Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 17:01 |
Głosniki wysokotonowe w EA |
Autor |
Wiadomość |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 07-03-2013, 13:03
|
|
|
m6riano napisał/a: | sipex, wierz mi że jest olbrzymia różnica jeśli dasz seryjne gwizdki a nawet jakieś buszmany na zwrotnicy...oczywiście na plus dla buszmanów...ja na wiosne jednak będe sie przymierzał do tych hertzów hsk bodajże(Dario_1986 ma takie i chwali sobie) |
wiem wiem..ori to już 15letnie głośniki ,ale i tak jak grają naprawde dobrze
[ Dodano: 07-03-2013, 13:10 ]
ivan1977 napisał/a: | sipex napisał/a: | może założenie ori głośńików poprawi jakość bo słyszłem ,żę w drzwiach tylko i wyłacznie odseparowany |
Moim zdaniem tylko i wyłącznie zestaw odseparowany zagra to lepiej niż nawet dobrej klasy głośniki 3 drożne w drzwiach oczywiście trzeba pamietać o montażu zwrotnic ja miałem w Hani założone w drzwiach 165mm GMS i gwizdki jakieś tam tanie GMS-Y napedzałem wzmakiem i powiem że całkiem przyjemnie to grało budy nie rozrywało ale dzwiek był naprawde przyzwoity |
tak też przedchwilą zrobiłem..tyle ,że na ori głośnikach(6szt)jest naprawde przyjemnie ,ale wielkiego szału nie robią
powiedzcie mi czy dobrze podłaczyłem głośniki:
z drzwi lewych wychodzą
biało niebieski i czarno niebieski(czarno niebieski potraktowałem jako minus)
z drzwi lewych wychodzą
biało czerwony i czerwono czarny(czerwono czarny potraktowałem jako minus)
przy tweeterach kabelki są koloru:
czarny z czerwonym poziomym paskiem co jakiś czas(potraktowałem jako minus)
i
czarno-żółty z czerwonym paskiem poziomym co jakiś czas(potraktowałem jako plus)
czy to jest prawidłowe podłączenie?na forum było o kolorach kabelków ale ja mam takie jak podałem i nie jestem pewien czy jest oki chociaż gra moim zdaniem dobrze wszystko. |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2013, 14:19
|
|
|
witam, z mojej strony z czystym sumieniem mogę polecić zestaw jbl gto609c naprawdę ładnie to gra |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 07-03-2013, 17:50
|
|
|
wyglądają konkretnie a orjentujesz sie jak jest wkoncu z tymi + i - w drzwiach? |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-03-2013, 18:08
|
|
|
sipex, weź miernik i przyłóż tak jak Ci się wydaje. Jak będzie napięcie z minusem to plus jest pod czarnym kabelkiem z miernika |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 07-03-2013, 19:13
|
|
|
nie mam miernika i nie wiem jak go obsługiwać jest inny sposób? |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-05-2013, 22:43
|
|
|
Podłączyłem dzisiaj radio w nowym Galu i nie gra lewy tweeter. Zdarzają się spalenia czy uszkodzenia tych oryginalnych cykaczy? Co sprawdzić najpierw? On jest podłączony do glośnika w drzwiach bezpośrednio? |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-05-2013, 08:29
|
|
|
tomek84 napisał/a: | Hugo, masz tweetki w sporcie? | Nie, tzn. mam, ale jakieś tam Peiyingi zalożyłem. tomek84 napisał/a: | z tego co wiem to często | Cholera, a jaki inny sposób na ich sprawdzenie oprócz podmianki? |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 06-05-2013, 09:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | tomek84 napisał/a: | Hugo, masz tweetki w sporcie? | Nie, tzn. mam, ale jakieś tam Peiyingi zalożyłem. tomek84 napisał/a: | z tego co wiem to często | Cholera, a jaki inny sposób na ich sprawdzenie oprócz podmianki? |
Omomierzem, jak nie ma przejścia to podmienić kondensator. Głośniki można też sprawdzić baterią 9V, po prostu zewrzeć bieguny baterii ze stykami w głośniku - jeżeli membrana wychyli się w jedną lub drugą stronę to znaczy że działa.
Ja swoje sprawdzałem multimetrem ustawionym w pozycji "dioda" i nie było przejścia ale nie drążyłem dalej tematu tylko kupiłem drugi komplet. |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-05-2013, 22:23
|
|
|
Sunderland86 napisał/a: | Omomierzem, jak nie ma przejścia to podmienić kondensator | Jaka jest szansa, że padnięty będzie kondensator? Sunderland86 napisał/a: | Ja swoje sprawdzałem multimetrem ustawionym w pozycji "dioda" i nie było przejścia | Czyli po zwarciu pinów nie zapaliła się dioda, tak? Sorry za może głupie pytania, ale z elektryką i elektroniką niewiele mnie łączy. Sunderland86 napisał/a: | nie drążyłem dalej tematu tylko kupiłem drugi komplet | I co drugi byl sprawny, a pierwsze oba kaput? |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 09-05-2013, 08:35
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jaka jest szansa, że padnięty będzie kondensator? |
Trudno powiedzieć. Kondensator pełni rolę filtra górnoprzepustowego, takie rzeczy kosztują naprawdę grosze więc warto na próbę podmienić.
Hugo napisał/a: | Czyli po zwarciu pinów nie zapaliła się dioda, tak? Sorry za może głupie pytania, ale z elektryką i elektroniką niewiele mnie łączy. |
Na wyświetlaczu multimetru nie było żadnej wartości. Niektóre wyposażone są w "piszczek" sygnalizujący zamknięty obwód.
Hugo napisał/a: | I co drugi byl sprawny, a pierwsze oba kaput? |
Tak. |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-05-2013, 18:35
|
|
|
Sunderland86 napisał/a: | Niektóre wyposażone są w "piszczek" sygnalizujący zamknięty obwód. | To tak jak mój. Dzisiaj odłączyłem wtyczkę od tweetera, po zwarciu pinów we wtyczce (wtyczka jest od strony głośnika w drzwiach) piszczyk piszczy. Po zwarciu pinów na tweeterze również piszczy. Po zwarciu pinów na kondensatorze nie piszczy. Sprawdziłem działający tweeter i to samo co w nie grającym, ale nie sprawdziłem w nim kondensatora, bo oczywiście wtedy musiała przyjść burza i zaczęło lać Co o tym myślisz? W sobotę dorwę jakiś sprawny głośnik i sprawdzę przy niedziałającym tweeterze, będę w 100% pewny czy to padnięty syczek. |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 10-05-2013, 16:11
|
|
|
Hugo napisał/a: | Sunderland86 napisał/a: | Niektóre wyposażone są w "piszczek" sygnalizujący zamknięty obwód. | To tak jak mój. Dzisiaj odłączyłem wtyczkę od tweetera, po zwarciu pinów we wtyczce (wtyczka jest od strony głośnika w drzwiach) piszczyk piszczy. Po zwarciu pinów na tweeterze również piszczy. Po zwarciu pinów na kondensatorze nie piszczy. Sprawdziłem działający tweeter i to samo co w nie grającym, ale nie sprawdziłem w nim kondensatora, bo oczywiście wtedy musiała przyjść burza i zaczęło lać Co o tym myślisz? W sobotę dorwę jakiś sprawny głośnik i sprawdzę przy niedziałającym tweeterze, będę w 100% pewny czy to padnięty syczek. |
Skoro jest przejście to znaczy że cewka jest cała. Po zmierzeniu omomierzem powinno pokazywać około 4 Ohm. Jak wcześniej pisałem jest jeszcze patent z baterią 9V ale nie sprawdzałem w ten sposób syczków. |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2013, 19:40
|
|
|
Sunderland86 napisał/a: | Po zmierzeniu omomierzem powinno pokazywać około 4 Ohm | Od strony gniazda syczka czy wtyczki idącej od dołu? Sunderland86 napisał/a: | Skoro jest przejście to znaczy że cewka jest cała | To na czym się wtedy skupić? |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-05-2013, 08:14
|
|
|
Hugo napisał/a: | Od strony gniazda syczka czy wtyczki idącej od dołu? |
Od strony wtyczki.
Hugo napisał/a: | To na czym się wtedy skupić? |
Na filtrze. To jest kondensator 2.2µF 25V. Jeśli wymiana nie pomoże to już sam nie wiem. |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
|