Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło czy synchronizatory?
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-02-2013, 04:13   

jules napisał/a:
Owczar napisał/a:
Synchro jest z jakiegoś stopu, chyba mosiądz


"ząbki" synchronizatorów są pokryte wysoce wytrzymałym molibdenem, nie pamiętam już gdzie to wyczytałem

Nie tyle ząbki co powierzchnia stożka synchronizatora. Manual powinien podawać jaka jest min szczelina gdzy połozy sie pierścien z mosiądzu na slaowym stożku. Jak sie wyciera molibdem to pierścien głebiej wpadada na stożek.
Zgadzam sie z Owczarem ze jak wyminiać to wszytko, ale te koszta, wiec pewnie same pierścienie wystarczą jak nie ma wyszczerbionych żebów na stoku i przesuwce.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Iroslav 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 26-02-2013, 23:47   

WItam ja sie podczepie pod temat u mnie jest tak.. na puszczonym sprzegle chrobocze dosyc glosno. jak wcisne sprzeglo do konca cisza* puszczam chrobocze co to moze byc ?



*oczywiscie popychacze slychac :P
_________________
Fan marki Mitsubishi :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-02-2013, 08:50   

Iroslav napisał/a:
WItam ja sie podczepie pod temat u mnie jest tak.. na puszczonym sprzegle chrobocze dosyc glosno. jak wcisne sprzeglo do konca cisza* puszczam chrobocze co to moze byc ?



*oczywiscie popychacze slychac :P

Łozyska w skrzyni..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Iroslav 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 27-02-2013, 15:18   

jestes pewnien ? to chyba spory koszt wymiany orietujesz sie jakie to pieniadze ?
_________________
Fan marki Mitsubishi :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-02-2013, 15:25   

Iroslav, przeczytaj kilka postów wstecz....

[ Dodano: 27-02-2013, 15:25 ]
http://forum.mitsumaniaki...28846&start=660
 
 
jules 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A + LPG
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 39
Skąd: Wiesbaden
Wysłany: 03-03-2013, 21:26   

No więc tak panowie, nowe kompletne sprzęgło założone (Exedy oczywiście), wlany olej Texaco MTF94 75w80 no i dodatkowo ceramizer i powiem tak, biegi wchodzą płynnie, na początku po odebraniu auta jeszcze nie tak do końca był lux, ale z dnia na dzień jest coraz lepiej i dziś na trasie skrzynią trochę machałem jak głupek i pełen lux! :D

więc jestem więcej niz zadowolony :D

aha, jak mechanik pokazal mi moja starą tarczę sprzęgła, to masakra dosłownie, nity już miałem starte szok...
_________________
satynowa Godzilla :P
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2013, 22:32   

A co ma zużyta tarcza sprzęgła do problemów z wrzucaniem biegów? Pokazał Ci na pewno Twoją tarczę?

Myślę, że więcej pomógł ten olej, a w zasadzie to jedyny element, który mógł cokolwiek w tym temacie poprawić...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-03-2013, 22:43   

Owczar, ma bardzo dużo :wink:
Bardzo ładnie zebrana większość usterek sprzęgła:
http://www.exedy24.pl/porady-ekspertow
 
 
Iroslav 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 03-03-2013, 22:44   

jeszcze jedno pytanie skrzynie biegow z 2.4GDI i 2.0 16v pasuja do 2.5 v6 i czy jest naprzyklad korzystniej z jakis wzgledow rozgladac sie za tymi wlasnie Gearbox-ami ?

oczywiscie chodzi o manualna skrzynke
_________________
Fan marki Mitsubishi :)
Ostatnio zmieniony przez Iroslav 03-03-2013, 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2013, 22:50   

mkm napisał/a:
Owczar, ma bardzo dużo


Ale nie sama zużyta tarcza sprzęgła.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-03-2013, 23:31   

Jak już jest mocno cienka to wystarcza sama tarcza - choć przyznam Ci rację, że to ona wymusza inną pracę pozostałych elementów. :wink:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2013, 23:33   

Generalnie usterek sprzęgła może być mnóstwo, ale znając uroki galanta to do sprzęgła zajrzałbym na samym końcu. W 95% przypadków awarii sprzęgła w tym aucie po prostu sprzęgło się ślizgało. Inne awarie tylko po nieprawidłowym montażu.
 
 
meydey000 
Mitsumaniak
meydey


Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 588
Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
Wysłany: 04-03-2013, 02:24   

Iroslav napisał/a:
jeszcze jedno pytanie skrzynie biegow z 2.4GDI i 2.0 16v pasuja do 2.5 v6

oczywiście. że nie. to całkiem inne skrzynie. między 2,0 a 2,5 są całkiem inne i cena 2 x większa, oczywiście w 2,5. posiadając taki motor trza się liczyć prawie z 2 x większą ceną części.
_________________
jest ryzyko-jest zabawa
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-03-2013, 09:19   

Owczar napisał/a:
A co ma zużyta tarcza sprzęgła do problemów z wrzucaniem biegów? Pokazał Ci na pewno Twoją tarczę?

Myślę, że więcej pomógł ten olej, a w zasadzie to jedyny element, który mógł cokolwiek w tym temacie poprawić...


Za Exidy..

Cytat:
Ciężka zmiana biegów, niezałączanie biegu


Symptom:
- Słoneczko docisku ociera się o tarczę sprzęgła.




Przyczyny:
- Zbyt głęboko zamontowane koło zamachowe.
- Łożysko sprzęgła obniżyło się na wałku sprzęgłowym.
- Zbyt cienka tarcza sprzęgła.
- Niepoprawne ustawienie sprzęgła.




Rozwiązanie:
- Sprawdzić zamontowanie koła zamachowego.
- Sprawdzić zużycie łożyska i wałka sprzęgłowego.
- Sprawdzić grubość tarczy.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-03-2013, 11:07   

Czytałem to :)

Ale tutaj mamy oryginalne sprzęgło więc nieprawidłowy montaż odpada. A w galancie gdy tarcza się wyciera to się ślizga... Zresztą to czy wysprzęgla dobrze można łatwo sprawdzić podnosząc na podnośniku. Wymienianie w ciemno to takie średnie rozwiązanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.