Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Zmiana silnika z 1.8GDI na silnik pod LPG
Autor Wiadomość
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 14-02-2013, 17:57   [Cari 1.8 GDI] Zmiana silnika z 1.8GDI na silnik pod LPG

Witam.
Chciałbym wymienic silnik w mojej carismie gdi z 98 na jakiś silnik do którego można by załozyć instalacje gazowa. Jaki mozna by założyć żeby pasował , było jak najmniej przeróbek i kosztów i czy w ogóle się to opłaca . Myślałem o 1.6 ale nie wiem czy taki silnik byłby dobry czy może zwykłe 1.8 , i co było by potrzebne z osprzetu
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
rudelek 
Nowy Forumowicz
Użytkownik zbanowany

Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Śląskie
Wysłany: 14-02-2013, 18:06   

Każda zmiana silnika wiąże się z kosztami i przeróbkami. Tanio da się to zrobić z 2.5V6 z Galanta (skrzynia biegów i półośki zostają, reszta z Galanta), ale najtaniej to najlepiej sprzedać Carismę i kupić inną (lub inny model) i zagazować.
 
 
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 14-02-2013, 18:13   

rudelek a z tego galanta chcąc przełozyć to mniej więcej jakich kosztów mozna się spodziewać ? tzn kupno silnika i(co bytam było jeszcze potrzebne ?)i robota ? ile biora za taką przekładke , oriętujesz sie może?
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
rudelek 
Nowy Forumowicz
Użytkownik zbanowany

Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Śląskie
Wysłany: 14-02-2013, 18:17   

To już nie pytanie do mnie... :)
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-02-2013, 18:20   

rudelek napisał/a:
Każda zmiana silnika wiąże się z kosztami i przeróbkami. Tanio da się to zrobić z 2.5V6 z Galanta (skrzynia biegów i półośki zostają, reszta z Galanta


Nie byłbym takim optymistą. Prędzej podejdzie 1.9 T4 z Volvo V40. Przynajmniej taki projekt widziałem, natomiast V6 z Galanta nie widziałem. Carisma ma więcej wspólnego z Volvo V40(ta sama fabryka, wiele wspólnych cześci, GDI było montowane też w Volvo) niż z Galantem.

Co do przekładki GDI to albo tak jak pisałem 1.9 T4, albo kup zadbaną Cari z 1.6 lub 1.8. Jest tego trochę na rynku i sądzę, że wyjdzie taniej niż przekładka. I na pewno będzie mniej "babrania się".
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
rudelek 
Nowy Forumowicz
Użytkownik zbanowany

Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Śląskie
Wysłany: 14-02-2013, 18:38   

Nie zapominaj o fakcie, że 1.8GDI było montowane w Galantach, a silniki 1.8GDI i 2.5V6 mają wspólną skrzynię. ;)
Ostatnio zmieniony przez rudelek 14-02-2013, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 14-02-2013, 18:51   

Wooww to widze że tanio i beezproblemowo to sie tego nie uda zrobić. Cięzko sprzedać gdi bo każdy zrażony tym że nie da sie gazu włożyć, sam gdybym wczesniej o tym wiedział też pewnie bym nie wzikołtej tylko jakąś pod LPG.
No trudno , w kazdym bądz razie dzięki Wam za info .
Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś dobre sugestje
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-02-2013, 18:59   

Skrzynie mają identyczne dzwony, różnią się obudową dyferencjału (inne są przeguby wewnętrzne, a dokładniej średnice ślizgów uszczelniaczy półosi.

PS. A wracając do tematu stopień trudności SWAPa oceniam na 3 w 10 st. skali, gdzie 1 to wymiana na identyczną jednostkę, a 10 to wsadzenie V12 centralnie i zrobienie 4x4 :)

[ Dodano: 14-02-2013, 19:03 ]
rudelek, 1.8 było tylko w Japonii, w Europie jest 2.4 z zupełnie inną skrzynią ;)

[ Dodano: 14-02-2013, 19:08 ]
carisma98, w Space Wagonie nigdy nie był montowany 2.5, a jednak ten z mojego podpisu przelatał już dużo km i lata dalej wąchając LPG jak górskie powietrze
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
Ostatnio zmieniony przez Bartek 14-02-2013, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-02-2013, 20:00   

Nie wiem, co tu się działo po moim poście, może to i lepiej ? :D

Bartku, ale biorąc pod uwagę, że autor nie będzie robił tego sam, to oceniasz, że mechanik przekładający standardowe jednostki będzie w stanie ogarnąć przekładkę V6 do Carismy ? Bo patrząc ogólnie, ile osób ogarnia temat GDI, to średnio mi się widzi komuś dać do roboty takie coś. Oczywiście nie biorę po Uwagę Ciebie, ty dałbyś radę :P
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-02-2013, 20:15   

2 trudności przewiduję:
- podkładka do poduszki - mamy już gotowe wzory do Lancera i MSW - gustowne kawałki blaszki 16 mm grubości ;)
- Elektryka, która w gruncie rzeczy jest prosta i sprowadza się do łączenia wiązek Galanta i biorcy przez wypreparowanie wiązki Galanta do niezbędnego minimum i szczepienie jej z resztą auta - GDi wylatuje razem z korzeniami i świat staje się lepszy :mrgreen:

i ze 3 upierdliwości:
- obsługa obrotomierza - mam silną motywację żeby to wreszcie ogarnąć, wtedy przy użyciu moduliku ma garść miedziaków plug&fcuk
- przewody wspomagania i klimy - tu wypada zostawić pompę klimy biorcy przy połączeniu jej z Galantowym bracketem, który pasuje umiarkowanie - trochę metalurgii i jest git ;) , a ze wspomaganiem jest trochę zabawy klockami (trochę z Galanta, trochę z biorcy) lub zamówić customowe za dwie garście miedziaków w warsztacie ogarniającym hydraulikę siłową
- przewody wodne trzeba powybierać najbardziej pasujące, czasem coś poprawić przy pomocy obcego kawałka rurki ze sklepu z artykułami c.o.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rudelek 
Nowy Forumowicz
Użytkownik zbanowany

Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: Śląskie
Wysłany: 19-02-2013, 02:20   

Bartek, jaki proponujesz więc silnik (nie licząc 2.5 z Galanta) do zastosowania w miejsce 1.8GDI? Moc czy pojemność jest mało ważna - chodzi głównie o stosunkową łatwość zmiany silnika i możliwość założenia LPG.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.