Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wymiana pompy paliwa
Autor Wiadomość
Rsl3 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 20-12-2012, 12:02   [Cari 1.6] Wymiana pompy paliwa

Witam wszystkich forumowiczów!
Z uwagi na jutrzejszy koniec świata mam jeden dzień na uzyskanie odpowiedzi na moje pytanie które mnie nurtuje a już nigdy mogę się tego nie dowiedzieć, kto wie, moze w zaświatach tez bede jeździć cari wiec ta wiedza nigdy nie jest zbyteczna, ok nie przynudzam, pytam:) Nie fartem, przez głupotę czy nie uwagę zatarłem pompę paliwa, oczywiście ją wymieniłem ale nie całą pompę tylko sam wkład(pompkę)obudowa i pływak jest ten sam i teraz moje pytanie, czy po odłączeniu pompy od elektryki nie trzeba jej później skalibrować czy coś w tym stylu? Zauważyłem, że po wymianie, gdy zapala się kontrolka rezerwy, wskazówka od miernika paliwa leży zdecydowanie niżej i boję się, że owa wskazówka pokazuje mi błędną wartość poziomu paliwa w baku, proszę o odpowiedź i z góry dziękuję!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-12-2012, 13:00   

Nie musisz nic kalibrować a wskazówka działa poprawnie. Tu mas temat o wskazaniach wskaźnika i kontrolce rezerwyhttp://forum.mitsu...pic.php?t=59824
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 20-12-2012, 13:40   

Nie jeździj nigdy na rezerwie to nie będzie takich problemów. Ja zawsze mam min 1/3 (1/2) baku, a gdy tylko rezerwa się zaświeci to od razu na stację zatankować... Szkoda kasy na wymianę pompy ;)
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Rsl3 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 20-12-2012, 13:54   

dzieki za wypowiedz. Co do jazdy na rezerwie....czasem bywa tak, że i w kieszeni pali sie rezerwa a du*e zawieźć trzeba:)
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 20-12-2012, 13:57   

No niby tak... ale nie uśmiecha mi się wymieniać pompę ;p. Trzeba nauczyc się nie jeździć na rezerwie i już... po drodze można przez to uszkodzić inne rzeczy, wtryskom też to na pewno nie służy.
Z ciekawości... gdzie, jaką i za ile taką pompę kupowałeś?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Rsl3 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 20-12-2012, 23:01   

pompę kupiłem w sklepie INTERCARS, a dałem za nią 90zł ale po uprzejmosci kolegi który wziął ją na siebie z 50%-owym rabatem a więc za bardzo po kieszeni nie dostałem
 
 
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 06-02-2013, 00:10   

Jesteś pewien, że pompa się zatarła? ;> Jeśli nadal będziesz jeździł do ostatniej kropli lub są inni wilelbiciele takiej jazdy to warto sprawdzić, czy pompa czasem się tylko nie zapowietrzyła ;) jeżdżę tak samo jak Ty ;D i xx razie pompa w końcu się zapowietrzyła, więc wężyk do łapy, dokopanie się do pompy, odpięcie węża paliwowego i podpięce akarystycznego, pare pociągnięć i jak już widać benzynę w wężyku to próba odalenia silnika, żeby pompa popchnęła tą benzynę dalej ;D ewentualnie auto na hol i odpalić je na holu, jak silnik dostanie obrotów po puszczeniu sprzęgła to przez kompresję sam pociągnie sobie paliwo ;)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-02-2013, 06:18   

ttomek551, jeśli pompa ma właściwą wydajność, to nie da się tu układu paliwowego czy samej pompy tak zapowietrzyć by pompa nie mogła zaciągnąć paliwa. Po włączeniu zasilania lepiej sobie poradzi z zaciągnięciem paliwa niż Ty ustami bo jest w nim zanurzona. Kompresja nie ma tu też nic do rzeczy bo nie jest to silnik gaźnikowy, zresztą tam też były przeważnie pompy bez których byś nie pojechał. Jeśli wtryski się nie otworzą i właściwe ciśnienie nie przepchnie przez nie paliwa, to żadne podciśnienie nic nie pomorze i samo sobie paliwa nie zaciągnie.
 
 
Rsl3 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 06-02-2013, 07:33   

Tak, pompa była zatarta. Po odłączeniu i wyjęciu pompy jak ciągnąłem przez nią powietrze to szło ciężko, jakby omykało a przy nowej pompce powietrze przelatywało swobodnie. Co do zapowietrzenia, pytałem przy zakupie i powiedzieli mi żebym o to się nie martwił. Niestety przyciśnięty biedą dalej katuje rezerwę a po następną pompke będę musiał zgłosić się do pana premiera...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-02-2013, 07:54   

Jeśli jeszcze nie masz, to montuj LPG. Jest to spory jednorazowy wydatek ale jeśli się sporo jeździ, to zwraca się bardzo szybko a te auta-silniki nie są LPG-odporne i śmiało można montować. Należy jednak pamiętać aby nie montować najwolniejszych wtrysków ala Valtek i najsłabszych reduktorów np. Alaska bo to auto mimo małej mocy wymaga trochę lepszych komponentów.
 
 
Rsl3 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 07-02-2013, 17:11   

Ja mam swoje spostrzeżenia co do LPG. Nie po to kupiłem czystą benzynę, żeby go teraz gazować, może kogoś urażę, ale nigdy diesel'a i zagazowanego samochodu nie kupie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-02-2013, 18:31   

Nie obraź się, ale negacja LPG wywodzi się z niewiedzy i niemiłych doświadczeń z nieuczciwymi lub niedouczonymi gazownikami. Ta Carisma jest czwartym autem na gaz jakim jeżdżę (nie wszystkie były moje) i puki LPG będzie w takiej cenie to będzie to najbardziej sensowne paliwo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.