 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Frankenstein CC5A |
Autor |
Wiadomość |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 11-03-2013, 09:46
|
|
|
Bartek napisał/a: |
Bloku bym się nie czepiał - to najzdrowsze 4g67 jakie widziałem |
A nie 93 ?
Bartek napisał/a: |
Harp - ile warstw ma uszczelka? wierciłeś dziurę w uszczelce, czy wycinałeś - trochę mam mieszane uczucia co do przedmuchu - przy spartolonej dziurze bardziej spodziewłbym się wycieku, chyba, że uszkodziłeś zgniatany ring wokół cylindra |
Warstwy są trzy, czyli prawdziwy MLS
Uszczelka była wiercona i szło to dość opornie i w pewnym momencie użyłem jednak zbyt dużo siły. Spowodowało to zniekształcenie/zwichrowanie uszczelki wokół i pozaginanie końcówek warstw. Wymusiło to kolejny krok, czyli wyrównanie tego lekko dremelkiem.
Operacja ta niestety trochę zmieniła pierwotny kształt otworu i zbliżyła go do opisywanego przez Ciebie ringu. Nie uszkodziłem go jednak, bo w takim wypadku nie zdecydowałbym się na składanie. |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-03-2013, 10:13
|
|
|
Pewnie, że 93 - pisałem mając 38 na termometrze - teraz już tylko 37.3 więc czuję się jak nowo narodzony
Jakby uszczelka była płaska w okolicy otworu, można by wiercić w kanapce, jak ktoś wcześniej sugerował, ale boję się, że nie skręcisz kanapki, więc jak masz dremelka - wyfrezuj nowy otwór zaczynając od małej dziurki. Przy 3 warstwach krytycznie ważne będzie wykończenie wszystkich 3 tak, aby wokół otworu nie powstała dodatkowa grubość - uniemożliwi prawidłowe zgniecenie uszczelki w okolicy otworu. Do opornych uszczelek jest szpraj loktajta, który ma zapobiegać takim przygodom |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-03-2013, 11:56
|
|
|
Zawsze możesz z zaostrzonej rurki zrobić punktak i wybić żądany otwór podkładajac kawałek twardego drewna od spodu |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-03-2013, 20:29
|
|
|
swinks_UK, prędzej wziąłbym do tego profesjonalny wybijak (50 zł w górę, nie komplet 10 wybijakow za 20 zł, położył uszczelkę na stalowej płycie i jednym uderzeniem zniszczył wybijak. Boję się tylko jednego efektu - mam sporo doświadczenia w wybijaniu otworów w tworzywach i złe doświadczenie, że twarde tworzywo, ale podatne na zginanie deformuje się w okolicy otworu ze względu na konieczność wejścia dodatkowego materiału w jego strukturę. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-03-2013, 21:36
|
|
|
Można próbować na prasie.
Ja bym szukał metody pod kątem dotępności sprzętowej warsztatów.
W potocznym "cięciu laserem" też jest sporo metod.
Pytanie tylko czy jak się uda problem zniknie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-03-2013, 21:39
|
|
|
Bartek napisał/a: | podatne na zginanie deformuje się w okolicy otworu ze względu na konieczność wejścia dodatkowego materiału w jego strukturę. |
Bartek napisał/a: | jak masz dremelka - wyfrezuj nowy otwór zaczynając od małej dziurki | Dodaj jeszcze żeby nie frezować ręcznie tylko na stabilizowanym uchwycie, gdyż można narobić więcej strat niż przy rozbiciu otwornicą uwarstwionej uszczelki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 17-09-2014, 07:07
|
|
|
Czy projekt nadal jeździ? Jakoś tu cicho, a ja nic nie wiem Przyznaję, że sam zapomniałem o Franku
Harp? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|
|