[Cari 1.6 16v] wymiana szczęk hamulcowych, układ zapłonowy |
Autor |
Wiadomość |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-01-2013, 13:46 [Cari 1.6 16v] wymiana szczęk hamulcowych, układ zapłonowy
|
|
|
Witam wszystkich w Nowym Roku i życzę jak najmniej awarii i pociechy ze swoich mechanicznych dziewczyn .
Wracam do pytania.
Muszę wymienić tylne okładziny i chciałbym to zrobić sam, pytanie moje czy musze odkrecać piaste z łożyskiem żeby to zrobić? czy istnieje jakaś instrukcja, a może udałoby nam się ją stworzyć?
drugi problem, chciałbym strzelić w 10 tke a nie bładzić, nie wiem czy to świece, czy kable, czy cewka. Mianowicie auto szarpie przy ruszaniu i jest coraz gorzej, musze mu dawać duże obroty i kombinować sprzęgłem żeby w miare elegancko ruszyć, jak już ruszę i obroty utrzymują się powyżej 3 tys wszystko jest ok ale miedzy 2-3 przy redukcji biegu lubi sobie szarpać i się dławić. Jak sprawdzić co padło, nie chce wydawać zbędnie pieniędzy. Pozdrawiam wszystkich i dzięki z góry za każdą odpowiedź. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23648 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2013, 18:11
|
|
|
Szczęki dasz rade wymienić bez demontażu piasty, aby sprawdzić co dostaje przebicia w układzie zapłonowym trzeba zdemontować fajki z cewkami i przewodami oraz organoleptycznbie określić, świece to nie jest duży wydatek więc warto wymienić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-01-2013, 19:19
|
|
|
hehehe organoleptycznie ok czyli jakie beda objawy?? zużycia |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-01-2013, 19:58
|
|
|
Popękane lub nadpalone gumy/kable. Poprzepalane sprężynki na końcówkach. No i świece czorne, tłuste poupalane to tak organoleptycznie i przed wykręceneim świeczek przyświeć w gniazda latarką czy oleju w nich nie ma. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 03-01-2013, 23:19
|
|
|
U mnie takie szarpanie występowało jak kable były do wymiany, później powtórzyło się to i okazało się że jedna z fajek miała uszkodzenie pod kapturkiem. Winny może być też olej w gniazdach świec, ale jak jest go mało to niekoniecznie.
Tak jak pisali koledzy, jeśli jesteś pewien że są sprawne wymienione elementy to przechodzisz od pierwszego do ostatniego:
- świece
- kable
- fajki
- cewki |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2013, 13:27
|
|
|
Panowie zgłupiałem, pierwszy raz mam taki problem, głupie pytanie ale gdzie tu są świece i które to te kable jakoś nie mogę sobie z tym poradzić
Jakbyście mogli zaznaczyc mina zdjęciu i te cewki durne i w ogóle jak to idze bo zgłupiałem w tym silniku. Uczyłem się na starych vw a tam jest inaczej ;p |
|
|
|
 |
gallus87
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2012 Posty: 6 Skąd: Mikołów
|
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 04-01-2013, 17:07
|
|
|
W kolejności:
1) Ściągasz wtyczki z cewek.
2) Odpinasz przewody WN od cewek (pociągasz) i kable wyciągasz z gniazd (mogą dość mocno siedzieć, ciągnij za gumę żebyś nie urwał kabla).
3) Odkręcasz cewki (po dwie śrubki M6 na każdej).
4) Wyciągasz cewki razem z fajkami (tutaj raczej luźniej wyjdą).
5) Patrzysz w gniazda czy nie ma w dole oleju, jeśli jest to wydmuchać/wytrzeć ile się da.
6) Odkręcasz świece nasadka M16 (najlepiej przystosowaną do tego z gumą w środku, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
Jaśniej się nie da
PS: Z moich obserwacji sama obecność osłonek na przewodach WN jest niepokojaca. Takie osłonki praktycznie nic nie dają, co moze oznaczać że ktoś dla picu załozył osłonki żeby nie było widać przebicia (co nie znaczy że go nie ma ). Więc przewody moim zdaniem do wymiany.
Przewody możesz sprawdzić (ale tylko częściowo):
- Ściągasz te osłonki i od razu w kosz/do pieca.
- W nocy (w całkowitej ciemności) pryskasz wodą na kable i cewki i sprawdzasz czy nie skacze gdzieś wyraźna iskra (jak będą malutkie iskierki to nic nie szkodzi, u mnie tak jest ale zero szarpania i spalanie w normie).
Swiece to już ktoś pisał:
Jeśli sa okopcone/osmalone/białe/pęknięte to tez do wymiany. Mogły też się zużyc po prostu i to zaobserwujesz po nierównych/wypalonych krawędziach elektrody.
Cewki ciężka sprawa, najlepiej podmienić ze sprawnego samochodu, podobnie fajki.
Podaję koszty:
- świece NGK/Denso ~40zł
- kable NGK ~ 110zł
- fajki OYODO ~100zł/2szt (lub uzywka oryginalna)
- cewki róznie... ale spodziewał bym się od 150/szt. uzywka |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 04-01-2013, 18:24
|
|
|
Przewody dokładnie takie.
Cewki są dwie... za zdjęciu kolega oznaczył czerwonymi kółkami... takie prostokątne. Do cewek od dołu podpięte są fajki. Da się je ściągnąć i wymienić, u mnie ostatnio jedna się zepsuła. W ciągu 150-200km było wyraźne pogorszenie jazdy... i spalanie chyba wzrosło(nie jestem pewien).
Sprawdzaj w takiej kolejności jak napisałem: świece, kable, fajki, cewki. Jak świece będą kiepsko wyglądały to do wymiany, jak będą dobre to kable... itd...
Cewki takie jak podałeś na aukcji, z tym że nie masz pewności czy są sprawne. No i na tej aukcji są cewki razem z kablami, ale nie wiem czy one tez wchodzą w cenę aukcji. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Alien161
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2013, 21:24
|
|
|
Problem rozwiązany. Całe szczęście były to świece
Szczęki też wymienione |
|
|
|
 |
|