Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wysokie obroty podczas jazdy
Autor Wiadomość
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 21-02-2013, 18:19   [Cari 1.8 GDI] Wysokie obroty podczas jazdy

Witam wszystkich.
Mam problem z carismą 1.8 GDI 98 r.Pocdczas jazdy silnik nagle dostaje wysokich obrotów i jedzie jakby miał tempomat, wymieniłem silniczek krokowy , przepływomierz i wyczysciłem przepustnice, i nie pomogło.
Przy czyszczeniu przepustnicy niechcący pokręciłem też TPS , i się może rozregulował, przy zakładaniu silniczka krokowego(używany) też pokreciłem nim trochę , czy to może miec wpływ na takie objawy .
Co trzeba by zrobic żeby usunąc tę usterkę..
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2013, 18:57   

Na początek odepnij akumulator na kilka sekund po czym przeprowadź naukę obrotów. Poszukaj tez na forum bo było, jak ustawić TPS-a, mierzysz napięcie na odpowiednich pinach, przy pełnym zamknięciu przepustnicy powinna być określona wartość.
 
 
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 21-02-2013, 19:14   

Ok, jutro to zrobie ,i zobaczę. A czy jest mozliwość ustawienia TPS tak jak np w mazdzie -na szczelinomierz?
Jakieś inne jeszcze propozycje w razie gdyby nauka obrotów i reset kompa nie pomógł/
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2013, 19:49   

Tu masz instrukcję ustawienia między innymi TPS-a http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071 i tu jeszcze ciekawy post http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74733
 
 
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 21-02-2013, 20:37   

dzieki plecho1 za linki ale powiedz mi jeszcze co to jest to MUT II ?
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2013, 20:51   

MUT II to interfejs diagnostyczny do mitsubishi, posiadają go przeważnie serwisy ASO :? .
Po Polskiemu to komputer, który podłącza się do złącza OBDII w aucie celem diagnozy silnika, ABS-u, poduszek :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 21-02-2013, 20:56   

Czyli jak ja nie mam tego MUT II to chyba mozna zmostkować piny w OBD II ? jak tak to które ? i wtedy zabrac sie za ustawienie tego TPS ?

i jeszcze jedno pytanie- w tym poscie z tego 1 linka który mi podano jest taki zapis

Regulacja predkosci wolnych obrotow.
(tutaj regulujemy srubka SAS, nie mylic z "Fixed SAS")


czym sie różnią te śrubki i gdzie jest ta SAS ?
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 21-02-2013, 23:43   

śrubka fixed SAS (taka z nakrętką-kontrą) służy do ustawienia klapy przepustnicy na biegu jałowym-przy regulacji fixed SAS automatycznie zmieniasz pozycję TPS to bardzo ważne! ,a SAS (mała śrubka ukryta pod gumowym kapturkiem?-dostęp trudny ale możliwy,przy pomocy bita regulujesz) to jest chyba dodatkowy kanał powietrza czy coś takiego-regulacja wolnych obrotów to tak z grubsza...lepiej żadnej z tych 2 śrubek nie ruszać a zwłaszcza TPS! Ale gdy jusz chcesz go regulować to nie trzeba szczelinomierza...wystarczy na 2 pinie TPS wbić voltomierz prądu stałego i mase do aku i ustawić 0,64V. No i do ustawiania TPS nie trzeba nic mostkować w złączu diagnostycznym,chyba że chcesz sprawdzić kody błędów to zworka chyba raczej musi być.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
carisma98 
Nowy Forumowicz
carisma98

Auto: carisma 1.8GDI-98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: Włochy
Wysłany: 22-02-2013, 15:29   

mateusz8230 dzieki za konkretne info.A jak własnie chciałbym wymigac błędy to ktore piny trzeba zmostkować?
_________________
Nigdy nie jeżdżę po alkoholu, zawsze po asfalcie.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 22-02-2013, 23:27   

1 i 4 wystarczy zwykly spinacz biurowy
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.