Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] [FAQ] Sprężyna gazowa podnosząca maskę
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2013, 07:51   

Też tak uważam.
 
 
marianoooo 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 130
Skąd: koszalin
Wysłany: 24-01-2013, 19:20   

Dziękuję wszystkim za cierpliwość. Trwało to trochę ponieważ negocjowałem ceny i warunki sprzedaży :roll: . Znalazłem trochę tańsze siłowniki (ten sam producent co w pierwszej edycji) i jest też mniej za wykonanie mocowań. W efekcie mamy coś takiego:
- minimalna liczba kompletów mocowań jakie wykonają to 10
- cena z wykonanie 1kpl: 30zł
- za 2szt siłowników 55,7zł
- za 4szt sworzni kulowych 20zł
Razem wychodzi 106,7zł za komplecik plus wysyłka (wg cennika poczty priorytet do 2kg 13zł).
Materiał to oczywiście również stal nierdzewna. Chętni proszeni są o wiadomość na priv, a ja będę uzupełniać listę.
Nie znalazłem sworzni z gwintem M6 i kulką 10mm (na siłownik), więc zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2013, 19:45   

marianoooo napisał/a:
zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8
Albo przerobienie obecnych na gwint M6. Powinno wytrzymać, co?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2013, 19:50   

Może nie wytrzymać, zalezy od materiału wykonania, siłowniki plus waga maski potrzebują naprawdę dobrego oparcia, zresztą, jezeli ktoś będzie chcial wrócić z M8 do M6 to zawsze mozna tulejke redukcyjną zastosować ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marianoooo 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 130
Skąd: koszalin
Wysłany: 24-01-2013, 20:07   

Raczej tak, ale... Przerobienie sworzni na M6 to dodatkowy koszt ponieważ tokarz musi stoczyć obecny gwint M8 i naciąć M6, a na każdy komplet potrzeba 4szt. Szacuję, że taka operacja pochłonie ok 20-30zł, a koszt gwintownika i wiertła to połowa tego. Z resztą prawie każdy majsterkowicz ma takie narzędzia w swoim arsenale- wystarczy popytać po znajomych. Osobiście odradzam przerabiania sworzni. Pamiętajmy, że podnosząc i opuszczając maskę wielokrotnie działamy na sworzeń też momentem zginającym (główka sworznia jest oddalona od końca gwintu o 12mm ), a nie tylko silą na ścinanie. Suma naprężeń jakie by działały na sworzeń z gwintem M6 z czasem (po wielu cyklach pracy) prawie na pewno doprowadzą do jego odłamania.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-01-2013, 22:21   

Przekonaliście mnie. Zapytam jeszcze: jakiej średnicy wiertłem rozwiercić otwór pod gwint 8 mm?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2013, 22:31   

6,8mm
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marianoooo 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 130
Skąd: koszalin
Wysłany: 25-01-2013, 07:04   

Lista osób, które potwierdziły obecność na liście:
- RAFIkSierra
- WreX
- Dread87
- MarianoPL
- jAZZMAN
- gmd4f
- fabryka24
Ostatnio zmieniony przez marianoooo 13-02-2013, 20:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-01-2013, 20:58   

a czy można by zanabyć tylko siłowniki i sworznie?, mocowanie już mam
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
RAFIkSierra 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Wagon 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 106
Skąd: Żary w.lubuskie
Wysłany: 25-01-2013, 21:32   

yaro1976 napisał/a:
a czy można by zanabyć tylko siłowniki i sworznie?, mocowanie już mam


Nie no....Staaaary.....nie ma łatwo .... :) :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-01-2013, 17:12   

marianoooo napisał/a:

Nie znalazłem sworzni z gwintem M6 i kulką 10mm (na siłownik), więc zostaje rozwiercanie i gwintowanie na M8.

Sworznie kulowe od VAG'a są na M6. Pasują idealnie w mocowanie błotnika.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 12-02-2013, 10:00   

Swinks ty chyba do lekkiej maski montowałeś , jak to chodzi?? zadowolony??
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-02-2013, 11:12   

fiole1 napisał/a:
Swinks ty chyba do lekkiej maski montowałeś , jak to chodzi?? zadowolony??

Tak, chodzi bez problemu z lekką maską CF, deejay świadkiem :mrgreen:
Siłowniki z Fiata Uno, siła 240N, długość 550mm, tyle pamiętam.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
RAFIkSierra 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Wagon 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 106
Skąd: Żary w.lubuskie
Wysłany: 12-02-2013, 12:45   

marianoooo napisał/a:
Lista osób, które potwierdziły obecność na liście:
- RAFIkSierra
- WreX
- Dread87
- MarianoPL
- jAZZMAN
- gmd4f


no kto jeszcze? kto jeszcze? .... bo szaleństwa nie widać w liście, a wiosna idzie, to by się założyło to to :)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 13-03-2013, 23:44   

Ja sie dopisuje więc zostały tylko dwa komplety..;-)
ps.dałem info w warszawskim i radomskim (a może warszawskiem i radomskiem..?;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.