Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Zmian silnika
Autor Wiadomość
Myu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 3
Skąd: Z Poloski
Wysłany: 26-02-2009, 17:36   [Cari 1.6] Zmian silnika

Witam.
Jestem posiadaczem Cari 1.6 i jestem z niej strasznie zadowolony, ale pojawił się problem, zasadniczo nie chodzi o techniczny problem, ale nie mniej ważny. Jest to silnik 1.6 z 66kW i teraz zacznyn mi przeszkadzać że inni użytkownicy naszych dróg tak szybko i tak daleko mi uciekają i tu dochodze do pytania. Czy opłaca się i czy jest możliwa wymiana silnika w naszych Cari ? Wiem, że ludzie tak robią w swoich samochodach. Mówiąc wymiana mam na myśli wsadzenie jej mocnijeszego silnika, i oczywiście nie jakiegoś pierwszego lepszego tylko został bym przy Cari bądź innych Mitsu bo nie zrezygnuje z takiej dobrej roboty jaką jest silnik Mitsubishi, czyli czy mógłbym wsadzić jej mocniejszy silnik taki 1.8?
Szukałem już takeigo tematu na forum ale nie znalazłem. Pozdrawiakm rodzine MitsuManiaków ;]
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2009, 17:42   

swap silnika jest jak najbardziej możliwy,
ale kosztowny i wymaga fachury, który ogarnie też elektrykę/elektronikę,

osobiście bardziej polecałbym wymianę na inne auto
np galant 2.0 lub 2.5
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-02-2009, 17:48   

jesli masz sporo funduszy, to wez silnik volvo 2,0 turbo :twisted: Albo z Cari 1,8 140KM MSX :)
Ale pamietaj ze tak jak kolega wyzej wspomnial wiaze sie to z duzymi wydatkami...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Myu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 3
Skąd: Z Poloski
Wysłany: 26-02-2009, 17:50   

z "fachurą" nie będzie problemu, gdyż mam znajomego Mechanika z resztą od neigo kupiłem z resztą moją Cari i co i rusz do niego jeżdze po rady co do użytkowania i dbania a furkę więc o to się nei martwię ;]
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-02-2009, 18:10   

Myu napisał/a:
z "fachurą" nie będzie problemu, gdyż mam znajomego Mechanika z resztą od neigo kupiłem z resztą moją Cari i co i rusz do niego jeżdze po rady co do użytkowania i dbania a furkę więc o to się nei martwię

wiec teraz zostaje kwestia pieniedzy...i czy chcesz je wydac na ustprawnienie swojego autka czy wolisz je przeznaczyc na dolozenie do czegos szybszego...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Myu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 3
Skąd: Z Poloski
Wysłany: 27-02-2009, 16:03   

"Mój Mchanik" wypeswadował mi ten pomysł powiedział, że się nie opłaca takiego czegoś robić, w samochodach nowszych jeszcze się niby opłaca ale w Cari z 96 r. to już nie opłacalne, więc jednak zostane przy tym i te piinązki puja do koporty i na nową furkę będą przeznaczone jak i Ty Robson86 radzisz :) Pozdrawiam
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2009, 13:42   

Ja zmieniłem silnik w swojej cari 3 lata temu z 1.9TD na 1.8GDI. Po sprzedaży części z TD koszt całego swapa wyniósł mnie 1900pln. W tym wliczony jest remont silnika GDI za jakieś 2000pln (nowe panewki korbowodowe, uszczelniacze zaworów, planowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelek, czyszczenie głowicy, bloku, kolektora dolotowego i chyba cośtam jeszcze), czyli bez tego wyszedlbym na zero.
Przy zmianie silnika trzeba wymienić w zasadzie wszystkie elementy z komory silnika, wszystkie wiązki elektryczne, zegary, komputer, immobiliser, kluczyki, stacyjkę, sterownik poduszek powietrznych, być może bak paliwa, przerody paliwowe i coś jeszcze tam było, ale już nie pamiętam.
Dużo zabawy, czasochłonne, ale jak jest ktoś, kto to dobrze zamieni i jak trafi się inną Cari, z której moża wszystko wygrzebać, to można próbować. Później jest dużo zabawy ze sprzedażą starych gratów. Przy nieprzerobionej Carismie lepiej sprzedać posiadaną i kupić inny egzemplarz z mocniejszym silnikiem.
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 18-12-2012, 05:56   

witam
To forum przeglądam od dawna co prawda tylko biernie no ale mniejsza o to... oturz mam do was kilka pytań bo jeżdzę carismą po lifcie z silnikiem 1.6 100ps chodzi jak zegarek na liczniku ma już 250000tys a może i więcej kto wie :lol: jedzie dobrze i dobrze wygląda
no ale do rzeczy interesuje mnie swap na silnik 1.8sohc 116ps np taki
http://moto.allegro.pl/si...2813415883.html
jak będzie z ecu? czy również do przekladki?
a może przelożyć goły supek? to znaczy eku, przepustnica,przeplywka zostanie od 100ps
co myślicie?
z takim motorkiem to by był prawdziwy unikat 8)
jest piękna :D

http://img827.imageshack..../zdjcie116e.jpg


http://img100.imageshack..../zdjcie115p.jpg

http://img41.imageshack.u...9/zdjcie102.jpg



http://img515.imageshack..../zdjcie114q.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/8307/zdjcie078.jpg

http://img594.imageshack....6/zdjcie101.jpg

http://img856.imageshack..../zdjcie112c.jpg

A i jeszcze jedno pytanie ile przy silniku 1.8 będzie mi palić bo przy tym pali 7,2
w zimie 8
ciekawy jestem czy dużo więcej sobie pociągnie? może ktoś kto miał takiego miśka w benzynie się wypowie :?: gazu nie zamierzam zakładać
jeśli nie w tym dziale pisze proszę moderatora o przeniesienie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-12-2012, 12:53   

PINO87, zrób zdjecia aparatem, a nie czymś aparatopodobnym, bo na tych zdjęciach widać tylko, ze to jakaś Carisma :wink:
PINO87 napisał/a:
ciekawy jestem czy dużo więcej sobie pociągnie?
Napewno będzie palił podobnie.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-12-2012, 14:17   

PINO87, Jak masz 1.6, to do przełożenia:
- silnik
- skrzynia biegów
- półosie
- piasty
- felgi
- ECU
- immobiliser
- przepływomierz
- wiązki elektryczne

I to jeszcze nie wszystko, lepiej sprzedać 1.6 i kupić 1.8 albo kupić na części VOLVO V40/S40 z rozbitym tyłem i silnikiem 1.8 SOHC
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 18-12-2012, 15:04   

i to wszystko dla 25KM?
nie prosciej kupic zdrowa 1.8 albo wlasnie msx i miec wszystko gotowe i 100% dzialajace?

mozna jeszcze sprowbowac zalozyc magnetyzer i naklejke "+5 HP" - wyjdzie duuuzo taniej ;)
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 18-12-2012, 17:16   

glina Nie 25 tylko 16 :D . Kolega mówi o zwykłym 1.8, nie GDI.
Sam o czymś takim myślałem, ale nie ze względu na to że miałbym taki humor. Myślałem o tym bardziej w kontekscie jak obecny 1.6 wyzionie ducha... A to ze względu na to że ma nalatane ponad 400k km, no ale od wymiany do wymiany weźmie może 300ml oleju i nie wiem czy tak szybko odmówi posłuszeństwa.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 18-12-2012, 17:56   

25 bo napisał, że ma 90 teraz w pierwszym poście
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 18-12-2012, 20:13   

Cytat:
jeżdzę carismą po lifcie z silnikiem 1.6 100ps chodzi jak zegarek na liczniku ma już 250000tys
Kto inny zakładał wątek a kto inny teraz pyta, przypatrz się. :wink:
Swoją drogą 250k km to nie tak dużo... szkoda taki motor wywalać tym bardziej że "chodzi jak zegarek". No ale... jeśli koszta nie grają roli, ogarnie ktoś elektrykę, przełoży wszystko dobrze, zregeneruje silnik... Tylko nie wiem czy jest sens, ale jak kto woli ;p
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 18-12-2012, 23:32   

wichura1 napisał/a:
PINO87, Jak masz 1.6, to do przełożenia:
- silnik
- skrzynia biegów
- półosie
- piasty
- felgi
- ECU
- immobiliser
- przepływomierz
- wiązki elektryczne

I to jeszcze nie wszystko, lepiej sprzedać 1.6 i kupić 1.8 albo kupić na części VOLVO V40/S40 z rozbitym tyłem i silnikiem 1.8 SOHC

skrzynia biegów nie trzeba przekladać tylko sprzęglo wielowypust ma 24zęby (skrzynie tym sie różnioą 1.6 90ps wałek 20 zębów tarcza sprzęgła 200mm, 1.6 100ps wałek 24zęby tarcza 200, 1.8sohc wałek 24zęby tarcza 215mm p mocniejszy silnik większa tarcza przelożenia te same znaczy "te dłuższe" ) znam to :wink: rozebrałem i złożyłem już trzy takie skrzynie w tym swoją :) zajmuje sie także naprawą

http://tablica.pl/oferta/...ID5-IDwOR3.html
bo ogólnie to ja jestem mechanikiem :D
i wiem co jest dobre silnik gdi to lipa wystarczy go opalić posŁuchać jego pracy w jeżdzie wcale szalu nie robi porónaniu do 1.6 wiem bo już jeżdzilem nie jedną :)
gdi to prawie karzde rzędzi jak polonez te silniki
a zdrowe proste niezawodne do bólu 1.6 o ile oczywiście nieskatowane gazem
to ten silniczek chodzi jak gwizdek dosłownie

najlepszy silnik w tym aucie to 1.6 sohc ewentualnie 1.8sohc kto ma choć troche pojęcia o mechanice ten wie o czym mówie... :wink:
wiem że co niektórzy będą ostro protestować ale niestety taka jest
prawda...

skrzynia podejdzie
ta sama pasuje i do msx z tego co pamiętam
to jest raz
półosi też nie trzeba nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał :mrgreen:
piasty felgi eku :mrgreen: :mrgreen:
eku jest inne przepustnica i podejrzewam że pżepływka

te silniki różnią sie tylko pojemnością skokową kolektory wszystko pasuje przeloże goly słupek :lol: i zobaczymy co będzie :?:
wiem że na bank przepustnice sie różnią i silniki krokowe (nie pasują wtyczki)
ale ja zostawię moje kolektory aby goły słupek przełożę i eku i przepustnica,przepływka wszystko zostaje
a to dlatego że goły słupek silnika 1.8soch 116ps kupie już za śmieszne 250pln :badgrin:
aż żal nie kupić za takie pieniądze...

http://moto.allegro.pl/mi...2836486420.html

no ale fakt i tego mojego też żal wyjmować bo pracuje pięknie aby gwizd :mrgreen:

po co misie pchać w jakioeś mega tuningi ona i tak jedzie dobrze nawet i na tym silniku

zapewniam silnik 250000tyś ale nie skatowany gazem ja gazu nie uznaje jeżdze tym autem już prawie cztery lata a ten gaz to ja już dwa razy w życiu rzerobiłem na innych autach po raz trzeci nie przerobie do tego to jest taki wozik że szkoda by było skatować go gazem przypatrz sie chłopie "panienki sikają" a do tego ten samochód jest mega komfortowy :finga: nikt takiej nie ma...
http://img687.imageshack..../zdjcie133z.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/2082/obraznin.jpg
nie znacznie więcej?
to znaczy ile pewnie z 8 latem przy normalnej jeżdzie
a przy głupieniu kolo 10 dobrze myśloe??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.