Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Falujące oboroty
Autor Wiadomość
TrzecI 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-12-2012, 15:05   [Cari 1.6] Falujące oboroty

Jaka może być przyczyna falujących obrotów w carismie 1.6 96r. ?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 30-12-2012, 10:20   

Były już takie tematy... co prawda więcej o cari GDI, ale 1.6 też się trafiało. Robiłeś coś ostatnio przy samochodzie? Czyszczenie przepustnicy, ruszałeś jakieś węże pod maską? No i najlepiej powiedz w jakim zakresie falują, na zimnym, na cieplym, podczas jazdy, na postoju?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-12-2012, 11:08   

TrzecI, na ciepłym zimnym ? jakie objawy dodatkowe, przygasa, brak mocy ? czy tylko delikatnie faluje ?

Przepustnica, silnik krokowy, komputer .... z innej beczki przewody, świece ......
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
TrzecI 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-01-2013, 18:13   

scoratir, ostatnio był wymieniany komputer, jakieś cewki kable i swiece bo się wszystko spaliło. Po tym wszystkim gdy samochod był juz zrobiony zaczęły się problemy z tymi obrotami. Na zimnym silniku pod odpaleniu samochód ładnie czysto chodzi, a gdy się rozgrzeje to zaczynają te obroty falować. od 0.5 do 1 czasami do 1.5
na gazie i na benzynie jest tak samo.
Przyczyn może być wiele, ale lepiej zaczac od najłatwiejszej
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 01-01-2013, 18:55   

Przepustnice czyściłeś?
1) Spróbuj wkręcić śrubkę plastikową w przepustnicy (jest od góry pod skosem, jak się mocno pochylisz nad silnikiem to ją zobaczysz). Tylko zapamiętaj o ile wkręcałeś. Możesz ją nawet całkiem wkręcić, zobaczysz czy obroty się uspokoiły. Jeśli to nic nie da to wróć do oryginalnego stanu.

2) Następny krok to chyba silniczek krokowy na przepustnicy... dobrze by było sprawić sobie na podmianę na chwilę sprawny. Najlepiej pożyczyć od kogoś na chwilę, albo kupić z możliwością zwrotu na jakimś szrocie. Ale gdyby to był silniczek krokowy to auto by chyba gasło...

Zrób najpierw krok pierwszy, jak nie pomoze to drugi... albo pomyslimy jeszcze ;)
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 01-01-2013, 20:55   

scoratir napisał/a:
Ale gdyby to był silniczek krokowy to auto by chyba gasło...


niekoniecznie, falujące obroty pasują ...


zacznij od podstaw po wymianie podzespołów:
nauka obrotów może tu tkwi problem
http://forum.mitsumaniaki...nauka+obrot%F3w
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Greg89 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 44
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 04-01-2013, 00:16   

odepnij klemy i podepnij i naucz obrotów na nowo i zostaw auto niech pochodzi przynajmniej z 5-7 minut
 
 
 
TrzecI 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-01-2013, 19:52   

Dobra, na sam początek chce przeczyścić przepustnicę. Kupiłem specjalny preparat w sprayu. I zobaczymy jak to będzie. Tylko mam pytanie jak dostać się do przepustnicy w carismie ? 1.6? Benzyna? 96r ?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 09-01-2013, 21:25   

Przepustnice najlepiej odkręcić i wyciągnąć. Na samochodzie to nie robota. Nie zrobisz tego dokładnie i omęczysz się. Odkręcasz 4 śruby, ściągasz wtyczki, odpinasz węże od płynu i ściągasz rurę od filtra powietrza. Dostęp w miarę dobry. Ja wężyki od płynu zatykałem drutami z zaostrzonymi końcami, nie trzeba było niczym zaciskać. Jak już przepustnica na wierzchu to odkręcić silniczek krokowy i jego tez wyczyścić np benzyną ekstrakcyjną. Ten spray niewiele da... ale próbuj.

PS Moim zdaniem wyczyszczenie nic nie da... Wina jest raczej gdzie indziej, nie w brudnej przepustnicy... Nie spróbujesz to się nie dowiesz.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 09-01-2013, 22:18   

TrzecI napisał/a:
Dobra, na sam początek chce przeczyścić przepustnicę.


na początek to sprawdź, czy komputer nauczył się obrotów po jego wymianie, bo nawet po dłuższym odłączeniu klem musisz to zrobić, stąd mogą być problemy ....

samo przeczyszczenie przepustnicy, bo to nie GDI, a tym bardziej owym specyfikiem nic nie da ....

a skoro miałeś popalony komputer to sprawdź silnik krokowy, mi spalił sie razem z kompem i to był również podobny objaw.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
TrzecI 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-01-2013, 20:05   

szuwar, tak jednak miałeś rację, poszedł silniczek krokowy.
I nic się nie da z nim już zrobić.
Mam tylko mały problem, gdzie taki zdobyć? Na allegro szukałem lecz pod ten silnik nie znalazłem. Są tylko że razem z przepustnicą. Ale takie to po 300zł chodzą.
A ja potrzebuje sam silniczek krokowy.
I czy może ma ktoś ? Dobry? Carisma 1.6 96r. Benzyna
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 15-01-2013, 21:15   

Uuuu silniczki krokowe to bardzo chodliwy towar :D , ciężko zdobyć za nieduże pieniądze, bo często padają. Najczęściej są sprzedawane z całą przepustnicą bo tam nie ma się co więcej popsuć. Jak nie allegro to dzwon do japaneze, może u niego coś dostaniesz ;) . Albo dzwoń po okolicznych szrotach, może gdzieś uda Ci się w dobrych pieniądzach znaleźć. Albo tu (znalezione na szybko):
http://allegro.pl/mitsubi...2935261765.html
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
TrzecI 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-01-2013, 22:07   

z tego co ja tu widzę to jest wraz z przepustnicą. I za nie wielkie pieniądze. Jakby miał ktoś jakaś oferte to prosze pisać w temacie
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 16-01-2013, 08:36   

TrzecI, dobrze, ze udało się zlokalizować :)

co do zakupu to też kupowałem z przepustnicą, ale nie bardzo pamiętam jaki rząd wielkości... Ważne jest aby długo tak nie jeździć bo znowu możesz uszkodzić komputer !!!
niestety działa to w dwie strony ....
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
TrzecI 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-01-2013, 14:22   

No własnie jak komputer pójdzie to odrazu wszystko i przy okazji ten silniczek krokowy.
A jak silniczek krokowy się zepsuje to chyba nic się więcej nie zepsuje.
Narazie mam wyjęty silniczek krokowy i jeżdzę bez. Chyba nic się nie stanie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.