[Cari 1.8 GDI] Szarpanie na równym gazie |
Autor |
Wiadomość |
riddick1
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 4 Skąd: opole
|
Wysłany: 10-03-2013, 18:20 [Cari 1.8 GDI] Szarpanie na równym gazie
|
|
|
Mam Carisme 1.8 GDI z 1998 roku, problem jest taki iż gdy jadę i na równym gazie auto mi szarpie. Gdy dodaJĘ i ujmuję jest wszystko okej.
Auto bylo podłączane do komputera w celu sprawdzenia błędów i jedyną usterkę jaką znaleźliśmy to inlaatdruk-/map-sensor(jestem w nl i nie wiem jak to po polsku określić), wymiana części nic nie dała.
Filtr powietrza, świece wymieniłem także i zero poprawy. Nie ma więcej błędów a mój mechanik nie ma pojęcia gdzie w tym aucie szukać przyczyny. Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 10-03-2013, 18:56
|
|
|
Mam to samo ,pomaga lanie paliwa shell v-power mniej szarpie,ja mam lepsze rozwiazanie najlepiej sprzedać samochód i mieć problem z głowy:) walczę z tym od roku i nic,wymiana masy podzespołow silnika,świec itp itd nie pomaga.Jeśli to Gdi to podobno to może być od pompy paliwa WC albo NC. Ale pompa WC to kupa kasy, a i w wielu przypadkach nie pomaga...Silniki gdi chyba nie są najbardziej udane... |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-03-2013, 00:14
|
|
|
Przeczyść pompe wysokiego cisnienia. |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-03-2013, 07:29
|
|
|
GDI to jedne z lepszych silników, żadnym tak dobrze mi sie nie jeździło, wystarczy lać dobre paliwo (pb98) oraz zmieniać co 10 tys olej a GDI spokojnie dobije ponad 300 tys.
Lekkie szarpniecie to przejście przez mieszanke. Przy lekkim dodawaniu gazu GDI jeździ na ubogiej mieszance po dodaniu gazu jeździ na normalnej. Dzieki temu na trasie schodzi poniżej 6 l na 100km. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-03-2013, 19:26
|
|
|
Morfi, Zgadzam się jak najbardziej z kolegą. Silnik dobry tylko wymaga troski a przejedziesz nie jeden benzyniak. Co do szarpania to może być przejscie mieszanek lub coś z przepustnicą....TPS,SAS krokowy może trzeba przeczyścić. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 11-03-2013, 19:39
|
|
|
wydaje mi się że jedną z zasadniczych przyczyn owego szarpania przy stałych obrotach, szczególnie w trybie gdi to jest zawór egr. Wbijcie sobie w google " szarpanie egr" widać jak często jest on przyczyną problemów z szarpaniem. Tak też rozwiązywanie problemu rozpoczął bym od dokładnego czyszczenia przepustnicy oraz pod nią występującego zaworu egr. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
Ostatnio zmieniony przez mouseman 11-03-2013, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-03-2013, 20:21
|
|
|
Zdjąć kolektor dolotowy i wszystko wyszorować. Jeśli pompa ma dobre ciśnienie to będzie jak ręką odjął. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
|