Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] [1998 Sedan] Dylemat ze sprzęgłem - padło?
Autor Wiadomość
BobanPl 
Nowy Forumowicz
The1

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 10-01-2013, 21:44   [Cari 1.8 GDI] [1998 Sedan] Dylemat ze sprzęgłem - padło?

Witam wielbicieli motoryzacji.

Mam pewien problem i wiem że tu znajdę profesjonalne porady które juz nie raz uzyskałem i wykorzystałem.

W mojej Carismie padło sprzęgło: dosłownie z minuty na minute pedał sprzęgła stał się miękki, biegi również nie dają się wbijać przy zapuszczonym silniku a z wysprzęglika wyciekał płyn z układu hydraulicznego - rozwiązaniem wydawała się wymiana lub regeneracja wysprzęglika, a ze ja nie bardzo w mechanice pojazdowej to zleciłem to mechanikowi.
Niestety dziś po pracy ucieszony pobiegłem po furkę a tu zonk ;/ Pedał jak był miękki tak dalej jest, no i biegi również nie dają sie wbijać przy zapuszczonym silniku.
Mechanik oświadczył że wymiana wysprzęglika nic nie dała. Trzeba "wyciągnąć" sprzęgło i zobaczyć co w sprzęgle siadło.
Dodam, że po wymianie wysprzeglika ta metalowa lanca którą on wypycha a wchodzi do sprzęgła jest luźna i można nią ruszać od prawej do lewej co jak powiedział mechanik wskazuje na to że posypało się sprzęgło.
Ponadto pomiędzy tym bolczykiem co wystaje z wysprzęglika a tą lancą jest luz a sam wysprzęglik (nowy) można wciskać jak się podoba.

Proszę o poradę. Samochodzik jest niezbędny. Za robociznę wstępnie umówiliśmy się na kwotę 250 zł brutto (domniemam, że brutto) + oczywiście części tj. wysprzęglik 68 zł, oraz ewentualne kompletne sprzęgło.

I tu pytanie jakiego producenta podzespołów wybrać? Valeo jest tanie komplet 349 zł. Może ktoś wymieniał lub zna się na częściach i ich producentach i raczy doradzić o ile taka naprawa jest potrzebna.

Dodam na koniec że nie wiem nic o sprawdzeniu pompy sprzęgła może to ona padła?
Ostatnio zmieniony przez BobanPl 17-01-2013, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2013, 21:56   

Wszystko wskazuje na padaczkę docisku lub tarczy. Nic tylko zwalenie skrzyni i naprawa. A sprzęgło bierz Aisin. Jest ono dawane na pierwszy montaż i na pewno 100x lepsze niż Valeo.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
BobanPl 
Nowy Forumowicz
The1

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 10-01-2013, 22:10   

Aisin powiadasz.

Znalazłem zestaw za 700 zł:
http://www.motointegrator...a-aisin-km-047c

Wymienię chyba wsio zwracając uwagę na koszt robocizny wynoszący 1/3 cenę części.
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 10-01-2013, 22:28   

Aisin jest niewatpliwie dobrą marką. Sam kiedyś kupując pompę wody za GMB dałem 180zł... AISIN kosztował koło 400 :D . Łożyska to KOYO, NSK, SKF, INA, FAG... tarcze to NKK, Aisin, sachs, Exedy... Może 700zł to przesada, ale na pewno będziesz zadowolony ;)

PS kiedyś kupując łożysko wyciskowe sprzęgła Aisin w pudełku było łożysko z oznaczeniam SKF :D
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
BobanPl 
Nowy Forumowicz
The1

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 10-01-2013, 22:41   

Racja znalazłem tańsze zestawy w tym min.:

http://e-autoparts.pl/zes...-p-1239179.html
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-01-2013, 23:43   

Ja ostatnio przy okazji wymiany skrzyni wymieniłem kompletne sprzęgło właśnie na AISIN. W zaprzyjaźnionym sklepie w Szczecinie zakupiłem komplet za 475 zł. Także jakbyś był przejazdem w Szczecinie, to mogę Ci podać sklep, w którym kupuję części, zawsze w miarę tanio. I na pewno nie bierz Valeo !!!
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
BobanPl 
Nowy Forumowicz
The1

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 11-01-2013, 10:45   

volve
Jeżeli możesz podaj kontakt. możliwe że mój mechanik sie z nimi skontaktuje albo sam zadzwonię.
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2013, 10:48   

Poszła na PW ich stronka, tam będziesz miał numer do nich.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
BobanPl 
Nowy Forumowicz
The1

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 12-01-2013, 06:22   

No to dzisiaj otwierają sprzęgło. Będzie wiadomo co i jak.

Koszty naprawy szacuje na 800 zł przy założeniu wymiany łożyska, docisku i tarczy (firmy AISIN) oraz wysprzęglika.

[ Dodano: 14-01-2013, 13:59 ]
No i przed otwarciem sprzęgła kazałem sprawdzić pompę sprzęgła. I jak się wstępnie okazuje to ona jest odpowiedzialna za miękki pedał. Dzisiaj pompa będzie wymieniana. Napiszę czy pomogło.

PS. jaki producent pompy? SACHS odpada - drogie jak zborze.

Sanyco czy TRW?

[ Dodano: 17-01-2013, 18:14 ]
Cari odebrana.

Poszła pompa sprzęgła i wywaliła wysprzęglik.
Zamontowano pompę ABE i wysprzęglik SANYCO.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.