 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Odcina gaz, czasem gaśnie silnik, utrata mocy.. |
Autor |
Wiadomość |
Bogas [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 18:05 Odcina gaz, czasem gaśnie silnik, utrata mocy..
|
|
|
Witajcie,
walczę z problemem od tygodni a sprawa wygląda tak:
1. spokojna jazda, utrzymuję prędkość, nagle tracę kontrolę nad gazem (brak reakcji na naciśnięcie gazu), spadają obroty, po chwili gaśnie silnik i resetuje się stacyjka.
2. ruszanie na skrzyżowaniu ze skrętem w prawo (lewo), dodaję gazu i ruszam, nagle szarpnięcie i to samo co wyżej.
3. spokojna jazda, dojeżdżam do skrzyżowania, hamuję silnikiem, powoli spadają obroty i nagle znowu odcięcie, po jakimś czasie gaśnie silnik, pada wspomaganie kierownicy i czasem restart stacyjki.
Gdy odetnie mi gaz, często pomaga reset stacyjki kluczykiem (o ile silnik nie zgaśnie, co się czasem zdarza od razu), jednak po takim restarcie samochód najczęściej jedzie i nie ma praktycznie mocy. Po wyłączeniu silnika i ponownym zapłonie moc wraca.
Galant EA 1997r 2.0 GLXi na gazie fabrycznym Vialle. Zazwyczaj jeżdżę na gazie. Na benzynie też się chyba zdarzyła taka sytuacja.
Dzisiaj zdarzało mi się to b. często tj. jakieś 4 razy w drodze do pracy (15 km) i z powrotem 5 razy. Nie da się tak jeździć a często sprawa się pojawia w niebezpiecznych sytuacjach dlatego sprawa jest paląca bo bez samochodu jestem uziemiony.
Stawiam na elektrykę i pierwsze podejrzenie padło na czujnik położenia wałka, a dokładnie jego wtyczkę, któej poprawienie najczęściej poprawiało sytuację (o ile to nie był zbieg okoliczności). Jednak wywaliłem starą wtyczkę (dorabianą zresztą) i wykonałem własną już porządną i zamontowałem w piątek i było ok. Wczoraj (tj. po 4rech dniach) zaczęło się znowu. Nie rozumiem o co chodzi. Zastanawiam się czy to może nie jakieś zimne luty wewnątrz czujnika położenia wałka, bo gniazdo podobne jak w zegarku w kabinie a tam problemem były właśnie zimne luty. A może problem leży gdzieś indziej? Ma ktoś może pomysł ? Ja już mam dość i boję się jeździć bo w końcu na jakimś zakręcie mogę nie wyrobić.
Napiszcie proszę co myślicie... |
|
|
|
 |
Raf-v [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2007, 15:42
|
|
|
Jeżeli problem nierozwiązany to sprawdź i napisz czy na benzynie jest to samo? |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-01-2007, 20:58
|
|
|
Pierwsza sprawa to test: czy na benzynie będzie to samo, jeśli nie - dawaj do gazowników.
Sprawa druga: miałem kiedyś podobny objaw co u Ciebie w pierwszym punkcie. Tylko na gazie to się działo, więc pojechałem do morelowców i powiedziałem im, żeby zobaczyli co nie tak. Długo to nie trwało, zrobili i od tamtej pory jest wszystko cacy. Nie pamiętam co dokładnie to było, ale wina po stronie instalacji... Także sprawdź najpierw czy na benzynie też są te objawy. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Bogas [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2007, 21:55
|
|
|
No dobra, kwestia gazu/benzyna odpada.
[ Dodano: 21-01-2007, 21:53 ]
Potrzebuję zatem dokładny schemat elektryczny do mojego galanta. Mam zamiar podciągnąć osobną wiązkę do czujnika położenia wałka, tylko nie mogę namierzyć dokąd dokładnie prowadzą kable, a przecież nie będę rozpinał całej głównej wiązki. Miernik daje mi rozbieżne informacje, a nie chcę ryzykować pomyłki. Ktoś pomoże? |
|
|
|
 |
Raf-v [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 13:52
|
|
|
Nie napisałeś czy na benzynie jest OK! a to jest bardzo ważne.!!! Jeżeli na benzynie jest dobrze to czujnik położenia odpada |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 27-01-2007, 00:05
|
|
|
Raf-v: Bogas napisał, że kwestia benzyny/gazu odpada.
Bogas: mogę ci rzucić manuala do EA, w pdf, spakowany 117MB (ja mam po angielsku bo niemiecki jest jak na razie dla mnie nieludzki, ale oba można też pobrać z muła.).
pozdra |
|
|
|
 |
Bogas [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2007, 18:08
|
|
|
swees napisał/a: | Raf-v: Bogas napisał, że kwestia benzyny/gazu odpada.
Bogas: mogę ci rzucić manuala do EA, w pdf, spakowany 117MB (ja mam po angielsku bo niemiecki jest jak na razie dla mnie nieludzki, ale oba można też pobrać z muła.).
pozdra |
Hej. Czy gaz czy benzyna problem jest ten sam.
W sumie mam manuala po angielsku, którego ściągnąłem z sieci "Mitsubishi Galant Workshop Manual", aczkolwiek tam nie ma rozpisanych połączeń elektrycznych, a przynajmniej ja ich nie mogę znaleźć. Jeśli w Twoim manualu jest rozpisana eletryka to bardzo proszę. Patrzyłem też w Autodata i tam też jak na złość nie ma schematu elektryki do roczników 97 w górę, są piny rozpisane za to, ale czujnik położenia wałka ma trzy kable z czego jeden pewnie jest masą drugi dochodzi do pinu 88, a trzeci ? No innymi słowy nadal potrzebuję schemat.. Zresztą chyba wszystkim się przyda jak go dostanę to wrzucę do siebie na serwer. |
|
|
|
 |
|
|