[EA5A/W 2.5] delikatnie blokujący się pedał gazu |
Autor |
Wiadomość |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 17-01-2013, 21:18
|
|
|
czytaj uważnie... mowa była o mechanizmie przepustnicy... oczywiście, że przepustnicę czyszczę specjalnym preparatem...
[ Dodano: 17-01-2013, 21:19 ]
yaro1976 napisał/a: | proponuję, ściągasz gumowy wąż dolotowy, psikasz na klapkę przepustnicy wd lub inny rozpuszczacz, szmatka na palec, i ścierasz rozpuszczony nalot wokół klapki, zarówno na dole, jak i na górze, po całym obwodzie, drugą ręką otwierasz przepustnicę maksymalnie aby ułatwić sobie dojście zarówno od góry jaki z dołu, u mnie to zawsze pomaga, bo to małe przyblokowanie jest wkurzające, szczególnie przy automacie |
tak właśnie robiłem jak sam czyściłem... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:47
|
|
|
Ja mam podobnie teraz. A kiedyś w CA0 tak miałem:
https://www.youtube.com/watch?v=_bU_zzhEqNY
i przyczyną była właśnie brudna przepustnica. Dzień wcześniej zdjąłem rurę słonia otworzyłem przepustnicę i wsadziłem do środka paluch żeby zobaczyć czy jest dużo syfu. Przypadkiem paluchem nagarnąłem ten syf na styk blaszki przepustnicy i się przyklejała. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:47
|
|
|
tomek84 napisał/a: | tak czy tak lepszy jakiś smar niż WD, które to ma wiele cech i zastosowań, poza smarowaniem |
WD to żaden smar, ja uzywam oleju do kompresora.
[ Dodano: 17-01-2013, 22:48 ]
tresorex napisał/a: | przyczyną była właśnie brudna przepustnica. |
Moja jest czysta a problem pojawia się praktycznie raz w roku (w okolicach zimy, może to przypadek). Po przesmarowaniu ustaje. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:52
|
|
|
Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. Widać kolejna ciekawa przypadłość galanta |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:55
|
|
|
a może ma to związek z licznymi otworami podciśnieniowymi w okolicach przepustnicy...???>>>??? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-01-2013, 23:00
|
|
|
Owczar napisał/a: | Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. Widać kolejna ciekawa przypadłość galanta |
Po prostu gardziel jest na tyle szczelna ze sie blokuje sama przepustnica w niej . Dlatego trzeba ja minimalnie uchylic tą właśnie śrubką i po problemie . Przerabiałem tan problem wiele razy nie tylko w Mitsubishi
Ps; Przepustnica nigdy nie moze byc szczelnie domknieta , zawsze musi byc minimalnie uchylona , tak aby dostrzec padąjace przez nią światło . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-01-2013, 08:06
|
|
|
yaro1976 napisał/a: | ściągasz gumowy wąż dolotowy, psikasz na klapkę przepustnicy wd lub inny rozpuszczacz, szmatka na palec, i ścierasz rozpuszczony nalot wokół klapki, zarówno na dole, jak i na górze, po całym obwodzie, drugą ręką otwierasz przepustnicę maksymalnie aby ułatwić sobie dojście zarówno od góry jaki z dołu | Takie czyszczenie to żadne czyszczenie. Porządnie robi się to przez odkrecenie przepustnicy od kolektora ssącego i wyczyszczenie na blysk z obu stron (od strony kolektora jest bardziej zasyfiona zawsze). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2013, 08:37
|
|
|
deejay napisał/a: | zawsze musi byc minimalnie uchylona | ma bypas powietrza, więc nie jest konieczne lekkie uchylenie - w kontekście obrotów jałowych
wydaje mi się, że u mnie w obu Misiach jest całkowicie zamknięta - tylko w E32 (przez inne sterowanie wolnymi obrotami) jest lekko otwarta
Owczar napisał/a: | Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. | i ja u siebie zauważyłem to niedawno - no i poszukałem:
- linka chodzi elegancko
- przepustnica też
- pedał się zacina
więc przyjrzałem się na pedałowi i okazuje się, że tam jest taki dystans z plastiku czy czegoś podobnego i pedał się do niego "klei"
a występuje to tylko teraz, bo mam nadmuch gorącego powietrza na nogi i ogrzewa się ten pedał właśnie
pryśnięcie WD niewiele daje, bo to tylko nafta - wyparuje i tyle |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 18-01-2013, 10:28
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | - pedał się zacina |
przy czym ja u siebie to miejsce wyeliminowałem sprawdzając jak wciska się pedał na tempomacie (oczywiście chodzi o wciskanie ze stanu pierwotnego)... chodzi jak po maśle... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 18-01-2013, 12:19
|
|
|
też miałem z tym problem, po wyjęciu linki chodziła dobrze , po za łożeniu wyraźnie było czuć opór , kupiłem nową linkę i po problemie , nowa linka gazu tylko w aso mitsu, koszt 240zł |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 22-01-2013, 16:16
|
|
|
w naszym V6 to raczej nie możliwe, po pierwsze zapłon iskrowy, a po drugie brak turbiny która da olej jako paliwo
u mnie też gaz się czasami przycina |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2013, 16:18
|
|
|
wczoraj powalczyłem i sukces
linka zdemontowana, do środka kilka kropel gorącego oleju
pedał przesmarowany
przepustnica wyczyszczona
dziś się nic nie blokuje
czas operacji - 20 minut |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 22-01-2013, 17:30
|
|
|
w weekend przeczyściłem przepustnicę i sytuacja uległa drastycznej poprawie... widać mechanik czyścił niezbyt dokładnie... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2013, 19:29
|
|
|
Czasem mam to samo, po dłuższej jeździe, ale nie zawsze. Ciekawe bo ostatnio się to nie zdarzało. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
|