Sprzęgło czy synchronizatory? |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-02-2013, 04:13
|
|
|
jules napisał/a: | Owczar napisał/a: | Synchro jest z jakiegoś stopu, chyba mosiądz |
"ząbki" synchronizatorów są pokryte wysoce wytrzymałym molibdenem, nie pamiętam już gdzie to wyczytałem |
Nie tyle ząbki co powierzchnia stożka synchronizatora. Manual powinien podawać jaka jest min szczelina gdzy połozy sie pierścien z mosiądzu na slaowym stożku. Jak sie wyciera molibdem to pierścien głebiej wpadada na stożek.
Zgadzam sie z Owczarem ze jak wyminiać to wszytko, ale te koszta, wiec pewnie same pierścienie wystarczą jak nie ma wyszczerbionych żebów na stoku i przesuwce.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Iroslav
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Jelcz-Laskowice
|
Wysłany: 26-02-2013, 23:47
|
|
|
WItam ja sie podczepie pod temat u mnie jest tak.. na puszczonym sprzegle chrobocze dosyc glosno. jak wcisne sprzeglo do konca cisza* puszczam chrobocze co to moze byc ?
*oczywiscie popychacze slychac |
_________________ Fan marki Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-02-2013, 08:50
|
|
|
Iroslav napisał/a: | WItam ja sie podczepie pod temat u mnie jest tak.. na puszczonym sprzegle chrobocze dosyc glosno. jak wcisne sprzeglo do konca cisza* puszczam chrobocze co to moze byc ?
*oczywiscie popychacze slychac |
Łozyska w skrzyni..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Iroslav
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Jelcz-Laskowice
|
Wysłany: 27-02-2013, 15:18
|
|
|
jestes pewnien ? to chyba spory koszt wymiany orietujesz sie jakie to pieniadze ? |
_________________ Fan marki Mitsubishi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
jules
Forumowicz

Auto: Galant EA5A + LPG
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 39 Skąd: Wiesbaden
|
Wysłany: 03-03-2013, 21:26
|
|
|
No więc tak panowie, nowe kompletne sprzęgło założone (Exedy oczywiście), wlany olej Texaco MTF94 75w80 no i dodatkowo ceramizer i powiem tak, biegi wchodzą płynnie, na początku po odebraniu auta jeszcze nie tak do końca był lux, ale z dnia na dzień jest coraz lepiej i dziś na trasie skrzynią trochę machałem jak głupek i pełen lux!
więc jestem więcej niz zadowolony
aha, jak mechanik pokazal mi moja starą tarczę sprzęgła, to masakra dosłownie, nity już miałem starte szok... |
_________________ satynowa Godzilla
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2013, 22:32
|
|
|
A co ma zużyta tarcza sprzęgła do problemów z wrzucaniem biegów? Pokazał Ci na pewno Twoją tarczę?
Myślę, że więcej pomógł ten olej, a w zasadzie to jedyny element, który mógł cokolwiek w tym temacie poprawić... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
Iroslav
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Jelcz-Laskowice
|
Wysłany: 03-03-2013, 22:44
|
|
|
jeszcze jedno pytanie skrzynie biegow z 2.4GDI i 2.0 16v pasuja do 2.5 v6 i czy jest naprzyklad korzystniej z jakis wzgledow rozgladac sie za tymi wlasnie Gearbox-ami ?
oczywiscie chodzi o manualna skrzynke |
_________________ Fan marki Mitsubishi
 |
Ostatnio zmieniony przez Iroslav 03-03-2013, 23:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2013, 22:50
|
|
|
mkm napisał/a: | Owczar, ma bardzo dużo |
Ale nie sama zużyta tarcza sprzęgła. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 03-03-2013, 23:31
|
|
|
Jak już jest mocno cienka to wystarcza sama tarcza - choć przyznam Ci rację, że to ona wymusza inną pracę pozostałych elementów. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-03-2013, 23:33
|
|
|
Generalnie usterek sprzęgła może być mnóstwo, ale znając uroki galanta to do sprzęgła zajrzałbym na samym końcu. W 95% przypadków awarii sprzęgła w tym aucie po prostu sprzęgło się ślizgało. Inne awarie tylko po nieprawidłowym montażu. |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 04-03-2013, 02:24
|
|
|
Iroslav napisał/a: | jeszcze jedno pytanie skrzynie biegow z 2.4GDI i 2.0 16v pasuja do 2.5 v6 |
oczywiście. że nie. to całkiem inne skrzynie. między 2,0 a 2,5 są całkiem inne i cena 2 x większa, oczywiście w 2,5. posiadając taki motor trza się liczyć prawie z 2 x większą ceną części. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-03-2013, 09:19
|
|
|
Owczar napisał/a: | A co ma zużyta tarcza sprzęgła do problemów z wrzucaniem biegów? Pokazał Ci na pewno Twoją tarczę?
Myślę, że więcej pomógł ten olej, a w zasadzie to jedyny element, który mógł cokolwiek w tym temacie poprawić... |
Za Exidy..
Cytat: | Ciężka zmiana biegów, niezałączanie biegu
Symptom:
- Słoneczko docisku ociera się o tarczę sprzęgła.
Przyczyny:
- Zbyt głęboko zamontowane koło zamachowe.
- Łożysko sprzęgła obniżyło się na wałku sprzęgłowym.
- Zbyt cienka tarcza sprzęgła.
- Niepoprawne ustawienie sprzęgła.
Rozwiązanie:
- Sprawdzić zamontowanie koła zamachowego.
- Sprawdzić zużycie łożyska i wałka sprzęgłowego.
- Sprawdzić grubość tarczy. |
|
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-03-2013, 11:07
|
|
|
Czytałem to
Ale tutaj mamy oryginalne sprzęgło więc nieprawidłowy montaż odpada. A w galancie gdy tarcza się wyciera to się ślizga... Zresztą to czy wysprzęgla dobrze można łatwo sprawdzić podnosząc na podnośniku. Wymienianie w ciemno to takie średnie rozwiązanie. |
|
|
|
 |
|