Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] po dlugiej jeździe w ulewie problemy elektryczn
Autor Wiadomość
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-03-2012, 00:01   

polaff napisał/a:
Czy to wszystko na jednej masie jest?

Masa jest jedna;)
Sprawdz przekazniki, wydaje mi sie ze ktorys pociagnal wilgoci i skorodowaly styki wewnatrz przekaznika (pod obudowa)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-03-2012, 07:57   

Masa z akumulatora jest podlaczona do karoserii. Natomiast silnik, ecu, etacs, pewnie klima sa pociagniete z innych punktowmasowych rowniez na karoserii. Jezeli wszystko co mozliwe sie zresetowalo to sprawdz mase od akumulatora. ECU jest pod konsola centralna przy tunelu. Etacs jest po lewej za bezpiecznikami w kabinie to niebieska skrzyneczka. To mozna powiedziec komputer odpowiedzialny za centralny zamek, system napadowy jezeli jest i inne tego typu osprzety.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 07-03-2012, 19:49   

problem rozwiązany, elektryk pomógł - poszukał i gdzieś w skrzynce bezpieczników (tej pod schowkiem na klucze) zanikało napięcie.
Doprowadził oddzielne zasilanie i już jest ok - bynajmniej na razie...

[ Dodano: 25-02-2013, 22:32 ]
Pewnie Was zaskoczę, problem powrócił ze zdwojoną siłą.
Jakiś czas temu pojawiły mi się problemy z wyłączaniem wszystkich odbiorników po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Zawsze w ostatniej (tuż przed "wciśnij aby wyjąć") pozycji działały wycieraczki, radio, zapalniczka i zegarek. Po wyjęciu kluczyka już nie - prawidłowo. Pewnego dnia rano idę do auta a tu wycieraczki pracują radio gra i zegarek świeci. Dodatkowo nie działa pilot - czyli objawy identyczne z niewyjętym kluczykiem.
Zaprowadziłem auto do tego samego elektryka, po dwóch dniach cały zadowolony dzwoni, że sytuacja opanowana i auto można odebrać. Skasował 100zł i faktycznie po wyjęciu kluczyka wycieraczki nie działają.
Jednak cała reszta bez zmian - radio, zegar, zapalniczka i pilot...
Pojechałem na reklamację i po kolejnych dwóch dniach zrezygnowany zadzwonił z informacją, że potrzebuje więcej czasu by to znaleźć. Postanowiłem dać sobie z nim spokój bo jedyny efekt jego wysiłków to wymazana smarami skóra w aucie. MASAKRA.
OD odbioru auta minęły już 3 tygodnie i w zasadzie przyzwyczaiłem się do tych problemów - planowałem pokombinować jak się zrobi trochę cieplej, ale dziś....
Rano odpalam auto - jadę do Torunia - włączam radio gaśnie zegarek, jak zgasł zegarek to przestało działać sterowanie szybami i centralny po zamknięciu od razu się otwiera.
Po jakimś czasie zegarek zaczyna świecić i szyby i centralny znów działają do momentu próby włączenia radia.
Jak chcę przestawić fotel (elektryczny) to gaśnie zegarek na czas wciśnięcia przycisku od sterowania fotelem, jak puszcze przycisk zegarek zapala się. Oczywiście pilot nadal nie działa.
Dodam, że zauważyłem jedną prawidłowość. Jak wyjmę kluczyk ze stacyjki to by zgasić zegarek i uruchomić pilota muszę włączyć choć na chwilkę wycieraczki.
Wszytsko to wygląda mi na upalone styki w przekaźniku, tylko który to może być i gdzie go szukać no i czy dostanę taki nowy czy rozbierać star i piłować węgiel z miedzi?
Dodam, że występuje ponownie od dziś problem z resetowanie opisany wcześniej.
Co o tym sądzicie prosze o pilną pomoc bo boję się, że miś mi się spali :|
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-02-2013, 00:10   

Stacyjka sprawdzona?
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 26-02-2013, 06:51   

elektryk twierdzi, że tak.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-02-2013, 09:03   

Na wszelki wypadek do naprawy auta odłączaj klemę akumulatora na noc.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 26-02-2013, 09:07   

Hebel sobie założe ;)

[ Dodano: 26-02-2013, 12:04 ]
Naprawdę nikt nie wie, który przekaźnik może być za ten problem odpowiedzialny?
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 26-02-2013, 20:56   

ja obstawiam do sprawdzenia przekaźniki za radiem, są 3 sztuki ale jeden jest odpowiedzialny za pompę, puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami pod nogami kierowcy lub stacyjka.
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 26-02-2013, 22:46   

da się jakoś sprawdzić przekaźnik?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-02-2013, 23:10   

Ściągnij z netu PHDE9608.pdf i polecam poczytać do poduszki :)

Wszystkie elementy, które wymieniłeś siedzą w jednej kostce podłączanej do centralnej skrzynki elektrycznej po lewej stronie przy słupku.

Kostka C61.

Nie mam czasu teraz analizować schematów, ale ze schematem ogarnie Ci to pierwszy lepszy elektryk. Bez schematu potrzeba już cudotwórcy lub jasnowidza, ewentualnie bardzo dużo czasu :)

To wbrew pozorom dość rozbudowana instalacja i szukając kabla po kablu można się zamęczyć... możliwe, że coś się dzieje właśnie w tej głównej skrzynce lub któryś punkt masy kuleje. Na schematach są rysunki z rozmieszczeniem.

[ Dodano: 26-02-2013, 23:21 ]
Pewnie nie będzie pocieszające że jednak ten konektor siedzi w innym miejscu.

To wspólny punkt masy , który siedzi pod deską zaraz za zegarami. Pierwszy od lewej, ale nie mam pojęcia czy bez zdejmowania deski jest do niego dostęp.

Niekoniecznie musi być to wina tej zworki, ale to trzeba by przestudiować gruntownie schematy.

Kostka zaznaczona na czerwono.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-02-2013, 22:29   

Dzięki za pomoc. postaram się to sprawdzić.
W tym manualu, który mi podałeś znalazłem bezpiecznik, który odpowiada za większość z niedziałających u mnie urządzeń, łącznie z elementami takimi jak: clock, czy ECU power supply więc to też może być trop choć bezpieczniki są ok to może coś w samej skrzynce nie teges.
Kto mi podpowie co to jest MUT-II?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2013, 23:00   

Urządzenie diagnostyczne mitsubishi.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-02-2013, 23:04   

faktycznie nie zakumałem - widziałęm to kiedyś. jeden z bezpieczników (chyba jeśli dobrze rozumie tabelę ze strony 97 jest odpowiedzialny za większość urządzeń, które u mnie jednocześnie głupieją. konkretnie nr. 4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.