Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-02-2013, 20:52   

Valvoline czy Total mają tylko oleje HC o ile mi wiadomo.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 05-02-2013, 13:29   

Wczoraj wybór padł na Motula 300V 5W-40 - zobaczymy jak się będzie sprawował :)
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-02-2013, 17:08   

Osobiście używałem Elf LDX 5w40 zeszłej zimy - jednym słowem masakra. Latem było jak najbardziej OK. Gdy temperatura spadła do -5 klekotało jak polonez. Obecnie mam millersa xfs 5w40 poklekoce z 2-3 min i spokój.
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 06-02-2013, 17:18   

marcinspike napisał/a:
Osobiście używałem Elf LDX 5w40 zeszłej zimy - jednym słowem masakra. Latem było jak najbardziej OK. Gdy temperatura spadła do -5 klekotało jak polonez. Obecnie mam millersa xfs 5w40 poklekoce z 2-3 min i spokój.


Ja teraz miałem Mobil 1 New Life 5W-40 i całkiem nieźle się sprawował wiec zobaczymy jak będzie z Motulem.
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 07-02-2013, 08:44   

mam xfs tyle że 10w40 i klepie po maxie praktycznie cały czas..i zastanawiam sie czy to wina oleju czy może filtra bo tym razem założyłem nie tego 610/3 tylko 811/80 o ile dobrze pamiętam...dobijam do 415 i zmieniam...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 07-02-2013, 19:35   

m6riano napisał/a:
mam xfs tyle że 10w40 i klepie po maxie praktycznie cały czas..i zastanawiam sie czy to wina oleju czy może filtra bo tym razem założyłem nie tego 610/3 tylko 811/80 o ile dobrze pamiętam...dobijam do 415 i zmieniam...


na Twoje przebiegi to kup najlepszy syntetyk i zmieniaj co 30 tys :D
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-02-2013, 20:35   

Nie wiem jaki olej by wytrzymał 30k km w mieście. Chyba taki nie otwierany:)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 07-02-2013, 21:35   

Olej z MC DONALDS :mrgreen:

Zamknijcie ten temat, bo juz ma postów w tysiące , paranoja wielka
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 07-02-2013, 23:03   

marcinzam, to wole lać Motula bo na nim mi najmniej cykał i zmieniać co 10 albo lać najtańsze gówno ale półsyntetyk i zmieniac co 5..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
T82 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-02-2013, 09:39   

Dopiszę swoje doświadczenia do tematu - Galant v6, 97r, 280tyś przejechane.

Moja 4 wymiana oleju, pierwszą zrobiłem od razu kiedy kupiłem auto, kolejną po ok 9 - 11 tyś. 3 zalania olejem Mobil 1 Peak Life 5W-50. Autko na tym oleju chodziło b. ładnie, po około 8tyś zaczynało się lekkie klepanie więc wiedziałem, że czas na zmianę. Po wymiance i przejechaniu maks 200km od zalania uspokajało się klepanie, które wracała na kilka sekund od odpalenia silnika i od razu cichło.

Poczytałem sobie ten temat i stwierdziłem, że na zimę może lepiej zalać coś innego - zalałem LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40. Teraz po przejechaniu 2tyś silnik cały czas klepie jak klekot... Na starym oleju, zanim jeszcze wlałem LM nie było takiej tragedii.

Wytrzymam jeszcze tysiąc km albo do końca lutego. i leję z powrotem M1, zobaczymy jaki będzie efekt. Może dolać jakiś ceramizer?
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 12-02-2013, 10:13   

T82 napisał/a:
Dopiszę swoje doświadczenia do tematu - Galant v6, 97r, 280tyś przejechane.

Moja 4 wymiana oleju, pierwszą zrobiłem od razu kiedy kupiłem auto, kolejną po ok 9 - 11 tyś. 3 zalania olejem Mobil 1 Peak Life 5W-50. Autko na tym oleju chodziło b. ładnie, po około 8tyś zaczynało się lekkie klepanie więc wiedziałem, że czas na zmianę. Po wymiance i przejechaniu maks 200km od zalania uspokajało się klepanie, które wracała na kilka sekund od odpalenia silnika i od razu cichło.

Poczytałem sobie ten temat i stwierdziłem, że na zimę może lepiej zalać coś innego - zalałem LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40. Teraz po przejechaniu 2tyś silnik cały czas klepie jak klekot... Na starym oleju, zanim jeszcze wlałem LM nie było takiej tragedii.

Wytrzymam jeszcze tysiąc km albo do końca lutego. i leję z powrotem M1, zobaczymy jaki będzie efekt. Może dolać jakiś ceramizer?


No jak Mobil lejesz o innych parametrach (gestszy) to co sie dziwisz ze jest ciszej? ;-)
Zalej sobie Liqui Moly 10W-60 GT1 Race Tech to bedzie jeszcze ciszej ;-)
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
cheniu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Koło
Wysłany: 12-02-2013, 20:13   

Witam.

W moim Galancie mam chyba ten sam problem co Wy aczkolwiek troszkę inny ;)

Na początku przebieg : (98.000kKm) Nie wiem czy tak jest ale załóżmy że tak.
Książka serwisowa, max dokumentacji, faktur i stan auta na to wskazują.

Do rzeczy,
Gdy odpalę go nawet w mroźny dzień nic nie cyka, zaczyna dopiero po ok 5-7minutach.
Gdy jest rozgrzany cyka praktycznie cały czas z małymi przerwami.

Olej zalany jeszcze przez niemca Shell Helix 10W40 czyli półsyntetyk prawda?

Co robić? Przejść na syntetyk?
Czy to bezpieczne przy tym przebiegu?

Czasem napotykam temat filtra oleju, czy jest on bardziej specyficzny niż do innych aut?
Z reguły zawsze nie zastanawiałem się jaki filtr kupuję.

Czy filtr może mieć związek z cykaniem ?

mam jeszcze 5tyś km do wymiany oleju ale chętnie zrobiłbym to juz bo irytujące jest to cykanie.
Przypomina mi pracę silnika Fiesty 1.1 :D

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 12-02-2013, 20:35   

He samochód z 98 roku i ma tylko 98 tyś, takie rzeczy to tylko w erze, filtr oleju nic niema do cykania, niewiem co wy robicie z tymi autkami ale ja mam juz 240 i tez głowy niedaje ze tyle ma, jestem pewien że ma wiecej ale żadnego cykania niemam, no chyba że wtryskiwacze od gazu, a swoją droga to i wtryskiwacze od benzyny tez potrafią cykać :biggrin:
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
cheniu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 13
Skąd: Koło
Wysłany: 12-02-2013, 20:41   Olej

Rozumiem że to śmieszy :)

Sam nie wiem czy w to wierze ale miałem już kilka aut z różnymi przebiegami i naprawdę nigdy nie miałem auta w takim stanie.

Gdziekolwiek nie spojrzę ten przebieg się potwierdza :)

Ale cyka cholera...
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 12-02-2013, 20:44   

Niemiec nie po to kupuje taki wóz zeby mu stał w garażu, ma po czym jezdzić i stać go na paliwo, a że srodek ładny to juz polak potrafi :mrgreen: ja na twoim miejscu nieszykał bym lekarstwa w oleju tylko np w wymianie popychaczy, swoja droga jak sie leje olej 5w do samochodu co ma ponad 200 tys przebiegu to niema sie co dziwić ze długo niepojezdzi
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.