[Cari 1.8 GDI] Zmiana silnika z 1.8GDI na silnik pod LPG |
Autor |
Wiadomość |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 14-02-2013, 17:57 [Cari 1.8 GDI] Zmiana silnika z 1.8GDI na silnik pod LPG
|
|
|
Witam.
Chciałbym wymienic silnik w mojej carismie gdi z 98 na jakiś silnik do którego można by załozyć instalacje gazowa. Jaki mozna by założyć żeby pasował , było jak najmniej przeróbek i kosztów i czy w ogóle się to opłaca . Myślałem o 1.6 ale nie wiem czy taki silnik byłby dobry czy może zwykłe 1.8 , i co było by potrzebne z osprzetu |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
rudelek
Nowy Forumowicz Użytkownik zbanowany
Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:06
|
|
|
Każda zmiana silnika wiąże się z kosztami i przeróbkami. Tanio da się to zrobić z 2.5V6 z Galanta (skrzynia biegów i półośki zostają, reszta z Galanta), ale najtaniej to najlepiej sprzedać Carismę i kupić inną (lub inny model) i zagazować. |
|
|
|
 |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:13
|
|
|
rudelek a z tego galanta chcąc przełozyć to mniej więcej jakich kosztów mozna się spodziewać ? tzn kupno silnika i(co bytam było jeszcze potrzebne ?)i robota ? ile biora za taką przekładke , oriętujesz sie może? |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
rudelek
Nowy Forumowicz Użytkownik zbanowany
Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:17
|
|
|
To już nie pytanie do mnie... |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:20
|
|
|
rudelek napisał/a: | Każda zmiana silnika wiąże się z kosztami i przeróbkami. Tanio da się to zrobić z 2.5V6 z Galanta (skrzynia biegów i półośki zostają, reszta z Galanta |
Nie byłbym takim optymistą. Prędzej podejdzie 1.9 T4 z Volvo V40. Przynajmniej taki projekt widziałem, natomiast V6 z Galanta nie widziałem. Carisma ma więcej wspólnego z Volvo V40(ta sama fabryka, wiele wspólnych cześci, GDI było montowane też w Volvo) niż z Galantem.
Co do przekładki GDI to albo tak jak pisałem 1.9 T4, albo kup zadbaną Cari z 1.6 lub 1.8. Jest tego trochę na rynku i sądzę, że wyjdzie taniej niż przekładka. I na pewno będzie mniej "babrania się". |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
rudelek
Nowy Forumowicz Użytkownik zbanowany
Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:38
|
|
|
Nie zapominaj o fakcie, że 1.8GDI było montowane w Galantach, a silniki 1.8GDI i 2.5V6 mają wspólną skrzynię. |
Ostatnio zmieniony przez rudelek 14-02-2013, 19:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:51
|
|
|
Wooww to widze że tanio i beezproblemowo to sie tego nie uda zrobić. Cięzko sprzedać gdi bo każdy zrażony tym że nie da sie gazu włożyć, sam gdybym wczesniej o tym wiedział też pewnie bym nie wzikołtej tylko jakąś pod LPG.
No trudno , w kazdym bądz razie dzięki Wam za info .
Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś dobre sugestje |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-02-2013, 18:59
|
|
|
Skrzynie mają identyczne dzwony, różnią się obudową dyferencjału (inne są przeguby wewnętrzne, a dokładniej średnice ślizgów uszczelniaczy półosi.
PS. A wracając do tematu stopień trudności SWAPa oceniam na 3 w 10 st. skali, gdzie 1 to wymiana na identyczną jednostkę, a 10 to wsadzenie V12 centralnie i zrobienie 4x4
[ Dodano: 14-02-2013, 19:03 ]
rudelek, 1.8 było tylko w Japonii, w Europie jest 2.4 z zupełnie inną skrzynią
[ Dodano: 14-02-2013, 19:08 ]
carisma98, w Space Wagonie nigdy nie był montowany 2.5, a jednak ten z mojego podpisu przelatał już dużo km i lata dalej wąchając LPG jak górskie powietrze |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
Ostatnio zmieniony przez Bartek 14-02-2013, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-02-2013, 20:00
|
|
|
Nie wiem, co tu się działo po moim poście, może to i lepiej ?
Bartku, ale biorąc pod uwagę, że autor nie będzie robił tego sam, to oceniasz, że mechanik przekładający standardowe jednostki będzie w stanie ogarnąć przekładkę V6 do Carismy ? Bo patrząc ogólnie, ile osób ogarnia temat GDI, to średnio mi się widzi komuś dać do roboty takie coś. Oczywiście nie biorę po Uwagę Ciebie, ty dałbyś radę |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-02-2013, 20:15
|
|
|
2 trudności przewiduję:
- podkładka do poduszki - mamy już gotowe wzory do Lancera i MSW - gustowne kawałki blaszki 16 mm grubości
- Elektryka, która w gruncie rzeczy jest prosta i sprowadza się do łączenia wiązek Galanta i biorcy przez wypreparowanie wiązki Galanta do niezbędnego minimum i szczepienie jej z resztą auta - GDi wylatuje razem z korzeniami i świat staje się lepszy
i ze 3 upierdliwości:
- obsługa obrotomierza - mam silną motywację żeby to wreszcie ogarnąć, wtedy przy użyciu moduliku ma garść miedziaków plug&fcuk
- przewody wspomagania i klimy - tu wypada zostawić pompę klimy biorcy przy połączeniu jej z Galantowym bracketem, który pasuje umiarkowanie - trochę metalurgii i jest git , a ze wspomaganiem jest trochę zabawy klockami (trochę z Galanta, trochę z biorcy) lub zamówić customowe za dwie garście miedziaków w warsztacie ogarniającym hydraulikę siłową
- przewody wodne trzeba powybierać najbardziej pasujące, czasem coś poprawić przy pomocy obcego kawałka rurki ze sklepu z artykułami c.o. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rudelek
Nowy Forumowicz Użytkownik zbanowany
Auto: Space Star 1.8 GDI 122KM '99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2013, 02:20
|
|
|
Bartek, jaki proponujesz więc silnik (nie licząc 2.5 z Galanta) do zastosowania w miejsce 1.8GDI? Moc czy pojemność jest mało ważna - chodzi głównie o stosunkową łatwość zmiany silnika i możliwość założenia LPG. |
|
|
|
 |
|