[EA5A/W 2.5] Wymiana uszczelek pokryw zaworów - 2.5 v6 |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2013, 22:34
|
|
|
fizycznie nie szkodzi - tylko potem jest więcej pracy, bo stary silikon trzeba zebrać - najlepiej czymś z plastiku lub mosiądzu, żeby nie porysować głowicy; więc tylko wydłuża pracę i tyle |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-01-2013, 10:28
|
|
|
deejay napisał/a: | radek79 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: każdy elring jaki u siebie zakładałem bez silikonu ciekł - czy to uszczelka dekla czy świecy
ja na tych uszczelkach już zrobiłem prawie 20tyśkm, sucho nic nie cieknie i bez silikonu |
Ja tak samo bez silikonu montowalem i zero wycieków . Duzo tu zalezy od sposobu montazu i sile dokrecania |
Moje śruby od dekielków po pewnym czasie były jakby słabo dokręcone.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2013, 11:25
|
|
|
Marcino napisał/a: | Moje śruby od dekielków po pewnym czasie były jakby słabo dokręcone. | też to zauważyłem
cieszę się, że miałem ten silikon, to pewnie by już puszczało - niestety taki urok elringa, bo MGP nie musiałem dociągać (a elringa w C52 nawet 3x dociągałem a za 4 dałem na silikon) |
|
|
|
 |
fuegos
Forumowicz
Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 164 Skąd: Henfield
|
Wysłany: 09-01-2013, 01:45
|
|
|
Marcino napisał/a: | deejay napisał/a: | radek79 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: każdy elring jaki u siebie zakładałem bez silikonu ciekł - czy to uszczelka dekla czy świecy
ja na tych uszczelkach już zrobiłem prawie 20tyśkm, sucho nic nie cieknie i bez silikonu |
Ja tak samo bez silikonu montowalem i zero wycieków . Duzo tu zalezy od sposobu montazu i sile dokrecania |
Moje śruby od dekielków po pewnym czasie były jakby słabo dokręcone.
Pozdrawiam |
Wlasnie zeby uniknac samoczynnego odkrecania i pozniejszych wyciekow stosuje klej (szczeliwo do gwintow). Nigdy mnie taki zabieg nie zawiodl. |
_________________ GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-01-2013, 08:41
|
|
|
fuegos napisał/a: | Marcino napisał/a: | deejay napisał/a: | radek79 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: każdy elring jaki u siebie zakładałem bez silikonu ciekł - czy to uszczelka dekla czy świecy
ja na tych uszczelkach już zrobiłem prawie 20tyśkm, sucho nic nie cieknie i bez silikonu |
Ja tak samo bez silikonu montowalem i zero wycieków . Duzo tu zalezy od sposobu montazu i sile dokrecania |
Moje śruby od dekielków po pewnym czasie były jakby słabo dokręcone.
Pozdrawiam |
Wlasnie zeby uniknac samoczynnego odkrecania i pozniejszych wyciekow stosuje klej (szczeliwo do gwintow). Nigdy mnie taki zabieg nie zawiodl. |
A ja myślę ze to nie śruby się luzują a raczej uszczelka dogniata. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
krzychuzzz
Mitsumaniak

Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 406 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-02-2013, 12:42
|
|
|
Czy mógłby ktoś napisać oryginalny numer katalogowy uszczelki pokrywy zaworów do 2,5 v6? |
_________________ 02924/KMM |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-02-2013, 13:51
|
|
|
MD173371 - obie głowice mają takie same uszczelki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychuzzz
Mitsumaniak

Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 406 Skąd: Płock
|
Wysłany: 07-02-2013, 13:57
|
|
|
Dziękuje |
_________________ 02924/KMM |
|
|
|
 |
pit696
Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 163 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 07-02-2013, 21:14
|
|
|
czy wie ktos jakie wymiary maja uszczelki gniazd swiec? |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 08-02-2013, 13:40
|
|
|
Zapytam na szybkiego. Czy z wymianą uszczelek pokrywy zaworów jest identycznie jak ze świecami?
Tj. chodzi o to, czy wymiana uszczelki z rzędu od strony chłodnicy jest szybka (wystarczy praktycznie zdjęcie obudowy plastikowej i już można odkręcać pokrywę), a z drugiej strony żmudne rozbieranie podzespołów aby dostać się do pokrywy?
Lekki wyciek/bardziej pocenie mam właśnie od tej strony chłodnicy, więc póki co jeżeli jest łatwo wymienić, zrobię tylko jedną część i jedną uszczelkęna razie. Jeżeli okaże się, że i tak trzeba rozbierac wszystko ,to wymienię obie. Już zaklepałem ori uszczelki - 150złbrutto/szt. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2013, 13:47
|
|
|
JayChyl napisał/a: | czy wymiana uszczelki z rzędu od strony chłodnicy jest szybka (wystarczy praktycznie zdjęcie obudowy plastikowej i już można odkręcać pokrywę), a z drugiej strony żmudne rozbieranie podzespołów aby dostać się do pokrywy? | Tak. Tak samo jak ze świecami. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 08-02-2013, 14:24
|
|
|
Dzięki Właśnie zamówiłem 2 szt. Jedną wymienię od razu od strony chłodnicy- bo tam leci. Drugą przy okazji wymiany świec, bo tam nie jest pilne. |
|
|
|
 |
qbis87
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 163km 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 18-03-2013, 20:06
|
|
|
to jakie jest najlepsze wyjscie na wymiane uszczelek pokryw i gniazd swiec zeby nie wydac 700zł na same uszczelki w aso?? :/ |
_________________ diesle są dobre.... ale w ciężarówkach |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2013, 20:16
|
|
|
qbis87 napisał/a: | to jakie jest najlepsze wyjscie na wymiane uszczelek pokryw i gniazd swiec zeby nie wydac 700zł na same uszczelki w aso?? :/ |
Zakupić uszczelkę firmy ELRING i zrobić to pożądnie
http://allegro.pl/mitsubi...3055351309.html |
|
|
|
 |
qbis87
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 163km 1997rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2012 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-03-2013, 09:39
|
|
|
zamowilem ori z serwisu, za komplet (2x uszczelka pokryw + 6 uszczelek na komory swiec) cena 240zł (z rabatem 17%zalatwionym przez znajomego), juz idą z Holandi wiec nie zgadazam sie z wyzej podawanymi cenami... |
_________________ diesle są dobre.... ale w ciężarówkach |
|
|
|
 |
|