Ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
dudas666
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 19 Skąd: szczawnik
|
Wysłany: 07-12-2012, 14:41 Ogrzewanie
|
|
|
Witam mam taki mały problem z ogrzewaniem otóż wymieniłem termostat układ odpowietrzyłem a w aucie jak nie było ogrzewania tak dalej nie ma. Co moze byc tego przyczyna?? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 07-12-2012, 17:13
|
|
|
zapchana nagrzewnica |
|
|
|
 |
dudas666
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 19 Skąd: szczawnik
|
Wysłany: 07-12-2012, 22:15
|
|
|
a duzo rozbierania jest zeby ja wymontowac ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 08-12-2012, 10:42
|
|
|
Pół lub więcej niż pół deski. I milion plastików do ewentualnego połamania. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
szatan666
Forumowicz

Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 114 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
|
Wysłany: 08-12-2012, 12:16
|
|
|
No własnie taki sam problem mam , gdzie jest wlot powitrza do nagrzewnicy bo auto stało po drzewami i chyba lisci mi sie napchało. grzać grzeje ale słabo dmucha i słysze cykanie wentylatora jakby cos tam w srodku było. nie ma jakiegos poradnika z fotami zeby to rozebrać ? kiedys taki do galanta znalazłem. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
kdf
Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 31 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 09-12-2012, 09:07
|
|
|
Dokładnie tego modelu nie znam, ale w zamierzchłych czasach (lata 90) miałem busa Mercedesa 207 z silnikiem 240D, który raczej nie był mistrzem w odpalaniu zimą. Kwitnąca w tamtych czasach pomysłowość ludzka spłodziła grzałkę zamontowaną w zaślepkę bloku cylindrowego. Mercedes w tym silniku miał wkręcane zaślepki więc nie było żadnego problemu z montażem. Wyglądało to trochę śmiesznie bo po prostu z silnika wychodził kabel z wtyczką na 220V (w tamtych czasach tyle było).
W użyciu było niesamowicie skuteczne. Auto odpalało jak w lecie. Moc tamtej grzałki była mniejsza bo chyba 500W i ustawiałem wyłącznik czasowy na dwie godziny przed startem. Po tych dwóch godzinach grzania przy temperaturze zewnętrznej ok -5 stopni sinik miał ok +15.
Jedynym mankamentem była trwałość samej grzałki. Starczała przeważnie na jeden sezon. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-12-2012, 17:26
|
|
|
do twórcy tematu:
spróbuj odłączyć węże od nagrzewnicy i wlać środek do czyszczenia chłodnic lub w ostateczności ocet( smrodu kupe) do zalania specyfiku możesz uzyć strzykawy jakiejś dużej lub takiej jak do zalewania oleju do dyfra/skrzyni. Potem podlącz szlauf i przeplucz pod ciśnieniem. Moze się uda ją przepchać. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2012, 21:12
|
|
|
dudas666 napisał/a: | a duzo rozbierania jest zeby ja wymontowac ?? | no co jest? nikt nie rozbierał nadmuchu?
trzeba rozebrać całą konsolę, kierownicę, budzik oraz całą środkową obudowę nadmuchu,
czyli trochę tego jest,
proponuję najpierw zrobić wszystko dookoła tego, bo mniej pracy - czyli postaraj się udrożnić nagrzewnicę przez końcówki w grodzi,
z octem itp. ostrożnie, bo łatwo przepłukać ją na wylot
puść najpierw wodę z kranu potem dmuchnij, powinno swobodnie przelatywać powietrze, jak przy dmuchaniu jest jakiś opór to jeszcze nie jest to |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-12-2012, 22:45
|
|
|
rico jesli ocet rozpuści tą nagrzewnicę to niech ją od razu wyciąga i wyrzuci. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2012, 23:16
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | rico jesli ocet rozpuści tą nagrzewnicę to niech ją od razu wyciąga i wyrzuci. | no wtedy to będą już tylko dwie opcje:
1 - wymienić nagrzewnicę
2 - wywiercić w podłodze otworki odpływowe dla płynu chłodniczego |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-12-2012, 23:22
|
|
|
dobre rady zawsze w cenie szczególnie te z dziurami |
|
|
|
 |
kondzil
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2 z 92r silnik 4d56 tdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-12-2012, 09:01
|
|
|
Miałem problem z ogrzewaniem bo ktoś uszczelniał chłodnice trocinami i pomogło wypięcie węży przy grodzi od nagrzewnicy wlanie ciepłej wody z kwaskiem cytrynowym w dużym stężeniu jakieś półgodzinne odczekanie i wyczyszczenie pod ciśnieniem ja czyściłem karcherem raz w jena raz w drugą stronę aż będzie leciała czysta woda . |
|
|
|
 |
dudas666
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 19 Skąd: szczawnik
|
Wysłany: 03-01-2013, 14:30
|
|
|
w moim przypadku to był wyłącznik cieple\zimne powietrze linka zostawała na sierodku i dlatego nie było ciepłego powietrza wystarczyło ściągnąć schowek i linkę ręką naćiągnać |
_________________
 |
|
|
|
 |
|