[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-02-2013, 17:08
|
|
|
Osobiście używałem Elf LDX 5w40 zeszłej zimy - jednym słowem masakra. Latem było jak najbardziej OK. Gdy temperatura spadła do -5 klekotało jak polonez. Obecnie mam millersa xfs 5w40 poklekoce z 2-3 min i spokój. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 06-02-2013, 17:18
|
|
|
marcinspike napisał/a: | Osobiście używałem Elf LDX 5w40 zeszłej zimy - jednym słowem masakra. Latem było jak najbardziej OK. Gdy temperatura spadła do -5 klekotało jak polonez. Obecnie mam millersa xfs 5w40 poklekoce z 2-3 min i spokój. |
Ja teraz miałem Mobil 1 New Life 5W-40 i całkiem nieźle się sprawował wiec zobaczymy jak będzie z Motulem. |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 07-02-2013, 08:44
|
|
|
mam xfs tyle że 10w40 i klepie po maxie praktycznie cały czas..i zastanawiam sie czy to wina oleju czy może filtra bo tym razem założyłem nie tego 610/3 tylko 811/80 o ile dobrze pamiętam...dobijam do 415 i zmieniam... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 07-02-2013, 19:35
|
|
|
m6riano napisał/a: | mam xfs tyle że 10w40 i klepie po maxie praktycznie cały czas..i zastanawiam sie czy to wina oleju czy może filtra bo tym razem założyłem nie tego 610/3 tylko 811/80 o ile dobrze pamiętam...dobijam do 415 i zmieniam... |
na Twoje przebiegi to kup najlepszy syntetyk i zmieniaj co 30 tys |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 07-02-2013, 23:03
|
|
|
marcinzam, to wole lać Motula bo na nim mi najmniej cykał i zmieniać co 10 albo lać najtańsze gówno ale półsyntetyk i zmieniac co 5..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
T82
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-02-2013, 09:39
|
|
|
Dopiszę swoje doświadczenia do tematu - Galant v6, 97r, 280tyś przejechane.
Moja 4 wymiana oleju, pierwszą zrobiłem od razu kiedy kupiłem auto, kolejną po ok 9 - 11 tyś. 3 zalania olejem Mobil 1 Peak Life 5W-50. Autko na tym oleju chodziło b. ładnie, po około 8tyś zaczynało się lekkie klepanie więc wiedziałem, że czas na zmianę. Po wymiance i przejechaniu maks 200km od zalania uspokajało się klepanie, które wracała na kilka sekund od odpalenia silnika i od razu cichło.
Poczytałem sobie ten temat i stwierdziłem, że na zimę może lepiej zalać coś innego - zalałem LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40. Teraz po przejechaniu 2tyś silnik cały czas klepie jak klekot... Na starym oleju, zanim jeszcze wlałem LM nie było takiej tragedii.
Wytrzymam jeszcze tysiąc km albo do końca lutego. i leję z powrotem M1, zobaczymy jaki będzie efekt. Może dolać jakiś ceramizer? |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 12-02-2013, 10:13
|
|
|
T82 napisał/a: | Dopiszę swoje doświadczenia do tematu - Galant v6, 97r, 280tyś przejechane.
Moja 4 wymiana oleju, pierwszą zrobiłem od razu kiedy kupiłem auto, kolejną po ok 9 - 11 tyś. 3 zalania olejem Mobil 1 Peak Life 5W-50. Autko na tym oleju chodziło b. ładnie, po około 8tyś zaczynało się lekkie klepanie więc wiedziałem, że czas na zmianę. Po wymiance i przejechaniu maks 200km od zalania uspokajało się klepanie, które wracała na kilka sekund od odpalenia silnika i od razu cichło.
Poczytałem sobie ten temat i stwierdziłem, że na zimę może lepiej zalać coś innego - zalałem LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40. Teraz po przejechaniu 2tyś silnik cały czas klepie jak klekot... Na starym oleju, zanim jeszcze wlałem LM nie było takiej tragedii.
Wytrzymam jeszcze tysiąc km albo do końca lutego. i leję z powrotem M1, zobaczymy jaki będzie efekt. Może dolać jakiś ceramizer? |
No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej?
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
cheniu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 13 Skąd: Koło
|
Wysłany: 12-02-2013, 20:13
|
|
|
Witam.
W moim Galancie mam chyba ten sam problem co Wy aczkolwiek troszkę inny
Na początku przebieg : (98.000kKm) Nie wiem czy tak jest ale załóżmy że tak.
Książka serwisowa, max dokumentacji, faktur i stan auta na to wskazują.
Do rzeczy,
Gdy odpalę go nawet w mroźny dzień nic nie cyka, zaczyna dopiero po ok 5-7minutach.
Gdy jest rozgrzany cyka praktycznie cały czas z małymi przerwami.
Olej zalany jeszcze przez niemca Shell Helix 10W40 czyli półsyntetyk prawda?
Co robić? Przejść na syntetyk?
Czy to bezpieczne przy tym przebiegu?
Czasem napotykam temat filtra oleju, czy jest on bardziej specyficzny niż do innych aut?
Z reguły zawsze nie zastanawiałem się jaki filtr kupuję.
Czy filtr może mieć związek z cykaniem ?
mam jeszcze 5tyś km do wymiany oleju ale chętnie zrobiłbym to juz bo irytujące jest to cykanie.
Przypomina mi pracę silnika Fiesty 1.1
Pozdrawiam i liczę na pomoc. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 12-02-2013, 20:35
|
|
|
He samochód z 98 roku i ma tylko 98 tyś, takie rzeczy to tylko w erze, filtr oleju nic niema do cykania, niewiem co wy robicie z tymi autkami ale ja mam juz 240 i tez głowy niedaje ze tyle ma, jestem pewien że ma wiecej ale żadnego cykania niemam, no chyba że wtryskiwacze od gazu, a swoją droga to i wtryskiwacze od benzyny tez potrafią cykać |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
cheniu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 13 Skąd: Koło
|
Wysłany: 12-02-2013, 20:41 Olej
|
|
|
Rozumiem że to śmieszy
Sam nie wiem czy w to wierze ale miałem już kilka aut z różnymi przebiegami i naprawdę nigdy nie miałem auta w takim stanie.
Gdziekolwiek nie spojrzę ten przebieg się potwierdza
Ale cyka cholera... |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 12-02-2013, 20:44
|
|
|
Niemiec nie po to kupuje taki wóz zeby mu stał w garażu, ma po czym jezdzić i stać go na paliwo, a że srodek ładny to juz polak potrafi ja na twoim miejscu nieszykał bym lekarstwa w oleju tylko np w wymianie popychaczy, swoja droga jak sie leje olej 5w do samochodu co ma ponad 200 tys przebiegu to niema sie co dziwić ze długo niepojezdzi |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
|