Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 11:16
[ALL] łożyska
Autor Wiadomość
namaxa
[Usunięty]

  Wysłany: 25-01-2007, 20:24   [ALL] łożyska

Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skaja
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2007, 21:19   

łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke
 
 
namaxa
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2007, 22:16   

acha, ok thx
czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-01-2007, 22:28   

namaxa napisał/a:
czy jest to częsty problem czy raczej są dobrej jakości?

Raczej rzadki problem. Radzę najpierw sprawdzić opony, a dokładniej zamienić przód na tył. Koszt żaden. Zakładałeś zimówki? A nie słyszysz szumów po ich założeniu?
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2007, 22:49   Re: łożyska

namaxa napisał/a:
Jakie są łożyska w kociaku '97 z tyłu?
Czy jest to zwykłe tanie łożysko wprasowane w bęben czy jakiś drogi gips?
mam wrażenie ze mi szumi


jak Ci łożyska szumia to albo zamiatasz równo bokami na suchym albo masz duuży przebieg albo te nowsze sa takie badziewiaste :mrgreen: moje domysly>napisz wiecej

opony-stare/nowe?bieznikowane?wyważone felgi?
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2007, 23:01   

skaja napisał/a:
łożyska wprasowane w beben a cena około 200-300zł za sztuke



pierwsze slysze :roll:


lozysko razem z piasta, a na przod same lozysko. :mrgreen: :idea: :!:
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 10:15   

Wprasowane w beben - co to za cudo ? :)
Koszty sa rzeczywiscie kosmiczne. Ja sie modle aby mi wysiadly lozyska z tylu. Mimo iz pracuje w branzy lozysk to taniej niz 200pln nie zalatwie i to za rzemioslo ktorego bym w zyciu nie zalozyl. Za dobrej klasy piaste trzeba dac w okolicach 300-350pln.
Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart :)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 26-01-2007, 13:52   

kaeres, to jakie ty masz przebiegi
kaeres napisał/a:
Powinny przetrzymac samochod od wyjazdy z fabryki az do zlomowania.
A wysiadaja jak mamy niefart :)
/sa w piastach by ulatwic wymiane/ pierwsza wymiana zazwyczaj po 150 tys km a potem co 100 tys km. Lozyska to element eksploatacyjny i trzeba w razie potrzeby wymieniac ale lepiej nie odrazu caly tyl tylko to co szumi.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2007, 15:16   

Mowie o Colcie CAO i tym z watku czyli CJOi jego tylnych piastach.
Colt z tylu jet leciutki a piasta z lozyskiem dosc potezna. Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.
Z przodu i owszem wysiadaja ale przod jest ciezszy, a lozyska troszke slabsze.
To nie Golf w ktorym sie wymienia lozyska co 10.000km
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 26-01-2007, 15:19   

kaeres napisał/a:
Awarcje takiej piasty mozna policzyc na palcach jednej reki na tym forum i nie wynikala ona z normalnej eksploatacji, a z naszych polskich dziur badz innych wypadkow losowych.

Ciezko sie nie zgodzic
Zmienilem po bliskim spotkaniu trzeciego stopnia z kraweznikiem mojego tylnego kola
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
namaxa
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 11:06   

hugo: nic jeszcze nie zmieniałem, bo samochód mam od 4 dni, a na nim zimówki... :)
kaeres: temat załozyłem, bo np w toyocie mam łożyska w piastach i jest to strasznie grogi gips 1200zł. ale od fabryki do złomu jak nie dostanie w koło ma służyć! Kiedyś miałem passata i tam było "zwykłe" łożysko. Zewnętrzna część była wprasowywana (po polsku wbijana) w bęben, a wewnętrzna na ośke (piaste) i takie łożysko kosztowało 30-50zł. i wystarczało na jakieś pół roku. Roboty 30 min i zmieniałem na nowe :) ale to był passat 82 rocznik :)

Ciekawi mnie jak w colcie to zrobili, bo rozwiązanie w toyocie mi sie podoba:
Bęben w zasadzie jest "przykręcony" do piasty jedną malutką śrubką by nie spadł jak się koło zdejmie. W bębnie otwory na szpilki co się koło przykręca są na przestrzał, a gwint jest w piaście. (w Passacie była centralna nakrętka z koronką, którą z odpowiedznia siłą przykręcało się bęben i koło było przykręcane do bębna)
Chyba to troche zawile napisałem...
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 11:52   

Cala piaste sie wymienia. Szpilki oczywiscie sa przechodza na wylot i przykreca sie do nich kolo, a centralna nakretka przykreca sie piaste.
Teraz wszystkie samochody firmy tak robia. Za niedlugo aby zmienic lozysko wymienimy odrazu półośki (jak w Oplu Sintrze - 2500pln/szt w ASO).
Jako ciekawostka podam jeszcze w nowej Lagunie i nowym Scenicu. Lozyska z cala piasta zintegrowane sa z tarczami hamulcowymi.
Wysiada lozysko to wymieniamy dwie naraz bo kto widzial miec dwie rozne tarcze hamulcowe :P
 
 
namaxa
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 18:15   

O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy"
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2007, 19:26   

namaxa napisał/a:
O, i to jest dopiero pomysł inżynierów w fabrykach: "co tu zrobić by klient po 5 latach jazdy nowym autem wyrzucił go na złom...i kupił nowy"

Dokładnie tak się teraz produkuje samochody. To jest właśnie sprawa priorytetowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.