Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Szarpanie na równym gazie
Autor Wiadomość
riddick1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: opole
Wysłany: 10-03-2013, 18:20   [Cari 1.8 GDI] Szarpanie na równym gazie

Mam Carisme 1.8 GDI z 1998 roku, problem jest taki iż gdy jadę i na równym gazie auto mi szarpie. Gdy dodaJĘ i ujmuję jest wszystko okej.

Auto bylo podłączane do komputera w celu sprawdzenia błędów i jedyną usterkę jaką znaleźliśmy to inlaatdruk-/map-sensor(jestem w nl i nie wiem jak to po polsku określić), wymiana części nic nie dała.
Filtr powietrza, świece wymieniłem także i zero poprawy. Nie ma więcej błędów a mój mechanik nie ma pojęcia gdzie w tym aucie szukać przyczyny. Macie jakieś pomysły?
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 10-03-2013, 18:56   

Mam to samo ,pomaga lanie paliwa shell v-power mniej szarpie,ja mam lepsze rozwiazanie najlepiej sprzedać samochód i mieć problem z głowy:) walczę z tym od roku i nic,wymiana masy podzespołow silnika,świec itp itd nie pomaga.Jeśli to Gdi to podobno to może być od pompy paliwa WC albo NC. Ale pompa WC to kupa kasy, a i w wielu przypadkach nie pomaga...Silniki gdi chyba nie są najbardziej udane...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-03-2013, 00:14   

Przeczyść pompe wysokiego cisnienia.
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-03-2013, 07:29   

GDI to jedne z lepszych silników, żadnym tak dobrze mi sie nie jeździło, wystarczy lać dobre paliwo (pb98) oraz zmieniać co 10 tys olej a GDI spokojnie dobije ponad 300 tys.
Lekkie szarpniecie to przejście przez mieszanke. Przy lekkim dodawaniu gazu GDI jeździ na ubogiej mieszance po dodaniu gazu jeździ na normalnej. Dzieki temu na trasie schodzi poniżej 6 l na 100km.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-03-2013, 19:26   

Morfi, Zgadzam się jak najbardziej z kolegą. Silnik dobry tylko wymaga troski a przejedziesz nie jeden benzyniak. Co do szarpania to może być przejscie mieszanek lub coś z przepustnicą....TPS,SAS krokowy może trzeba przeczyścić.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-03-2013, 19:39   

wydaje mi się że jedną z zasadniczych przyczyn owego szarpania przy stałych obrotach, szczególnie w trybie gdi to jest zawór egr. Wbijcie sobie w google " szarpanie egr" widać jak często jest on przyczyną problemów z szarpaniem. Tak też rozwiązywanie problemu rozpoczął bym od dokładnego czyszczenia przepustnicy oraz pod nią występującego zaworu egr.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
Ostatnio zmieniony przez mouseman 11-03-2013, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-03-2013, 20:21   

Zdjąć kolektor dolotowy i wszystko wyszorować. Jeśli pompa ma dobre ciśnienie to będzie jak ręką odjął.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.