[Cari 1.8 GDI] Sonda Lambda-pomiar woltomierzem |
Autor |
Wiadomość |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 06-12-2012, 17:31 [Cari 1.8 GDI] Sonda Lambda-pomiar woltomierzem
|
|
|
Witam wszystkich MM.
Dziś chciałbym prosić Was o pomoc w jednym temacie tzn. postanowiłem dziś pomierzyć napięcie na sondzie lambda i wyniki jakie otrzymałem bardzo mnie zdziwiły, może tutaj tkwi problem w moim samochodzie...
Mam sondę z 4 przewodami 2 czarne, biały, niebieski, poczytałem trochę na tym forum i podłączyłem woltomierz do jednego przewodu koloru czarnego względem masy i wynik stałe 14,4V.Więc podłączyłem pod drugi czarny przewód i wyszło mi na zimnym silniku 14,4V.Gdy silnik się rozgrzał napięcie stało w przedziale 0,34-0,37V.Po wkeceniu silnika na obroty 3tys i wyżej napięcie znowu wskakuję na 14,4V ,po nagłym puszczeniu gazu nagle pokazuję 0,38V a powinno być 0V bo tak wyczytałem na naszym forum.
Czy ta sonda kwalifikuję się do wymiany? czy mierzę na złych przewodach? bo jeszcze jest niebieski i biały.Mam jeszcze zapasowe ECU to po stronie pasażera i jak je założyłem to podczas podbicia obrotów do 3 tys wyskakuję błąd 48,58. Jeden z nich to nadmierna ilość powietrza zassysanego,może to dotyczyć sondy...Ale założyłem ten stary ecu bo wtedy mi błąd nie wyskakuję ja podbiję obroty.Według mnie coś z nią chyba nie tak,Silnik podczas pracy na biegu jałowym co jakieś 20sek. podbija obroty do właśnie 3tys! a po 4 minutach wskakuję na około 1500rpm i stoi i ani drgnie,chyba że włącze dodatkowe odbiorniki to wtedy obroty spadają. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-12-2012, 18:38
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | błąd 48,58 |
Jak odczytałeś te błędy, bo według Manuala w GDi takowe nie występują .
Jak sprawdzić sondę fotka z Manuala od MSS GDi:
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 06-12-2012, 20:08
|
|
|
no czyli coś z tamtym ecu musi być albo nie wiem...To jak mam zrobić te pomiary bo widze że u mnie w samochodzie ktoś przedemną wymieniał sondę i chyba na używaną...ale nie mam tego czerwonego kabla jak to opisane w manualu... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2012, 06:42
|
|
|
mateusz8230, na fotce powyżej masz pokazaną wtyczkę sondy (equipment side connector - złącze po stronie urządzenia) z opisem, pod które piny się podłączyć . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 07-12-2012, 10:36 Re: Sonda Lambda-pomiar woltomierzem
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | Witam wszystkich MM.
Dziś chciałbym prosić Was o pomoc w jednym temacie tzn. postanowiłem dziś pomierzyć napięcie na sondzie lambda i wyniki jakie otrzymałem bardzo mnie zdziwiły, może tutaj tkwi problem w moim samochodzie...
Mam sondę z 4 przewodami 2 czarne, biały, niebieski, poczytałem trochę na tym forum i podłączyłem woltomierz do jednego przewodu koloru czarnego względem masy i wynik stałe 14,4V.Więc podłączyłem pod drugi czarny przewód i wyszło mi na zimnym silniku 14,4V. |
znaczy sie alternator ładuje poprawnie |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:15
|
|
|
nie zupełnie dobrze chyba ładuje tzn... na zimnym nawet napiece siega do 14,7V, po rozgrzaniu silnika i włączeniu odbiorników napięcie spada do 13,2V.Wygląda mi to na to że mój altek ładuję coraz mniejszym prądem wraz z czasem nagrzewania się silnika...Trochę to dziwnie brzmi ale tak sprawa wygląda.Gdzieś w google czytałem że ECU steruję ładowaniem i na ciepłym silniku napięcie spada.
Spróbuję dziś jakoś to pomierzyć.Tylko ja mam sondę która ma biały,niebieski i 2 czarne przewody, to którę podłączyć do akumulatora a które do miernika ?
W tym temacie http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=535005 bleki01 opisał jak wyglądają kable i do czego są ale są one od lancera...
[ Dodano: 14-12-2012, 07:37 ]
udało mi się odpalić evoscana i wklejam loga z tym co robi lambda, silnik na postoju.
http://www.fotosik.pl/pok...b75ef54d17.html |
|
|
|
 |
|