Otwarty przez: londolut 13-11-2013, 19:46 |
[CJ1A] Świeżak i pare pytań |
Autor |
Wiadomość |
mith_yoshi
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 07-01-2013, 20:42 [CJ1A] Świeżak i pare pytań
|
|
|
Witam
Jestem nowy w rodzinie Japończyków. Wcześniej bawiłem sie troszkę samochodami od naszych zachodnich sąsiadów, stąd mam parę pytań. Kupiłem w październiku Colta '97 glx. Samochód był od pierwszej właścicielki na org. brifie i 155 tys na liczniku. Z naklejek na belkach drzwi wynika, że od samego poczatku był regularnie serwisowany w autoryzowanym serwisie Mitsu w Niemczech - ostatnia na 140 tys. To i opinia diagnosty chyba najbardziej skłoniła mnie do zakupu go. Nie mówie już o jego wyglądzie bjuti !
Moje pytanie - z waszego doświadczenia, na co musze zwrócić swoje oczy i portfel w przyszłości ? Przypuszczam że rozrząd był napewno raz robiony - czy już pora na drugi ? Jak z filtrami i olejem ? Wiem wymienić ale potem co jaki czas lub dystans ? Czasem pasek alternatora ma głośny poślizg przy nie rozgrzanym silniku - warto się tym bawić ? Z tego co też czytałem to rozumiem że redukcja drugiego biegu i napinacze pasów to poprostu jego urok ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-01-2013, 21:50
|
|
|
mith_yoshi napisał/a: | czy już pora na drugi ? | Tak. mith_yoshi napisał/a: | Jak z filtrami i olejem ? | Olej i filtr oleju co 10 000 km, filtr powietrza co 15 000-20 000 km, paliwa rzadziej. mith_yoshi napisał/a: | Czasem pasek alternatora ma głośny poślizg przy nie rozgrzanym silniku - warto się tym bawić ? | Nie, wymienić na nowy mith_yoshi napisał/a: | tego co też czytałem to rozumiem że redukcja drugiego biegu i napinacze pasów to poprostu jego urok ? | Można tak powiedzieć. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-01-2013, 22:51
|
|
|
mith_yoshi, witaj na Forum.
Polecam lekturę: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17006
Tam znajdziesz linki do tematów, w których znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania
Zachęcam też do opisania swojego Miśka dokładnie w dziale Nasze Miśki. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Kordian
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-10-2013, 08:08
|
|
|
Witam wszystkich
Również niedawno kupiłem Colta V, 1.3 75 km z 2000r. i mam pytanie które tu zamieszczę żeby nie zakładać nowego tematu. Samochód na razie chodzi bez najmniejszego problemu, zrobiłem nim na razie niecałe 1000 km.
Chodzi o średnicę na przedniej osi i na tylnej, mianowicie z przodu mam założone 13 a z tyłu 14, czy są to prawidłowo dopasowane opony ? Niedługo będę zmieniał opony na zimówki i nie wiem czy kupować 13 czy 14 cali, i kwestia czy na felgę 13 wejdzie opona 14.
pozdrawiam Kordian |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 31-10-2013, 09:15
|
|
|
Generalnie i 13" i 14" można zakładać do CJ. W dziale download masz instrukcję obsługi a w niej napisane jakie wymiary powinny mieć opony.
Kordian napisał/a: | czy na felgę 13 wejdzie opona 14 | Ty tak serio??? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Kordian
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 7 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-10-2013, 12:22
|
|
|
dzięki za info |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 31-10-2013, 15:12
|
|
|
Kordian, założenie opony o średnicy 14 cali na felgę 13 calową, jest możliwe.
Niestety nie będzie mogła spełniać ona swojej funkcji czyli nadawania prędkości Twojemu bolidowi.
Będzie mogła natomiast spełniać funkcję dekoracyjną.
Dla felgi 13 kupujemy oponę 13, a dla felgi 14 - oponę 14. Jest to podstawowy parametr opon i felg. Ważna jest też szerokość opony i jej profil (wysokość opisana jako stosunek wysokości w mm do szerokości w mm).
W Twoim przypadku (13 przód i 14 tył) - dokup 2 felgi - tak żebyś miał 4 jednakowe i kup 4 opony tej samej wielkości i klasy.
Możesz też tak dobrać opony (szerokość i profil), aby miały jednakową lub zbliżoną średnicę i zakupić 2x 13 i 2x 14.
Ty decydujesz
Pozdrowienia |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|