Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 11:16 |
[ALL] łożyska |
Autor |
Wiadomość |
namaxa [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 20:24 [ALL] łożyska
|
|
|
Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
skaja [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 21:19
|
|
|
łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke |
|
|
|
 |
namaxa [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 22:16
|
|
|
acha, ok thx
czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-01-2007, 22:28
|
|
|
namaxa napisał/a: | czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości? |
Raczej rzadki problem. Radzę najpierw sprawdzić opony, a dokładniej zamienić przód na tył. Koszt żaden. Zakładałeś zimówki? A nie słyszysz szumów po ich założeniu? |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 22:49 Re: łożyska
|
|
|
namaxa napisał/a: | Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi |
jak Ci łożyska szumia to albo zamiatasz równo bokami na suchym albo masz duuży przebieg albo te nowsze sa takie badziewiaste moje domysly>napisz wiecej
opony-stare/nowe?bieznikowane?wyważone felgi? |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 23:01
|
|
|
skaja napisał/a: | łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke |
pierwsze slysze
lozysko razem z piasta, a na przod same lozysko. |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 10:15
|
|
|
Wprasowane w beben - co to za cudo ?
Koszty sa rzeczywiscie kosmiczne. Ja sie modle aby mi wysiadly lozyska z tylu. Mimo iz pracuje w branzy lozysk to taniej niz 200pln nie zalatwie i to za rzemioslo ktorego bym w zyciu nie zalozyl. Za dobrej klasy piaste trzeba dac w okolicach 300-350pln.
Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:52
|
|
|
kaeres, to jakie ty masz przebiegi kaeres napisał/a: | Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart | /sa w piastach by ulatwic wymiane/ pierwsza wymiana zazwyczaj po 150 tys km a potem co 100 tys km. Lozyska to element eksploatacyjny i trzeba w razie potrzeby wymieniac ale lepiej nie odrazu caly tyl tylko to co szumi. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:16
|
|
|
Mowie o Colcie CAO i tym z watku czyli CJOi jego tylnych piastach.
Colt z tylu jet leciutki a piasta z lozyskiem dosc potezna. Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.
Z przodu i owszem wysiadaja ale przod jest ciezszy, a lozyska troszke slabsze.
To nie Golf w ktorym sie wymienia lozyska co 10.000km |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:19
|
|
|
kaeres napisał/a: | Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.
|
Ciezko sie nie zgodzic
Zmienilem po bliskim spotkaniu trzeciego stopnia z kraweznikiem mojego tylnego kola |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
namaxa [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2007, 11:06
|
|
|
hugo: nic jeszcze nie zmieniałem, bo samochód mam od 4 dni, a na nim zimówki...
kaeres: temat załozyłem, bo np w toyocie mam łożyska w piastach i jest to strasznie grogi gips 1200zł. ale od fabryki do złomu jak nie dostanie w koło ma służyć! Kiedyś miałem passata i tam było "zwykłe" łożysko. Zewnętrzna część była wprasowywana (po polsku wbijana) w bęben, a wewnętrzna na ośke (piaste) i takie łożysko kosztowało 30-50zł. i wystarczało na jakieś pół roku. Roboty 30 min i zmieniałem na nowe ale to był passat 82 rocznik
Ciekawi mnie jak w colcie to zrobili, bo rozwiązanie w toyocie mi sie podoba:
Bęben w zasadzie jest "przykręcony" do piasty jedną malutką śrubką by nie spadł jak się koło zdejmie. W bębnie otwory na szpilki co się koło przykręca są na przestrzał, a gwint jest w piaście. (w Passacie była centralna nakrętka z koronką, którą z odpowiedznia siłą przykręcało się bęben i koło było przykręcane do bębna)
Chyba to troche zawile napisałem... |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2007, 11:52
|
|
|
Cala piaste sie wymienia. Szpilki oczywiscie sa przechodza na wylot i przykreca sie do nich kolo, a centralna nakretka przykreca sie piaste.
Teraz wszystkie samochody firmy tak robia. Za niedlugo aby zmienic lozysko wymienimy odrazu półośki (jak w Oplu Sintrze - 2500pln/szt w ASO).
Jako ciekawostka podam jeszcze w nowej Lagunie i nowym Scenicu. Lozyska z cala piasta zintegrowane sa z tarczami hamulcowymi.
Wysiada lozysko to wymieniamy dwie naraz bo kto widzial miec dwie rozne tarcze hamulcowe |
|
|
|
 |
namaxa [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2007, 18:15
|
|
|
O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy" |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-01-2007, 19:26
|
|
|
namaxa napisał/a: | O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy" |
Dokładnie tak się teraz produkuje samochody. To jest właśnie sprawa priorytetowa. |
|
|
|
 |
|