[PYTANIE] pajero sport 2,5 td |
Autor |
Wiadomość |
dady_w
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:03 [PYTANIE] pajero sport 2,5 td
|
|
|
witam!
od niedana jestem wlascicielem sporta z 2005.
niestety nie mialem jeszce okazji jeszcze zjechac z czarnego , a po prawdzie nawet dopiac przdu ,
jak robi w terenie? nie mowie tu o extreme w bajorku po progi, cos posrodku.
jak jest z jazda i dopinaniem na sliskim?
pozdrawiam |
_________________ dady_w |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
|
|
|
 |
dady_w
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 20-01-2013, 21:45
|
|
|
moze i si urwalem. jestem nowy na forum i grzecznie zapytalem. czy wszyscy musza byc od razu ekspertami? |
_________________ dady_w |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
dady_w
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 21-01-2013, 22:08
|
|
|
dzieki za wsparcie.
swoja droga nie mam wielkiego doswiadczenia w terenie, sporadycznie jak sie uda przyczepic na jakas impreze albo objazdowke z kumplami,auto stoi w wiekszosci na podjezdzie bo do pracy jezdze firmowka a pracuje prawie 7 dni w tygodniu i z drogi zjedzie jak pousuwam kilka usterk i czasu starczy. stad wolanie o pomoc
ogladalem juz sporo tego i z tego co widac szalu nie ma, prawdopodobnie wiekszosc faili jest uwarunkowna miernymi umiejetnosciami kierowcy
w zadnym wypadku nie mowie ze to slabe auto ternowe, a mysle ze na moje potrzeby w zupelnosci wystarczy. trudno tez porownywac do innych czy lepsze czy gorsze bo kazde jest dobre na swoj sposob.
stad moje pytanie.
po klamki w blotku tez pewnie jezdzil nie bede chociaz kto wie...
narazie jak pies do jeza, do umiejetnosci z linku, sporo mi brakuje. narazie sam bez wsparcia wybieral sie nie nigdzie nie bede
pozdrawiam |
_________________ dady_w |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-01-2013, 09:16
|
|
|
dady_w napisał/a: | do umiejetnosci z linku, sporo mi brakuje | czy to jest umiejętność ???? czy %%, popisów-ka i adrenalina tak "przygotowanym" samochodem. dady_w napisał/a: | jak sie uda przyczepic na jakas impreze albo objazdowke z kumplami | dobrze kombinujesz -->> w teren nigdy sam zawsze w asyście aby kilometrów nożnych nie zaliczać
Szukaj imprez terenowych czysto turystycznych, które czasami tylko z nazwy są turystycznymi np na http://rajdy4x4.pl/index.php/ida/8/
Tereny w Twoich okolicach są super więc masz gdzie jeździć, poznawać możliwości samochodu jak i nabierać pewnych umiejętności. Z czasem zaczniesz dozbrajać samochód w rożne szpeje off-road a zaczniesz od opon |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2013, 11:49
|
|
|
dady_w napisał/a: |
jak jest z jazda i dopinaniem na sliskim? |
Przod mozesz dopiac zawsze. Instrukcja wspomina o maksymalnej predkosci do 100 km/h i tego przestrzegaj.
Jesli czujesz, ze moze byc slisko takze na czarnym - smialo nie wahaj sie przestawic dzwignie na 4h.
K94 ma dopinany przod klasycznie, na sztywno. Nie zaleca sie jazdy na cztery lapy po nawierzchniach o dobrej przyczepnosci ale czasami lepiej pojechac 4x4 kawalek po asfalcie niz wyladowac w rowie.
Poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...466ec2b#1152476
Ja prywatnie jestem bardzo zadowolony z mozliwosci terenowych tego auta. Jezdze wersja Dakar lekko dlubnieta z 2006 roku. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 25-02-2013, 16:25
|
|
|
Przy Easy Select w Sporcie z 2005 można przód wbijać w locie i nic nie stoi na przeszkodzie by na 100 metrach zrobić to 3 razy co mi się zdarza czasem czynić. A jak zjeżdżam z asfaltu to przód wbijam prawie zawsze by nie okazało się, że chcę to zrobić a jest już na to za późno. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
dady_w
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 04-04-2013, 00:02
|
|
|
Cytat: | Ja prywatnie jestem bardzo zadowolony z mozliwosci terenowych tego auta. Jezdze wersja Dakar lekko dlubnieta |
super o to mi chodzilo , zadalem pytanie pytanie dosc prymitywne jak na takie forum - chcialem zasiegnac opinii uzytkownikow sporta i ewentualnie popytac jaka jest roznica w
wlasciwosciach terenowy stawiajac sporta vs l200 lub pajero lwb ( dokladnie chcodzilo mi o roznice w jezdzie terenowej z ss i blokada dyfra vs es)
teoria to jedno a zdanie ludzi z praktyka i doswiadczeniem to drugie.
teraz czas na praktyke
jak bardzo dlubniety jest twoj sport ?
slyszalem ze w wersji standardowej sporta ( 114km)
troche mu mocy brakuje...
jeszcze nie mialem okazji sprawdzic.
na razie dlubie i poprawiam, bo troche byl zapuszczony i zaniedbany technicznie, bylo kilka problemow i niestety czasu malo.
ciesze sie ze do Was dolaczylem, uzyskalem wiele pomocnych informacji na forum
jeszcze raz serdeczne dzieki za pomoc , pewnie jeszcze nie raz skorzystam
pozdrawiam |
_________________ dady_w |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 04-04-2013, 07:29
|
|
|
dady_w napisał/a: | ...dokladnie chcodzilo mi o roznice w jezdzie terenowej z ss i blokada dyfra vs es... |
Przecież w 4Hlc w SS i 4H w ES to dokładnie to samo. Różnicy w terenie nie ma żadnej, różnica jest na suchym asfalcie.
Na reduktorze żadnemu Pajero mocy nie brak. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
dady_w
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012 Posty: 11 Skąd: rzeszow
|
Wysłany: 04-04-2013, 21:46
|
|
|
dzieki za sprotowanie. myslalem ze ss jest bardziej efektywne w terenie , ze wzgledu na blokade dyfra, o braku mocy na podjazdach wyczytalem w jakims artykule opisujacym testy, nie wiem czy nie w autocentrum.
ale tak to jest ze swierzakami ale kto pyta nie bladzi,
dzieki jeszcze raz |
_________________ dady_w |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-04-2013, 11:38
|
|
|
Roznica podczas jazdy miedzy 4HLc (Super Select) a 4H (Easy Select) praktycznie nie wystepuje. Oba uklady w tych polozeniacha przekazuja moment w takich samych proporcjach czyli rowno na obie osie.
Roznica jest w budowie obu skrzyn rozdzielczych. Uklad ze Sporta (ES) to klasyczne rozwiazanie zwane polaczeniem na sztywno. Wlasnie z tego pododu, ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. Ma to swoje wady i zalety ale generalnie w terenie oba systemy sprawdzaja sie bez zarzutu a nawet mozna pokusic sie o teze, ze im prostrze rozwiazanie tym niezawodniejsze.
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 05-04-2013, 12:44
|
|
|
Cytat: | a nawet mozna pokusic sie o teze, ze im prostrze rozwiazanie tym niezawodniejsze. |
tu bym się nie zgodził bo w SS jest mocniejszy łańcuch niż ES a to w ciężkim terenie jest istotne |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-04-2013, 15:48
|
|
|
Tak, tak, i jeszcze jest pięć czujników zamiast dwóch i jak się zrypią to się przód potrafi nie dopiąć. 95 procent tematów "a czemu przód nie działa a lampki błyskają" dotyczy SS. Żeby nie było - mam 3 Mitsubishi a miałem 4 - pół na pół ES i SS. Łańcuch nigdy nie zawiódł a czujniki w SS niejednokrotnie robiły jaja. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-04-2013, 09:34
|
|
|
dady_w napisał/a: | nie mam wielkiego doswiadczenia w terenie |
Gene napisał/a: | Uklad ze Sporta (ES) to klasyczne rozwiazanie zwane polaczeniem na sztywno. Wlasnie z tego pododu, ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego |
Tu jest też jedna uwaga do jazdy po czarnym: uważaj na hamowanie przy jeździe ze spiętym 4H.
Normalnie 80% siły hamowania przekazywane jest na przód a tylko 20% na tył (chodzi oczywiście o dociążanie przodu przy hamowaniu i iwiększą skuteczność tego manewru).
Przy braku centralnego mechanizmu różnicowego lub po jego spięciu jeśli mech. różnicowy występuje, siła hamowania rozkłada się 50/50 na obie osie czyli tył hamuje z taką samą siłą jak przód.
Co to w praktyce może oznaczać na śliskiej nawierzchni lub podczas jazdy na łuku to pewnie się już domyślisz. |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
|