Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] 102 KM- małe problemy z odpalaniem- *duże pro
Autor Wiadomość
marcinecznik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD 102 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Pol
Wysłany: 03-11-2012, 12:08   [Cari 1.9DI-D] 102 KM- małe problemy z odpalaniem- *duże pro

Witam.

Tragedii jeszcze nie ma, ale przez ostatnie 2,3 tygodnie pojawiły się problemy z odpalaniem.

Czasami zdarza się, że po przekręceniu kluczyka coś się kręci, jednak nie zapala. Kręci, tzn, nie jakby odpala, tylko taki szmer, jakby jakiś pasek się kręcił. Za drugim razem odpala normalnie.

Czy mieliście kiedyś podobnie? Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez marcinecznik 09-12-2012, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 03-11-2012, 12:50   

sprawdz szczotki w alternatorze.
 
 
marcinecznik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD 102 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Pol
Wysłany: 09-12-2012, 14:53   

Wszystko było okej, nawet przy -5 stopni. Po nocy z - 16 rano- koniec. I mimo, że obecnie jest ok. -6 nie palii nie widać ochoty do odpalania.

Po przekręceniu kluczyka diody na desce zapalają się w czasie kręcenia szybciutko słabną i gasną. Bardzo słabo już kręci.

Czy to wina akumulatora?

Zanim to się wydarzyło podpiąłem pod komputer, który wykazał jeden błąd-

1826 przekaźnik żarzenia
Nadmiar prądu

Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-12-2012, 14:57   

Sprawdź masę miedzy aku a silnikiem
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6101
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-12-2012, 14:58   

marcinecznik napisał/a:
Wszystko było okej, nawet przy -5 stopni. Po nocy z - 16 rano- koniec. I mimo, że obecnie jest ok. -6 nie palii nie widać ochoty do odpalania.



Po przekręceniu kluczyka diody na desce zapalają się w czasie kręcenia szybciutko słabną i gasną. Bardzo słabo już kręci.



Czy to wina akumulatora?



Zanim to się wydarzyło podpiąłem pod komputer, który wykazał jeden błąd-



1826 przekaźnik żarzenia

Nadmiar prądu



Czy ktoś z Was miał podobną sytuację?


Zacznij od naładowania akumulatora lub jego wymiany. Następnie kontrola ładowania czy jest prawidłowa.To silnik Common Rail i bedzie odpalał nawet przy -5 *C nawet jak beda spalone swiece zarowe .
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 09-12-2012, 22:48   

Pewnej zimy odpalałem Cari przy temperaturach znacznie niższych niż -6 stopni Celsjusza.
Wtedy miałem słaby akumulator i świece nie wiadomo jak stare. Była tylko jedna szansa na odpalenie. Jeśli nie zapalił za pierwszym razem, to drugiej możliwości już nie było - brak prądu.
Zatem auto odpali nawet bez grzania świec przy temperaturze niższej niż -6 stopni - zostało to sprawdzone i udowodnione.

Jeśli kontrolki gasną przy odpalaniu, to akumulator powiedział "papa". Być może musisz szykować kasiorę na nowy.
 
 
marcinecznik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD 102 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Skąd: Pol
Wysłany: 11-12-2012, 16:21   

Akumulator kupiłem już nowy- odpowiedni dla diesla, a nie 61 ah i 540 a..Mam teraz Boscha S5 77ah i 780 a.

Jednak to takie dziwne "przekręcanie" z początku tematu nadal jest. Kręci się jakby najpierw jakiś pasek. Za drugim razem błyskawicznie pali.

Pojadę na dniach sprawdzić świece (wspomniany błąd z komputera 1826) i ewentualnie coś w rozruszniku.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-12-2012, 17:04   

A może ślizga się bendix czyli sprzęgiełko rozrusznika. Może nagraj ten dźwięk i zamieść link na forum to łatwiej będzie zdiagnozować problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.