyny.
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 05-12-2012, 08:06   

Muszę to rozkręcić i zobaczyć jak wygląda EGR. Później wezmę numery części i poszukam zamienników. Chciałbym wymienić te elementy na nowe. Jeżdżę w dalekie trasy za granicę i nie chcę ryzykować. Latem rozbiorę dolot powietrza aż od turbiny i wyczyszczę. Rozbiorę też wszystko od strony zawracania spalin. Muszę zaopatrzyć się w uszczelnienia. W czasie gwarancji miałem czyszczony dolot i kolektor ssący oraz wymieniony EGR. Ale było to 110 tyś km temu.
_________________
Seba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.