Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [Hamulce] Przewody hamulcowe elastyczne
Autor Wiadomość
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-02-2013, 13:08   [MSS 1.6] [Hamulce] Przewody hamulcowe elastyczne

Witam,
Polecam Wam sprawdzenie przewodów hamulcowych u mnie strzelil co prawda na postoju jeden ale sprawdzilem drugi to tez na wykonczeniu. Przegladalem forum nasze i również volvo s40 i widze ze to dosc czesta przypadlosc tej konstrukcji także zachecam do sprawdzenia tych przewodów. Poniżej zdjecie jak wygladaja moje stare przewody hamulcowe.


 
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 11-02-2013, 14:51   

Swojego czasu była organizowana akcja serwisowa polegająca na wymianie wadliwych przewodów hamulcowych - w moim poprzednim MSS z 1999r. zostały kiedyś wymienione w ASO przy jakiejś wizycie. Zadzwń do ASO, podaj VIN i zapytaj... :wink:
 
 
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-02-2013, 14:56   

dzwonilem i pytalem, ale w sumie procedury potrwaly troche zeby to wogole sprawdzic. Do 2 tygodni. W innym Aso znowu powiedzieli ze sprawa dotyczyla tylko przewodow od zbiorniczka. Ale i tak musialbym pewnie bawic sie w holowanie samochodu itp wiec wymienilem na nowe przewody TRW.
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-02-2013, 18:21   

lukasz921, na pewno była wymiana tych przewodów od zbiorniczka, podobno płyn mętniał czy coś takiego :? .
Nawet moim podjechałem w tamtym roku i wymienili za free tylko czekałem 1dzień aż przyjdzie zamówienie.
Sprawdzenie w ASO czy podlega trwało dosłownie 5min jeden telefon i tyle.
Co do przewodów to tutaj masz z dożywotnią gwarancją :D :
http://moto.allegro.pl/pr...2996515142.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 11-02-2013, 19:55   

a u mnie nie chcieli wymienić .........
_________________
Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 11-02-2013, 22:55   

Ja też wymieniłem bo też jeden strzelił. Stalowe też sobie obejrzyjcie szczególnie w punkcie mocowania koło baku (tam gdzie skręcają o 90 stopni).
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 12-02-2013, 18:39   

Bizi78 napisał/a:
lukasz921, na pewno była wymiana tych przewodów od zbiorniczka, podobno płyn mętniał czy coś takiego :? .
Nawet moim podjechałem w tamtym roku i wymienili za free tylko czekałem 1dzień aż przyjdzie zamówienie.
Sprawdzenie w ASO czy podlega trwało dosłownie 5min jeden telefon i tyle.
Co do przewodów to tutaj masz z dożywotnią gwarancją :D :
http://moto.allegro.pl/pr...2996515142.html


Tu jest też druga firma http://www.brakes.pl/prod...369_43374_43375 Droższe ale jak wyczytałem na forum Leona lepsze. Od Carismy powinny chyba podejść?
 
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-02-2013, 22:03   

lukasz921 napisał/a:
Polecam Wam sprawdzenie przewodów hamulcowych

jak masz rzetelnego człowieka na przeglądzie to wciska pedał w podłogę i wtedy taki nadpęknięty przewód musi pęknąć, u mnie się właśnie taka sytuacja na przeglądzie zdarzyła
_________________
Kuba
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 13-02-2013, 23:01   

szkuba napisał/a:
jak masz rzetelnego człowieka na przeglądzie to wciska pedał w podłogę i wtedy taki nadpęknięty przewód musi pęknąć,
Bajka kolego. U mnie deptał ile wlezie żeby mi udowodnić i nic, a 2 tygodnie później pękł mi przy ostrym hamowaniu.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-02-2013, 16:53   

Zgadzam się, że takie rzeczy należy sprawdzać. Miałem kiedyś to nieszczęście, że pękł mi przewód hamulcowy w Clio, gdy musiałem awaryjnie hamować bo jakiś gościu mi zajechał drogę. Na szczęście pas obok był wolny i udało mi się uniknąć wymiany farby z innym autem :-)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-02-2013, 21:05   

cns80 napisał/a:
U mnie deptał ile wlezie żeby mi udowodnić
czyli chciał ci udowodnić że pęknie czy też że można jeszcze jeździć ? :P nie mówię że to test ostateczny ale może pomóc wiadomo że najlepiej też sprawdzić też optycznie czy nie ma nadpęknięć. Dla mnie hamulce są najważniejszym podzespołem w aucie
_________________
Kuba
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 14-02-2013, 23:03   

szkuba napisał/a:
czyli chciał ci udowodnić że pęknie czy też że można jeszcze jeździć ?
Chciał mi udowodnić że pęknie. Nie udało się. Mi samemu się udało i to w mega deszczu.

Cytat:
nie mówię że to test ostateczny ale może pomóc wiadomo że najlepiej też sprawdzić też optycznie czy nie ma nadpęknięć. Dla mnie hamulce są najważniejszym podzespołem w aucie
To po co piszesz żeby ktoś robił ten test jak on nic nie daje ? Później ktoś to przeczyta, zrobi i będzie żył w błogim przeświadczeniu że ma świetne hamulce do czasu aż zaparkuje w naczepie TIRa. Trochę odpowiedzialności za własne słowa ;)

Taki test nic nie daje, bo zarówno wspomaganie hamowania jak i rozdział siły hamowania inaczej zachowują się w warunkach jazdy a inaczej na rolkach.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-02-2013, 18:04   

cns80 napisał/a:
Później ktoś to przeczyta, zrobi i będzie żył w błogim przeświadczeniu że ma świetne hamulce
no mam nadzieję że tak nie będzie po pierwsze jak widać zużycie gołym okiem to lepiej dmuchać na zimne i wymienić.
Ok zatem zamieszczam małą gwiazdkę :P : "opisany przeze mnie przypadek jest tylko i wyłącznie moim przypadkiem i nie gwarantuję sukcesu podobnego testu przez inne osoby. BTW kolega który mi pękł przewód ćwiczył podnoszenie ciężarów w młodości i spokojnie wyciska 200kg jedną nogą więc to mogło pomóc".
A propos rozdziału siły hamowania to właśnie na postoju można osiągnąć maksymalne ciśnienie stałe ponieważ ABS nie działa w MSS poniżej 10km/h. W przypadku gdy działa ABS przy hamowaniu na śliskim ogólne ciśnienie jest mniejsze choć występują gwałtowne skoki ciśnienia co też może być zabójcze dla starych przewodów. Gdzieś znalazłem że przewody testuje się na 200atm a z manuala dla wersji r2000 wynika że ciśnienie w układzie może osiągać 98 atm
_________________
Kuba
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 15-02-2013, 22:47   

szkuba napisał/a:
występują gwałtowne skoki ciśnienia co też może być zabójcze dla starych przewodów.
O to mi właśnie chodziło.

szkuba napisał/a:
opisany przeze mnie przypadek jest tylko i wyłącznie moim przypadkiem i nie gwarantuję sukcesu podobnego testu przez inne osoby
Dobre :D
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Macenty 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2013, 21:15   Wymiana przewodów hamulcowych.

Zgadza sie,była taka akcja. Mi wymienili 2 lata temu gratis przewód elastyczny hamulcowy przy zbiorniczku bo było to objęte akcją serwisową, plyn mętnieje od gumy, tak mi powiedzieli ale przy tarczach nie ruszali.
Podejrzewam, że w każdym aucie powyżej 12 lat lepiej wymienić elastyczne przewody.
Mnie czeka wymiana przewodów ale tylnich sztywnych i się zastanawiam ile to może mnie kosztować? Coś możecie polecić w tym temacie?

Bizi78 napisał/a:
lukasz921, na pewno była wymiana tych przewodów od zbiorniczka, podobno płyn mętniał czy coś takiego :? .
Nawet moim podjechałem w tamtym roku i wymienili za free tylko czekałem 1dzień aż przyjdzie zamówienie.
Sprawdzenie w ASO czy podlega trwało dosłownie 5min jeden telefon i tyle.
Co do przewodów to tutaj masz z dożywotnią gwarancją :D :
http://moto.allegro.pl/pr...2996515142.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.