[Cari 1.6] Falujące oboroty |
Autor |
Wiadomość |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-12-2012, 15:05 [Cari 1.6] Falujące oboroty
|
|
|
Jaka może być przyczyna falujących obrotów w carismie 1.6 96r. ? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-12-2012, 11:08
|
|
|
TrzecI, na ciepłym zimnym ? jakie objawy dodatkowe, przygasa, brak mocy ? czy tylko delikatnie faluje ?
Przepustnica, silnik krokowy, komputer .... z innej beczki przewody, świece ...... |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-01-2013, 18:13
|
|
|
scoratir, ostatnio był wymieniany komputer, jakieś cewki kable i swiece bo się wszystko spaliło. Po tym wszystkim gdy samochod był juz zrobiony zaczęły się problemy z tymi obrotami. Na zimnym silniku pod odpaleniu samochód ładnie czysto chodzi, a gdy się rozgrzeje to zaczynają te obroty falować. od 0.5 do 1 czasami do 1.5
na gazie i na benzynie jest tak samo.
Przyczyn może być wiele, ale lepiej zaczac od najłatwiejszej |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 01-01-2013, 18:55
|
|
|
Przepustnice czyściłeś?
1) Spróbuj wkręcić śrubkę plastikową w przepustnicy (jest od góry pod skosem, jak się mocno pochylisz nad silnikiem to ją zobaczysz). Tylko zapamiętaj o ile wkręcałeś. Możesz ją nawet całkiem wkręcić, zobaczysz czy obroty się uspokoiły. Jeśli to nic nie da to wróć do oryginalnego stanu.
2) Następny krok to chyba silniczek krokowy na przepustnicy... dobrze by było sprawić sobie na podmianę na chwilę sprawny. Najlepiej pożyczyć od kogoś na chwilę, albo kupić z możliwością zwrotu na jakimś szrocie. Ale gdyby to był silniczek krokowy to auto by chyba gasło...
Zrób najpierw krok pierwszy, jak nie pomoze to drugi... albo pomyslimy jeszcze |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 01-01-2013, 20:55
|
|
|
scoratir napisał/a: | Ale gdyby to był silniczek krokowy to auto by chyba gasło... |
niekoniecznie, falujące obroty pasują ...
zacznij od podstaw po wymianie podzespołów:
nauka obrotów może tu tkwi problem
http://forum.mitsumaniaki...nauka+obrot%F3w |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Greg89
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 44 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 04-01-2013, 00:16
|
|
|
odepnij klemy i podepnij i naucz obrotów na nowo i zostaw auto niech pochodzi przynajmniej z 5-7 minut |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-01-2013, 19:52
|
|
|
Dobra, na sam początek chce przeczyścić przepustnicę. Kupiłem specjalny preparat w sprayu. I zobaczymy jak to będzie. Tylko mam pytanie jak dostać się do przepustnicy w carismie ? 1.6? Benzyna? 96r ? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 09-01-2013, 21:25
|
|
|
Przepustnice najlepiej odkręcić i wyciągnąć. Na samochodzie to nie robota. Nie zrobisz tego dokładnie i omęczysz się. Odkręcasz 4 śruby, ściągasz wtyczki, odpinasz węże od płynu i ściągasz rurę od filtra powietrza. Dostęp w miarę dobry. Ja wężyki od płynu zatykałem drutami z zaostrzonymi końcami, nie trzeba było niczym zaciskać. Jak już przepustnica na wierzchu to odkręcić silniczek krokowy i jego tez wyczyścić np benzyną ekstrakcyjną. Ten spray niewiele da... ale próbuj.
PS Moim zdaniem wyczyszczenie nic nie da... Wina jest raczej gdzie indziej, nie w brudnej przepustnicy... Nie spróbujesz to się nie dowiesz. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 09-01-2013, 22:18
|
|
|
TrzecI napisał/a: | Dobra, na sam początek chce przeczyścić przepustnicę. |
na początek to sprawdź, czy komputer nauczył się obrotów po jego wymianie, bo nawet po dłuższym odłączeniu klem musisz to zrobić, stąd mogą być problemy ....
samo przeczyszczenie przepustnicy, bo to nie GDI, a tym bardziej owym specyfikiem nic nie da ....
a skoro miałeś popalony komputer to sprawdź silnik krokowy, mi spalił sie razem z kompem i to był również podobny objaw. |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-01-2013, 20:05
|
|
|
szuwar, tak jednak miałeś rację, poszedł silniczek krokowy.
I nic się nie da z nim już zrobić.
Mam tylko mały problem, gdzie taki zdobyć? Na allegro szukałem lecz pod ten silnik nie znalazłem. Są tylko że razem z przepustnicą. Ale takie to po 300zł chodzą.
A ja potrzebuje sam silniczek krokowy.
I czy może ma ktoś ? Dobry? Carisma 1.6 96r. Benzyna |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:07
|
|
|
z tego co ja tu widzę to jest wraz z przepustnicą. I za nie wielkie pieniądze. Jakby miał ktoś jakaś oferte to prosze pisać w temacie |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 16-01-2013, 08:36
|
|
|
TrzecI, dobrze, ze udało się zlokalizować
co do zakupu to też kupowałem z przepustnicą, ale nie bardzo pamiętam jaki rząd wielkości... Ważne jest aby długo tak nie jeździć bo znowu możesz uszkodzić komputer !!!
niestety działa to w dwie strony .... |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
TrzecI
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 89 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-01-2013, 14:22
|
|
|
No własnie jak komputer pójdzie to odrazu wszystko i przy okazji ten silniczek krokowy.
A jak silniczek krokowy się zepsuje to chyba nic się więcej nie zepsuje.
Narazie mam wyjęty silniczek krokowy i jeżdzę bez. Chyba nic się nie stanie? |
|
|
|
 |
|