Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GLX] Problemy ze skrzynią biegów
Autor Wiadomość
herayo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-12-2012, 22:55   [Cari 1.8 GLX] Problemy ze skrzynią biegów

Witam mam problem ze skrzynią... szarpie lewarkiem zmiany biegów tak, że potrafi wypaść bieg 2 i 4, nie wiem już co zrobić, żeby było dobrze, wymieniłem poduchy na skrzyni, wczoraj wymieniłem olej w skrzyni i to właśnie po jego wymiania zaczęły wypadać biegi, wczesniej tylko szarpało, a teraz wypadają 2 i 4 bieg, bo cała skrzynia pracuje dość lżej i płynniej po wymianie oleju... nie zrobiłem swojego filmiku, ale wygląda to mniej więcej jak tutaj na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=oGnevE7KARc w momencie dodawania i odejmowania gazu drążek się rusza tak agresywnie.... co jeszcze.... jeśli na zgaszonym samochodzie na sucho zmieniam biegi, to na każdym biegu wrzuconym, mogę ruszać drązkiem to przodu i to tyłu nie wyrzucając biegu, czyli tak jak to się mniej więcej dzieje podczas dodawania i odejmowania gazu z tym, będąc pod autem zauważyłem, że nie ma luzów od wybieraka w samochodzie (wszystkie tulejki sprawdzone) aż do wybieraka pod skrzynią tego z odważnikiem okrągłym, jedyne co to jakby ten wybierak pod skrzynią w środku miał może jakieś luzy, bo wrzucając obojętnie jaki bieg czy też luz, można nim obracac o kilka stopni w lewo i prawo.... mam nadzieję, że dobrze wszystko opisałem... macie jakieś pomysły na zdiagnozowanie usterki?

Czy u Was też są takie luzy jakie opisałem wcześniej?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-12-2012, 07:04   

Skoro po wymianie oleju się zaczęło, to chyba masz winowajcę :wink: .
Może zalałeś jakiś nieodpowiedni olej :P .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-12-2012, 12:30   

Po pierwsze tulejki wybieraka luzy są lewo prawo, a nie przód tył.







Druga sprawa jaki olej wlałeś? Jeżeli masz 1.8 SOHC to masz skrzynię Renault, więc olej to tylko Elf Tranself NFP (TRX, TRZ, TRP) 75W80.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
herayo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-12-2012, 15:04   

No i taki olej wlalem Elf Tranself NFP, przed wymiana oleju tez sie tak dzialo, tylko, ze biegi nie wypadaly, a teraz wypadaja i tak jak pisałem wczesniej tulejki sa jak nowe, nie ma na nich luzu, luz dopiero wydeje sie ze jest gdzies w skrzyni... głównie chodzi mi o to czy ktoś z was ma podobnie czy tez macie takie luzy w skrzyni, bo mechanicy to idą na łatwizne i karzą wymienic skrzynie... jesli ktos ma taka skrzynie to niech sprawdzi czy ma takie luzy o jakich pisalem i da mi odpowiedz.. z góry dziekuje :) metoda prob i bledow musze sam znalesc przyczyne.. pozdrawiam i szczesliwego nowego :) :):
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
  Wysłany: 01-01-2013, 18:40   

powiem ci tak jako gość który już kilka takich skrzyń zrobił 8) mam jeszcze dwie na częśći i jedną go gdika http://tablica.pl/oferta/...9be7404be;r:;s:
to nie jest żaden olej ani pierdulka typu (tulejki wybieraka) masz wyrobiony tryby na 2 i 4 biegu i dlatego tak sie dzieje że lewar najpierw sie rusza a potem biegi zaczą wypadać
mialem już takie przypadek
Cena?
polowa używanej czyli zapewne wiesz ile...
:)
ps. olej wcale nie musi być elf :lol:
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 01-01-2013, 19:01   

Możliwe że PINO87 ma rację, a jak tak to kupić części i złożyć jedną sprawną skrzynię. Przy tej okazji wymienić uszczelniacz wybieraka jak skrzynia będzie rozebrana, żeby oszczedzić sobie roboty na przyszłość. Chyba bez rozbiórki się nie obejdzie. :roll:
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
herayo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-01-2013, 20:08   

PINO87 napisał/a:
powiem ci tak jako gość który już kilka takich skrzyń zrobił 8) mam jeszcze dwie na częśći i jedną go gdika http://tablica.pl/oferta/...9be7404be;r:;s:
to nie jest żaden olej ani pierdulka typu (tulejki wybieraka) masz wyrobiony tryby na 2 i 4 biegu i dlatego tak sie dzieje że lewar najpierw sie rusza a potem biegi zaczą wypadać
mialem już takie przypadek
Cena?
polowa używanej czyli zapewne wiesz ile...
:)
ps. olej wcale nie musi być elf :lol:


Wiesz w zasadzie to masz chyba rację... z tym, że dzieje się to na każdym biegu, ale im wyższy bieg tym ruch drążka jest mniejszy, a na 2 i 4 jest na tyle duży, że wypadają biegi czasem (nie zawsze tylko jak gwałtownie puszczam gaz na biegu i hamuje nimi) będe musiał chyba w weekend sciągnąć skrzynie i wtedy zobacze co jest uszkodzone. Pytanie do PINO87 czy do rozebrania tej skrzyni potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? czy domowe zaplecze warsztatowe wystarczy? I czy jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować usterkę bez rozbierania skrzyni?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 02-01-2013, 20:56   

Uuuu... nie polecam samodzielnego rozbierania skrzyni. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to oddaj to raczej w ręce fachowca. Narzędzia oraz przygotowanie jest potrzebne: ściągacze ze dwa, nowe nakrętki kontrujące, druty do podtrzymywania trybów, młotek gumowy, czyste miejsce na rozbieranie (żeby nie pogubić części, które same wyskakują), czasem druga osoba do pomocy, ewentualne łożyska do wymiany... i najważniejsze - myślenie.
Mówiłeś że poduszki sprawdzałeś... daj się przewieźć samochodem jakiemuś mechanikowi, może on potwierdzi że to jednak skrzynia.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 02-01-2013, 20:59   

Narzędzi nie trzeba specjalnych ale trzeba ogarniać jej budowe :wink:
Patrząc od strony technicznej te skrzynie są dobre konstrukcyjnie oraz materjalowo robilem już jedną po 300tys i na żadnym trybie,lożysku nie bylo żadnego ale to żadnego śladu zużycia :!:
mają tylko jedną jedyną wadę konstrukcyjną lewa póloś jest zakończona krzyżakiem na łożyskach igielkowych pracuje w oleju kilka cm od mechanizmu różnicowego
czasami bywa że ten krzyżak sie rozlatuje a igielki lecą prościutko do mechanizmu i robią sieke to jest jedna jedyna wada tych skrzyń...
więc radze regularnie sprawdzać poziom oleju bo uszczelniacz wybieraka w każdej deliokatnie cieknie

możesz zrobić tak że postaw przód samochodu na klockach odpal go wrzucaj biegi a ktoś drugi niech patrzy od kanalu co sie dzieje z napędem
jednak u ciebie bez jej rozbierania na 99% sie nie obejdzie
Ps.Właśnie gadasz z merchanikiem :wink:
 
 
herayo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-01-2013, 23:06   

co do poduszek to wymieniłem na dwie nowe z przodu i pod skrzynią, pozostałe dwie nie mają żadnego śladu uszkodzenia, nawet minimalnego, może poprzedni właściciel je wymieniał, nie wiem... postawie na klockach i wejdę do kanału, może coś zaobserwuje, a jeszcze jedno czy może być to problem z przegubem lub dyferencjałem, bo właśnie z lewego przegubu, a dokładniej tej osłony gumowej, lekko cieknie mi olej i co zaobserwowałem jeszcze, że po wymianie oleju coś jakby mi tam lekko zaczęło stukać, tak jakby coś właśnie z tym dyferencjałem lub przegubem wewnętrznym... czy od jego uszkodzenia efekt też mógłby być taki czyli szarpanie lewarkiem?
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 06-01-2013, 23:09   

herayo, samochód na kanał i zobacz, czy jak przy włączonym biegu popuszczasz sprzęgło, to nie przesuwa się ta część wybieraka, która wychodzi ze skrzyni.
Ja tak miałem po tym jak przekonałem taksiarza, że się nie wciśnie :twisted:
Winny był jakiś seeger, który ustalał położenie wałka z kołami zębatymi. Pękł i całość jeździła po skrzynia powodując, że lewarek latał od maks do przodu do maks do tyłu.

Oczywiście jak ja rozbierzesz, to robienie czegokolwiek bez wymiany łozysk, to moim zdaniem nieporozumienie (chyba, że Ci się montaż/demontaż podoba). I pamietaj o tym @#$%@^@& uszczelniaczu wybieraka. Przynajmniej z 5 kkm nie będzie ciekło :lol:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
herayo 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 10-01-2013, 19:28   

i tak właśnie muszę zrobić tylko chwili wolnego czasu potzrebuje, możliwe, że to właśnie jest to co u Ciebie, bo lewarek właśnie po całej długości lata... a i tak jak mówisz od razu łożyska i uszczelnie wybierak, bo się poci :) znajdę chwile i postaram się odnaleźć usterkę i ją usunąć, i nie to żebym nie chciał dać zarobić mechanikowi, ale jak coś sie samemu zrobi to bardziej cieszy, i ja wszystko robię bardzo dokładnie, a nie na odpier**l, tak mi już z modelarstwa zostało :)

----------------------------------------

No i udało mi się znaleźć trochę wolnego czasu, podjechałem do znajomego, podniosłem przód auta, wlazłem do kanału (niestety zapomniałem wziąć aparat :( ) ale o to co spostrzegłem:

- wypadająca 2 i 4 była przyczyną złego wyregulowania tego długiego cięgna łączącego wybierak w aucie z tym wybierakiem w skrzyni (był za krótki, wydłużyłem o jakieś 15mm i biegi nie wypadają)
- na podniesionych przednich kołach nie ma obciążenia, to wybierak w aucie robił minimalne ruchy, chyba że na danym biegu puściłem bardzo szybko sprzęgło, wtedy lewarek się ruszał, będąc pod autem zauważyłem, że silnik siedzi stabilnie na poduszkach, a sam wybierak ze skrzyni się rusza
- kiedy samochód był na 1 biegu i nie dając gazu (był na jałowych/wolnych obrotach) i szybko puściłem sprzęgło, to wybierak na tyle się ruszył, że wypadał bieg (na innych biegach nie wypadał) i dość mocno zatrzęsło wtedy całym samochodem
- prawe kolo kręci się bez żadnych oporów, natomiast lewe przeważnie stoi w miejscu, chyba że dodam więcej gazu, wtedy kręcą się oby dwa, a na niskich obrotach lewe kolo jakby kręciło się lekko przeskakując (tak co około 30-40 stopni obrotu się zatrzymywało i szlo dalej)
- z lewej gumy/osłony przegubu wewnętrznego cieknie olej, wybierak skrzyni jest suchy :shock: nawet się jednak nie poci.
- czasem słychać szumy ze skrzyni, ale to pewnie któreś łożysko

Teraz moje pytanie, czy takie coś może być spowodowane samym dyfrem/układem różnicowym, może przegubem?, krzyżakiem? czy raczej coś w środku skrzyni innego..?

Czy jakby był taki luz na krzyżaku/przegubie to czy mogły by być takie objawy?
Czy do wyjęcia przegubu, zdjęcia tej osłony muszę wylewać olej ze skrzyni?
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-12-2013, 22:35   

Czy to o ten uszczelniacz chodzi ?

_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-02-2015, 13:36   

Witam. Wracając w czwartek z trasy również u mnie pojawił się problem ze skrzynią, a mianowicie: Stanąłem na trasie na światłach, po ruszeniu delikatnie auto zerwało, później w miarę ok przy poszczególnych biegach, po wrzuceniu na 5 bieg przy ponad 2tys. obrotów coś zaczęło piszczeć (przy dodawaniu gazu) jak ująłem nogę to przestało, znów dodałem i spokój. Następne światła.. Powolne ruszanie i przy dojściu na 3 bieg (przy dodaniu gazu) bieg wyrywa (ale nie wyrzuca całkiem) na 4 coś zgrzyta i również wyrywa, na 5 znowu piszczenie (piszczenie na trasie na 5 biegu powtórzyło się jeszcze kilkakrotnie) Miałem do domu około 200km, dojechać, dojechałem.. Tulejki są w porządku, biegi wchodzą bez problemu na postoju i w czasie jazdy również.. Olej w skrzyni jest delikatnie spieniony ale jego stan jest w normie.. Dodam ze auto ma przejechane 365tys. stale jeżdżone w trasy i nigdy mnie nie zawiodło, ale zawsze musi być ten pierwszy raz.. niestety.

Proszę o jakieś porady i sugestie.. Pozdrawiam.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.