Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[PYTANIE] pajero sport 2,5 td
Autor Wiadomość
dady_w 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: rzeszow
  Wysłany: 19-01-2013, 23:03   [PYTANIE] pajero sport 2,5 td

witam!

od niedana jestem wlascicielem sporta z 2005.
niestety nie mialem jeszce okazji jeszcze zjechac z czarnego , a po prawdzie nawet dopiac przdu :( ,
jak robi w terenie? nie mowie tu o extreme w bajorku po progi, cos posrodku.

jak jest z jazda i dopinaniem na sliskim?

pozdrawiam
_________________
dady_w
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 20-01-2013, 10:32   

z choinki się urwałeś ?
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
dady_w 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: rzeszow
Wysłany: 20-01-2013, 21:45   

moze i si urwalem. jestem nowy na forum i grzecznie zapytalem. czy wszyscy musza byc od razu ekspertami?
_________________
dady_w
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 21-01-2013, 08:57   

piotr-stihl napisał/a:
z choinki się urwałeś ?
poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923

[ Dodano: 21-01-2013, 08:59 ]
dady_w napisał/a:
moze i si urwalem. jestem nowy na forum i grzecznie zapytalem. czy wszyscy musza byc od razu ekspertami?
Na pewno dostaniesz konkretne odpowiedzi. Ja nie znam tego samochodu więc siedzę cicho :)
Może nie naśladuj :mrgreen: http://youtu.be/fcC6ATZcTUc
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
dady_w 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: rzeszow
Wysłany: 21-01-2013, 22:08   

dzieki za wsparcie.
swoja droga nie mam wielkiego doswiadczenia w terenie, sporadycznie jak sie uda przyczepic na jakas impreze albo objazdowke z kumplami,auto stoi w wiekszosci na podjezdzie bo do pracy jezdze firmowka a pracuje prawie 7 dni w tygodniu i z drogi zjedzie jak pousuwam kilka usterk i czasu starczy. stad wolanie o pomoc :mrgreen:

ogladalem juz sporo tego i z tego co widac szalu nie ma, prawdopodobnie wiekszosc faili jest uwarunkowna miernymi umiejetnosciami kierowcy :lol:
w zadnym wypadku nie mowie ze to slabe auto ternowe, a mysle ze na moje potrzeby w zupelnosci wystarczy. trudno tez porownywac do innych czy lepsze czy gorsze bo kazde jest dobre na swoj sposob.
stad moje pytanie.
po klamki w blotku tez pewnie jezdzil nie bede chociaz kto wie...
narazie jak pies do jeza, do umiejetnosci z linku, sporo mi brakuje. narazie sam bez wsparcia wybieral sie nie nigdzie nie bede :)

pozdrawiam
_________________
dady_w
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 22-01-2013, 09:16   

dady_w napisał/a:
do umiejetnosci z linku, sporo mi brakuje
czy to jest umiejętność ???? czy %%, popisów-ka i adrenalina tak "przygotowanym" samochodem.
dady_w napisał/a:
jak sie uda przyczepic na jakas impreze albo objazdowke z kumplami
dobrze kombinujesz -->> w teren nigdy sam zawsze w asyście aby kilometrów nożnych nie zaliczać :wink:
Szukaj imprez terenowych czysto turystycznych, które czasami tylko z nazwy są turystycznymi :mrgreen: np na http://rajdy4x4.pl/index.php/ida/8/
Tereny w Twoich okolicach są super więc masz gdzie jeździć, poznawać możliwości samochodu jak i nabierać pewnych umiejętności. Z czasem zaczniesz dozbrajać samochód w rożne szpeje off-road a zaczniesz od opon :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2013, 11:49   

dady_w napisał/a:

jak jest z jazda i dopinaniem na sliskim?

Przod mozesz dopiac zawsze. Instrukcja wspomina o maksymalnej predkosci do 100 km/h i tego przestrzegaj.
Jesli czujesz, ze moze byc slisko takze na czarnym - smialo nie wahaj sie przestawic dzwignie na 4h.
K94 ma dopinany przod klasycznie, na sztywno. Nie zaleca sie jazdy na cztery lapy po nawierzchniach o dobrej przyczepnosci ale czasami lepiej pojechac 4x4 kawalek po asfalcie niz wyladowac w rowie.
Poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...466ec2b#1152476
:wink:
Ja prywatnie jestem bardzo zadowolony z mozliwosci terenowych tego auta. Jezdze wersja Dakar lekko dlubnieta z 2006 roku.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 25-02-2013, 16:25   

Przy Easy Select w Sporcie z 2005 można przód wbijać w locie i nic nie stoi na przeszkodzie by na 100 metrach zrobić to 3 razy co mi się zdarza czasem czynić. A jak zjeżdżam z asfaltu to przód wbijam prawie zawsze by nie okazało się, że chcę to zrobić a jest już na to za późno.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
dady_w 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: rzeszow
  Wysłany: 04-04-2013, 00:02   

Cytat:
Ja prywatnie jestem bardzo zadowolony z mozliwosci terenowych tego auta. Jezdze wersja Dakar lekko dlubnieta


super o to mi chodzilo , zadalem pytanie pytanie dosc prymitywne jak na takie forum - chcialem zasiegnac opinii uzytkownikow sporta i ewentualnie popytac jaka jest roznica w
wlasciwosciach terenowy stawiajac sporta vs l200 lub pajero lwb ( dokladnie chcodzilo mi o roznice w jezdzie terenowej z ss i blokada dyfra vs es)


teoria to jedno a zdanie ludzi z praktyka i doswiadczeniem to drugie.

teraz czas na praktyke :mrgreen:

jak bardzo dlubniety jest twoj sport ? :D

slyszalem ze w wersji standardowej sporta ( 114km)
troche mu mocy brakuje...

jeszcze nie mialem okazji sprawdzic.
na razie dlubie i poprawiam, bo troche byl zapuszczony i zaniedbany technicznie, bylo kilka problemow i niestety czasu malo.

ciesze sie ze do Was dolaczylem, uzyskalem wiele pomocnych informacji na forum

jeszcze raz serdeczne dzieki za pomoc , pewnie jeszcze nie raz skorzystam :D


pozdrawiam
_________________
dady_w
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 04-04-2013, 07:29   

dady_w napisał/a:
...dokladnie chcodzilo mi o roznice w jezdzie terenowej z ss i blokada dyfra vs es...


Przecież w 4Hlc w SS i 4H w ES to dokładnie to samo. Różnicy w terenie nie ma żadnej, różnica jest na suchym asfalcie.
Na reduktorze żadnemu Pajero mocy nie brak.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
dady_w 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 11
Skąd: rzeszow
Wysłany: 04-04-2013, 21:46   

dzieki za sprotowanie. myslalem ze ss jest bardziej efektywne w terenie , ze wzgledu na blokade dyfra, o braku mocy na podjazdach wyczytalem w jakims artykule opisujacym testy, nie wiem czy nie w autocentrum.
:oops: ale tak to jest ze swierzakami :D ale kto pyta nie bladzi,

dzieki jeszcze raz
_________________
dady_w
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2013, 11:38   

Roznica podczas jazdy miedzy 4HLc (Super Select) a 4H (Easy Select) praktycznie nie wystepuje. Oba uklady w tych polozeniacha przekazuja moment w takich samych proporcjach czyli rowno na obie osie.
Roznica jest w budowie obu skrzyn rozdzielczych. Uklad ze Sporta (ES) to klasyczne rozwiazanie zwane polaczeniem na sztywno. Wlasnie z tego pododu, ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. Ma to swoje wady i zalety ale generalnie w terenie oba systemy sprawdzaja sie bez zarzutu a nawet mozna pokusic sie o teze, ze im prostrze rozwiazanie tym niezawodniejsze.
:wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 05-04-2013, 12:44   

Cytat:
a nawet mozna pokusic sie o teze, ze im prostrze rozwiazanie tym niezawodniejsze.

tu bym się nie zgodził bo w SS jest mocniejszy łańcuch niż ES a to w ciężkim terenie jest istotne
_________________

 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-04-2013, 15:48   

Tak, tak, i jeszcze jest pięć czujników zamiast dwóch i jak się zrypią to się przód potrafi nie dopiąć. 95 procent tematów "a czemu przód nie działa a lampki błyskają" dotyczy SS. Żeby nie było - mam 3 Mitsubishi a miałem 4 - pół na pół ES i SS. Łańcuch nigdy nie zawiódł a czujniki w SS niejednokrotnie robiły jaja.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2013, 09:34   

dady_w napisał/a:
nie mam wielkiego doswiadczenia w terenie
Gene napisał/a:
Uklad ze Sporta (ES) to klasyczne rozwiazanie zwane polaczeniem na sztywno. Wlasnie z tego pododu, ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego

Tu jest też jedna uwaga do jazdy po czarnym: uważaj na hamowanie przy jeździe ze spiętym 4H.
Normalnie 80% siły hamowania przekazywane jest na przód a tylko 20% na tył (chodzi oczywiście o dociążanie przodu przy hamowaniu i iwiększą skuteczność tego manewru).
Przy braku centralnego mechanizmu różnicowego lub po jego spięciu jeśli mech. różnicowy występuje, siła hamowania rozkłada się 50/50 na obie osie czyli tył hamuje z taką samą siłą jak przód.
Co to w praktyce może oznaczać na śliskiej nawierzchni lub podczas jazdy na łuku to pewnie się już domyślisz. :roll:
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.