[EA6A/W 2.0TD] tutorial wymiany pompy wody |
Autor |
Wiadomość |
krishna
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2,0 td
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 9 Skąd: jaworzno
|
Wysłany: 11-02-2013, 19:24 [EA6A/W 2.0TD] tutorial wymiany pompy wody
|
|
|
Witam
jak w temacie proszę o pomoc w opisie wymiany pompy wody w galancie 2,0 td z 2001r. Z tego co zdążyłem się zorientować to nie muszę rozbierać rozrządu. to po pierwsze a po drugie to dojście do pompy jest od dołu czy od strony koła. Na co należy zwrócić przy wymianie pompy i jak napina się pasek klinowy. Czy po spuszczeniu płynu, nową pompę się zalewa czy tradycyjnie po zamontowaniu pompy uzupełnia się płyn w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym i czeka się, aż termostat puści i odpowietrzy układ.
i jeszcze jedno przy wymianie pompy oprócz samej pompy wymienia się koło pompy, uszczelkę pasek klinowy płyn czy coś jeszcze,
Dziękuję z góry za wszelką pomoc |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 11-02-2013, 20:07
|
|
|
Dojście do pompy od góry i tak osłony rozrządu musisz zdjąć kanał sie przyda , po co zalewać nowa pompę po prostu sam sie odpowietrzy układ po zmianie płynu ,koła pompy nie musisz wymieniać chyba że masz krzywe jak paski masz dobre to zostaw chyba że już popękane są masz manual 14-18 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
krishna
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2,0 td
Dołączył: 12 Lip 2009 Posty: 9 Skąd: jaworzno
|
Wysłany: 11-02-2013, 20:40
|
|
|
dzięki
koło niestety jest krzywe, paski nie jestem pewien zobaczę dokładnie. Co znaczy, że mam manual 14-18 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:40
|
|
|
Powodzenia przy wymianie pompy wody bez demontażu paska rozrządu, niby nie ma rzeczy niemozliwych ale ta jest napewno nieracjonalna |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:41
|
|
|
Ja powiem tak. Teoretycznie pompę wody da się wyciągnąć bez rozpinania rozrządu, bo jest na innym pasku i przykręcona innymi śrubami. W praktyce jest jednak tak że nie dostaniesz się do kilku śrub od pompy wody bo zasłania pasek i chyba osłona. A nawet jak Ci się uda to omęczysz się tylko niepotrzebnie... Według mnie musisz ściągnąć rozrząd. Odpowietrzenie układu to śruba na termostacie, a pasek pompy wody napina się alternatorem. Odpowietrzenie powtórz kilkukrotnie, zeby gdzieś powietrze nie zostało.
Raczej nic więcej nie musisz wymieniać, oczywiście jeśli pasek rozrządu nie jest stary. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:43
|
|
|
krishna, w tym dziale tytuł tematu zaczynamy z WIELKIEJ litery. Tak jak zdania w języku polskim. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:00
|
|
|
scoratir napisał/a: | Raczej nic więcej nie musisz wymieniać, oczywiście jeśli pasek rozrządu nie jest stary. |
Stary nie stary, kazda ingerencja w pasek rozrzadu niesie za soba wymiane jego na nowy , nawet jesli ma przejechane 5000 tys km |
|
|
|
 |
Cinek082
Nowy Forumowicz
Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 15-02-2013, 18:26
|
|
|
Witam
Rolka zwrotna paska rozrządu jest mocowana do obudowy pompy więc bez rozpinania rozrzadu raczej się nie da. Zwróć uwagę na pompę, od nowego modelu ma bliżej wirnika otwór na rurę biegnącą do termostatu a od starego otwór jest oddalony od obudowy o około 2 cm.
Da się to poskładać ale jest z tym sporo kłopotów. Podobno juz się pojawiają pompy do EA6. Osobiście szukałem rok i nic, tylko serwis za prawie tysiaka.
Pytanie do kolegi Dejeay.
Czemu za każdym razem jak dotkniesz sie do rozrządu musisz wymieniać go na nowy ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15-02-2013, 18:29
|
|
|
Cinek082, to tak jakbys chcial zalozyc prezerwatywe dwa razy, niby jest, ale nie wiesz czy dalej ma swoje wlasciwosci. Lepiej kupic nowa prezerwatywe, bo wychodzi taniej niz wychowanie dziecka - w tymn przypadku wlaswciwie nieoplacalna naprawa silnika po zerwanym pasku rozrzadu. Nie ma co ryzykowac |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-02-2013, 19:21
|
|
|
Z tą wymianą paska na nowy to nie tak do końca. Osobiście nie widzę przeciwwskazań jeśli koła pasowe są w dobrym stanie i równomiernie zużyte. Ważne jest zachowanie kierunku pracy paska, tak by nie kręcił się w odwrotną stronę. No trzeba uważać przy demontażu by nie uszkodzić. Zresztą w tym wypadku nie trzeba nawet demontować paska, wystarczy go poluzować.
Dread87 napisał/a: | niby jest, ale nie wiesz czy dalej ma swoje wlasciwosci. |
Nie bardzo rozumiem to porównanie, bo prezerwatywa to produkt jednorazowego użytku. A pasek jakie traci właściwości po demontażu? Rozciąga się? Pęka?
Dla świętego spokoju można wymienić, ale nie ma takiej konieczności jeśli ma mały przebieg i jest w miarę nowy. Przeważnie wymienia się po prostu, bo przy okazji, bo już jest np stary lub zostało niewiele kkm i nie będzie się opłacało rozkręcać jeszcze raz. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-02-2013, 19:30
|
|
|
No ok, ale wyjaśnij dlaczego? Jak zdejmiesz zegarek z ręki to potem też zakładasz do niego nowy pasek dla świeego spokoju? Ja wszystko rozumiem, tylko poza argumentem bo tak... Jakiś sensowny argument dla którego trzeba to zrobić gdy pasek jest świeży, nie potłuszczony w oleju, nie porwany, z małym przebiegiem.
To tak jak z jakimś ciastem... Kobieta po wyrobieniu zawsze odkładała na pół godziny. Ktoś się jej zapytał czemu odkłada. Ona, że jej mama tak robi. No to pytają mamy dlaczego. Bo babcia tak robiła... Więc pytają babci, czemu odkładała to ciasto przed włożeniem do pieca. A babcia odpowiada, bo musiałam iść po drewno do pieca Ja wymieniałem w swoim uszczelkę pod głowicą chyba ze 3 razy i nie zmieniałem paska. Nawet go nie demontowałem, tylko koła pasowe, które znaczyłem. Składałem identycznie jak przed demontażem głowicy i jeździłem. Pasek zmieniłem przy okazji pęknięcia głowicy i tylko dlatego, że go załatwiłem przy rozkręcaniu obudowy rozrządu- kręciła się śruba w obudowie. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15-02-2013, 19:32
|
|
|
Nie podam Ci zadnego technicznego argumentu, bo jest podobnie jak do tego, co napisales z ciastem;) Jak dla mnie to od tego elementu zalezy wiele rzeczy, za duzo wsadzilem w ten glupi silnik, zeby teraz oszczedzic na pasku, ktory jest tanszy o 20-30 razy niz remont silnika? Robie to czysto profilaktycznie:) to chyba nic zlego;)
A propos wymiany uszczelki - dlaczego az 3 razy poszla? Doszles do jakichs wnioskow dlaczego tak sie dzieje i czy uszczelka puszczala zawsze w tym samym miejscu? |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-02-2013, 20:44
|
|
|
Owczar napisał/a: | A pasek jakie traci właściwości po demontażu? Rozciąga się? Pęka? | Każdy producent podpiera się aby nie montować ponownie raz ściągniętego paska głównie na fakt braku powtarzalności w wielkości jego naciągu, ponoć może też dojśc do uszkodzeń wewnętrznym, |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|