Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] delikatnie blokujący się pedał gazu
Autor Wiadomość
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 17-01-2013, 21:18   

tomek84 napisał/a:
ciesz się, że jeszcze jeździ
http://www.joemonster.org...prawiac_silnika


[ Dodano: 17-01-2013, 20:56 ]
do przepustnicy masz specjalny srodek do gaznikow i przepustnic, moze byc tez zwykle nitro


czytaj uważnie... mowa była o mechanizmie przepustnicy... oczywiście, że przepustnicę czyszczę specjalnym preparatem...

[ Dodano: 17-01-2013, 21:19 ]
yaro1976 napisał/a:
proponuję, ściągasz gumowy wąż dolotowy, psikasz na klapkę przepustnicy wd lub inny rozpuszczacz, szmatka na palec, i ścierasz rozpuszczony nalot wokół klapki, zarówno na dole, jak i na górze, po całym obwodzie, drugą ręką otwierasz przepustnicę maksymalnie aby ułatwić sobie dojście zarówno od góry jaki z dołu, u mnie to zawsze pomaga, bo to małe przyblokowanie jest wkurzające, szczególnie przy automacie


tak właśnie robiłem jak sam czyściłem...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-01-2013, 21:23   

pompec napisał/a:


czytaj uważnie... mowa była o mechanizmie przepustnicy... oczywiście, że przepustnicę czyszczę specjalnym preparatem...


masz racje, nieuważny ze mnie czytacz

[ Dodano: 17-01-2013, 21:33 ]
tak czy tak lepszy jakiś smar niż WD, które to ma wiele cech i zastosowań, poza smarowaniem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-01-2013, 22:47   

Ja mam podobnie teraz. A kiedyś w CA0 tak miałem:

https://www.youtube.com/watch?v=_bU_zzhEqNY

i przyczyną była właśnie brudna przepustnica. Dzień wcześniej zdjąłem rurę słonia otworzyłem przepustnicę i wsadziłem do środka paluch żeby zobaczyć czy jest dużo syfu. Przypadkiem paluchem nagarnąłem ten syf na styk blaszki przepustnicy i się przyklejała.
_________________


 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-01-2013, 22:47   

tomek84 napisał/a:
tak czy tak lepszy jakiś smar niż WD, które to ma wiele cech i zastosowań, poza smarowaniem

WD to żaden smar, ja uzywam oleju do kompresora.

[ Dodano: 17-01-2013, 22:48 ]
tresorex napisał/a:
przyczyną była właśnie brudna przepustnica.

Moja jest czysta a problem pojawia się praktycznie raz w roku (w okolicach zimy, może to przypadek). Po przesmarowaniu ustaje.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-01-2013, 22:52   

Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. Widać kolejna ciekawa przypadłość galanta ;)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 17-01-2013, 22:55   

a może ma to związek z licznymi otworami podciśnieniowymi w okolicach przepustnicy...???>>>???
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2013, 23:00   

Owczar napisał/a:
Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. Widać kolejna ciekawa przypadłość galanta


Po prostu gardziel jest na tyle szczelna ze sie blokuje sama przepustnica w niej . Dlatego trzeba ja minimalnie uchylic tą właśnie śrubką i po problemie . Przerabiałem tan problem wiele razy nie tylko w Mitsubishi :wink:

Ps; Przepustnica nigdy nie moze byc szczelnie domknieta , zawsze musi byc minimalnie uchylona , tak aby dostrzec padąjace przez nią światło .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-01-2013, 08:06   

yaro1976 napisał/a:
ściągasz gumowy wąż dolotowy, psikasz na klapkę przepustnicy wd lub inny rozpuszczacz, szmatka na palec, i ścierasz rozpuszczony nalot wokół klapki, zarówno na dole, jak i na górze, po całym obwodzie, drugą ręką otwierasz przepustnicę maksymalnie aby ułatwić sobie dojście zarówno od góry jaki z dołu
Takie czyszczenie to żadne czyszczenie. Porządnie robi się to przez odkrecenie przepustnicy od kolektora ssącego i wyczyszczenie na blysk z obu stron (od strony kolektora jest bardziej zasyfiona zawsze).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-01-2013, 08:37   

deejay napisał/a:
zawsze musi byc minimalnie uchylona
ma bypas powietrza, więc nie jest konieczne lekkie uchylenie - w kontekście obrotów jałowych
wydaje mi się, że u mnie w obu Misiach jest całkowicie zamknięta - tylko w E32 (przez inne sterowanie wolnymi obrotami) jest lekko otwarta

Owczar napisał/a:
Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór.
i ja u siebie zauważyłem to niedawno - no i poszukałem:
- linka chodzi elegancko
- przepustnica też
- pedał się zacina

więc przyjrzałem się na pedałowi i okazuje się, że tam jest taki dystans z plastiku czy czegoś podobnego i pedał się do niego "klei"
a występuje to tylko teraz, bo mam nadmuch gorącego powietrza na nogi i ogrzewa się ten pedał właśnie :)
pryśnięcie WD niewiele daje, bo to tylko nafta - wyparuje i tyle
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 18-01-2013, 10:28   

Krzyzak napisał/a:
- pedał się zacina

przy czym ja u siebie to miejsce wyeliminowałem sprawdzając jak wciska się pedał na tempomacie (oczywiście chodzi o wciskanie ze stanu pierwotnego)... chodzi jak po maśle...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 18-01-2013, 12:19   

też miałem z tym problem, po wyjęciu linki chodziła dobrze , po za łożeniu wyraźnie było czuć opór , kupiłem nową linkę i po problemie , nowa linka gazu tylko w aso mitsu, koszt 240zł
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-01-2013, 16:16   

tomek84 napisał/a:
ciesz się, że jeszcze jeździ :badgrin:
http://www.joemonster.org...prawiac_silnika
w naszym V6 to raczej nie możliwe, po pierwsze zapłon iskrowy, a po drugie brak turbiny która da olej jako paliwo :)

u mnie też gaz się czasami przycina
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2013, 16:18   

wczoraj powalczyłem i sukces
linka zdemontowana, do środka kilka kropel gorącego oleju
pedał przesmarowany
przepustnica wyczyszczona

dziś się nic nie blokuje
czas operacji - 20 minut
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 22-01-2013, 17:30   

w weekend przeczyściłem przepustnicę i sytuacja uległa drastycznej poprawie... widać mechanik czyścił niezbyt dokładnie...
_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2013, 19:29   

Czasem mam to samo, po dłuższej jeździe, ale nie zawsze. Ciekawe bo ostatnio się to nie zdarzało.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.