[Cari 1.8 GDI] Wysokie obroty podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 21-02-2013, 18:19 [Cari 1.8 GDI] Wysokie obroty podczas jazdy
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam problem z carismą 1.8 GDI 98 r.Pocdczas jazdy silnik nagle dostaje wysokich obrotów i jedzie jakby miał tempomat, wymieniłem silniczek krokowy , przepływomierz i wyczysciłem przepustnice, i nie pomogło.
Przy czyszczeniu przepustnicy niechcący pokręciłem też TPS , i się może rozregulował, przy zakładaniu silniczka krokowego(używany) też pokreciłem nim trochę , czy to może miec wpływ na takie objawy .
Co trzeba by zrobic żeby usunąc tę usterkę.. |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-02-2013, 18:57
|
|
|
Na początek odepnij akumulator na kilka sekund po czym przeprowadź naukę obrotów. Poszukaj tez na forum bo było, jak ustawić TPS-a, mierzysz napięcie na odpowiednich pinach, przy pełnym zamknięciu przepustnicy powinna być określona wartość. |
|
|
|
 |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 21-02-2013, 19:14
|
|
|
Ok, jutro to zrobie ,i zobaczę. A czy jest mozliwość ustawienia TPS tak jak np w mazdzie -na szczelinomierz?
Jakieś inne jeszcze propozycje w razie gdyby nauka obrotów i reset kompa nie pomógł/ |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 21-02-2013, 20:37
|
|
|
dzieki plecho1 za linki ale powiedz mi jeszcze co to jest to MUT II ? |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2013, 20:51
|
|
|
MUT II to interfejs diagnostyczny do mitsubishi, posiadają go przeważnie serwisy ASO .
Po Polskiemu to komputer, który podłącza się do złącza OBDII w aucie celem diagnozy silnika, ABS-u, poduszek . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 21-02-2013, 20:56
|
|
|
Czyli jak ja nie mam tego MUT II to chyba mozna zmostkować piny w OBD II ? jak tak to które ? i wtedy zabrac sie za ustawienie tego TPS ?
i jeszcze jedno pytanie- w tym poscie z tego 1 linka który mi podano jest taki zapis
Regulacja predkosci wolnych obrotow.
(tutaj regulujemy srubka SAS, nie mylic z "Fixed SAS")
czym sie różnią te śrubki i gdzie jest ta SAS ? |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 21-02-2013, 23:43
|
|
|
śrubka fixed SAS (taka z nakrętką-kontrą) służy do ustawienia klapy przepustnicy na biegu jałowym-przy regulacji fixed SAS automatycznie zmieniasz pozycję TPS to bardzo ważne! ,a SAS (mała śrubka ukryta pod gumowym kapturkiem?-dostęp trudny ale możliwy,przy pomocy bita regulujesz) to jest chyba dodatkowy kanał powietrza czy coś takiego-regulacja wolnych obrotów to tak z grubsza...lepiej żadnej z tych 2 śrubek nie ruszać a zwłaszcza TPS! Ale gdy jusz chcesz go regulować to nie trzeba szczelinomierza...wystarczy na 2 pinie TPS wbić voltomierz prądu stałego i mase do aku i ustawić 0,64V. No i do ustawiania TPS nie trzeba nic mostkować w złączu diagnostycznym,chyba że chcesz sprawdzić kody błędów to zworka chyba raczej musi być. |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
carisma98
Nowy Forumowicz carisma98
Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013 Posty: 8 Skąd: Włochy
|
Wysłany: 22-02-2013, 15:29
|
|
|
mateusz8230 dzieki za konkretne info.A jak własnie chciałbym wymigac błędy to ktore piny trzeba zmostkować? |
_________________ Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 22-02-2013, 23:27
|
|
|
1 i 4 wystarczy zwykly spinacz biurowy |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
|