Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Frankenstein CC5A
Autor Wiadomość
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 11-03-2013, 09:46   

Bartek napisał/a:

Bloku bym się nie czepiał - to najzdrowsze 4g67 jakie widziałem

A nie 93 ? ;)

Bartek napisał/a:

Harp - ile warstw ma uszczelka? wierciłeś dziurę w uszczelce, czy wycinałeś - trochę mam mieszane uczucia co do przedmuchu - przy spartolonej dziurze bardziej spodziewłbym się wycieku, chyba, że uszkodziłeś zgniatany ring wokół cylindra

Warstwy są trzy, czyli prawdziwy MLS :)
Uszczelka była wiercona i szło to dość opornie i w pewnym momencie użyłem jednak zbyt dużo siły. Spowodowało to zniekształcenie/zwichrowanie uszczelki wokół i pozaginanie końcówek warstw. Wymusiło to kolejny krok, czyli wyrównanie tego lekko dremelkiem.
Operacja ta niestety trochę zmieniła pierwotny kształt otworu i zbliżyła go do opisywanego przez Ciebie ringu. Nie uszkodziłem go jednak, bo w takim wypadku nie zdecydowałbym się na składanie.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-03-2013, 10:13   

Pewnie, że 93 ;) - pisałem mając 38 na termometrze - teraz już tylko 37.3 więc czuję się jak nowo narodzony ;)

Jakby uszczelka była płaska w okolicy otworu, można by wiercić w kanapce, jak ktoś wcześniej sugerował, ale boję się, że nie skręcisz kanapki, więc jak masz dremelka - wyfrezuj nowy otwór zaczynając od małej dziurki. Przy 3 warstwach krytycznie ważne będzie wykończenie wszystkich 3 tak, aby wokół otworu nie powstała dodatkowa grubość - uniemożliwi prawidłowe zgniecenie uszczelki w okolicy otworu. Do opornych uszczelek jest szpraj loktajta, który ma zapobiegać takim przygodom
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-03-2013, 11:56   

Zawsze możesz z zaostrzonej rurki zrobić punktak i wybić żądany otwór podkładajac kawałek twardego drewna od spodu :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-03-2013, 20:29   

swinks_UK, prędzej wziąłbym do tego profesjonalny wybijak (50 zł w górę, nie komplet 10 wybijakow za 20 zł, położył uszczelkę na stalowej płycie i jednym uderzeniem zniszczył wybijak. Boję się tylko jednego efektu - mam sporo doświadczenia w wybijaniu otworów w tworzywach i złe doświadczenie, że twarde tworzywo, ale podatne na zginanie deformuje się w okolicy otworu ze względu na konieczność wejścia dodatkowego materiału w jego strukturę.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-03-2013, 21:36   

Można próbować na prasie.
Ja bym szukał metody pod kątem dotępności sprzętowej warsztatów.
W potocznym "cięciu laserem" też jest sporo metod.
Pytanie tylko czy jak się uda problem zniknie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-03-2013, 21:39   

Bartek napisał/a:
podatne na zginanie deformuje się w okolicy otworu ze względu na konieczność wejścia dodatkowego materiału w jego strukturę.
Bartek napisał/a:
jak masz dremelka - wyfrezuj nowy otwór zaczynając od małej dziurki
Dodaj jeszcze żeby nie frezować ręcznie tylko na stabilizowanym uchwycie, gdyż można narobić więcej strat niż przy rozbiciu otwornicą uwarstwionej uszczelki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 17-09-2014, 07:07   

Czy projekt nadal jeździ? Jakoś tu cicho, a ja nic nie wiem :roll: Przyznaję, że sam zapomniałem o Franku :rolleyes:

Harp?
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.