Otwarty przez: BigTomala 28-07-2009, 22:36 |
[EAxx] [FAQ] Awaria zegarka - sam się wyłącza, resetuje |
Autor |
Wiadomość |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 06-07-2012, 20:15
|
|
|
Temat zrobił się strasznie długi, a wszystko na jednej stronie by się zmieściło dzisiaj też wziąłem się za poprawę zegarka, ale jak spojrzałem na swoją lutownicę, która bardziej pasuje do robienia rynny, a nie elektroniki to się przeraziłem. Ale się udało wszystko - luźno siedziała wtyka w płytce. Tak więc w takiej elektronice lutownica nie gra roli, jakby się zawziąć to i opalarką z końcówką dobrą by to się zrobiło
A propos koloru zegarka uwzględniając jego budowę jak uzyskać taki efekt jak na załączonym filmiku?
http://www.youtube.com/wa...8&feature=share |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 06-07-2012, 20:55
|
|
|
DanielBogusz napisał/a: | jak uzyskać taki efekt jak na załączonym filmiku? | wydaje mi się, że to jest standardowy kolor, tylko kamera tak go zmieniła. Jak chcesz zmienić kolor to najprościej pobawić się filtrami, włóż kawałek niebieskiej foli miedzy tą małą szybkę a ekranik. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
DanielBogusz
Mitsumaniak Sędzią moim jest Bóg

Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 389 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 06-07-2012, 21:39
|
|
|
A brilliant! |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-10-2012, 16:16
|
|
|
Mój zegarek też nawalał... wymontowałem go... popatrzyłem, nie było widać rozlutowanych styków. Podpiąłem go do wtyczki i poruszałem wszystkim co się dało i okazało się że przestaje działać przy ruszaniu wtyczki i wyświetlacza. Wmontowałem go do obudowy, zablokowałem ruchy płytki z wtyczką (żeby nie mogła się ruszać) oraz dałem gumową uszczelkę pomiędzy wyświetlaczem a różową szybką...i.... działa aż miło nic się nie kasuje. Jeździłem po dziurach, muldach i nic Może trochę druciarsko zrobione ale spełnia swoje zadanie. Jak przestanie działać to dam do polutowania |
_________________
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-10-2012, 09:41
|
|
|
Jak ja wczoraj swój naprawiłem, to nie dość że środkowa liczba nie w pełni się wyświetla to stoi na godzinie 1:01 ;] |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-01-2013, 11:10
|
|
|
No i moja druciarska metoda padła po kilku tygodniach. Czasem mrugał, spóźniał się... Teraz kolega elektronik mi go przelutował i działa normalnie więc chyba tylko to wchodzi w grę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
szaman
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 3 Skąd: Racibórz/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-01-2013, 13:34
|
|
|
ja w swoim galancie, przelutowalem styki kostki przylaczeniowej i zegarek działa
"pekniecia" na lutach bylo widac golym okiem, informacje na temat naprawy wyczytane z Tego tematu - dzieki ludziska |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 18-01-2013, 15:29
|
|
|
Straszne opóźnianie zegarka też może się wiązać z zimnymi lutami? mam go 2 tygodnie a różnica w godzinie jest już jakieś 3-4h od tej gdy nastawiałem... |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
pompec
Mitsumaniak misiu-maniak

Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 698 Skąd: Warszawa [WF]
|
Wysłany: 18-01-2013, 16:15
|
|
|
może to delikatny OT, ale chyba mam jakieś niebywałe szczęście bo miałem jednego Gala 3 lata teraz mam drugiego 2 lata i ani razu nie zresetował się zegarek... |
_________________ Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 18-01-2013, 23:24
|
|
|
Przelutowałem wszystkie styki w nagrodę SAMA JEDYNKA SIĘ WYŚWIETLA..................... JEZUSIE CHRYSTUSIE JUŻ DRUGI wrr... |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
ogon56
Mitsumaniak Cheerish your life

Auto: Honda Accord 2.4 Type-S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-02-2013, 18:31
|
|
|
Jakie przelutowywanie, jakie kabelki, jakie uszczelki. Efekt zegarka to zwykłe zimne luty na płytce drukowanej tego zegarka. Zwykła lutownica (najlepiej oporowa bo transformatorowa może mieć za szeroki grot dla mniej zaawansowanych "elektroników") i przygrzać połączenia pinów do płytki drukowane, a najlepiej odessać starą i nałożyć nową cynę, tylko tak aby nie zewrzeć ścieżek. Oczywiście podpisuje się pod kolegą na górze... warto jeden ze środkowych pinów odgiąć, uciąć itp. gdyż u nas jeździ się cały czas na światłach a wtedy zegarek przez specjalny rezystor przygasa. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-02-2013, 13:39
|
|
|
ogon56, witamy na forum
A teraz mała prośba, nie odkopuj starych tematów tylko po to by dodać coś co zostało już napisane.
W jednym poście sam sobie nawet zaprzeczasz!
ogon56 napisał/a: | Jakie przelutowywanie, |
ogon56 napisał/a: | przygrzać połączenia pinów do płytki drukowane, a najlepiej odessać starą i nałożyć nową cynę, tylko tak aby nie zewrzeć ścieżek |
A to co? Przespawywanie, czy właśnie przelutowywanie?
Jeśli już konieczne coś napisać, to niech to coś wnosi do tematu. Sztuczne nabijanie postów nie jest tu mile widziane, a wręcz nagradzane na czerwono. |
|
|
|
 |
Pabion
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 16V '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 3 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 23-06-2013, 16:13
|
|
|
Przeczytałem wszystkie posty z tego tematu i postanowiłem naprawić swój zegarek. Doszedłem do wniosku, że muszę wyciągnąć swoją lutownicę albo wystarczy, że usztywnię wtyczkę lub płytki zegara.
Przelutowanie zostawiłem na sam koniec, więc zacząłem od usztywniania zegara i jego wtyczki. Niestety nie przyniosło to żadnych efektów.
Sprawdziłem 4 luty o których mowa w temacie, ale wszystkie wyglądają ładnie i nie są uszkodzone.
Wyszło na to, że coś jest nie tak z wtyczką. Nieznacznie wygiąłem wystające piny z zegara do dołu tak aby miały lepszy kontakt z wtyczką i zegar zaczął normalnie działać
Zegar również przerobiłem z pomocą poradnika użytkownika sveno ze strony 14 za co dziękuję
Trochę odkopywanie tamatu, ale pomyślałem że komuś może się to przydać
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Iron.Falcon
Mitsumaniak Brummi Fahrer

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 427 Skąd: Bad Rothenfelde
|
Wysłany: 08-07-2013, 19:12
|
|
|
no i na mnie przeszedł czas... miałem "olać" ten zegarek i wstawić komputer... ale, że nie nastąpi to pewnie w najbliższych tygodniach to poświęciłem 10 min na ogarnięcie tematu. Wtyczka była OK natomiast lutowania wymagały korekty :
 |
|
|
|
 |
|