Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Korozja tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
Zab007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lance 1.8 Intense, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2013, 16:54   [CY3A 1.8] Korozja tarcz hamulcowych

http://www.fotosik.pl/pok...93276bec73.html
http://www.fotosik.pl/pok...ece45247ee.html

Co sądzicie o tej korozji i czy tarcze powinny być wymienione w ramach gwarancji.
Klocki hamulcowe były wymieniane w czerwc 2012 w ASO i widać, że nie "wytarły" tarczy równomiernie. ASO oczywiście wydało negatywna opinię tłumacząc, że za lekko hamowałem.
Moim zdaniem tarcze nie powinny tak skorodować po 2,5 roku użytkowania.
Przebieg auta 47 000 km.
Dzięki za pomoc.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2013, 21:58   

Na drugim zdjęciu (na samochodzie) wyglądają normalnie. Od środka, to nie wiem, nigdy nie oglądałem.
 
 
Arqu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X & Subaru turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Kr
Wysłany: 14-03-2013, 22:21   

Klocek powinien brać z obu stron, od wewnątrz też. Nie masz zapieczonych zacisków?
 
 
Zab007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lance 1.8 Intense, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-03-2013, 22:29   

Na zewnątrz wszystko jest ok.
Natomiast od wew strony klocek został nierównomiernie starty.
Zaciski nie są zapieczone. Mechanik w ASO stwierdził, że klocki są luźne.
Moim zdaniem jeśli klocek dociskałby tarcze całą powierzchnią była by ona wytarta równomiernie.
Zastanawiam się czy można żle założyć klocki co spowodowało nierównomierny docisk.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-03-2013, 08:18   

Te tarcze nie skorodowały w przeciągu 3 kwartałów, możliwe, że pierwsze przeglądy na układzie hamulcowym nie były prawidłowo przeprowadzone , bo niby czemu klocki wymienione były w zeszłym roku :?:

Osobiście bym wyczyścił rdze papierem ściernym wyrównał wewnetrzne klocki hamulcowe i jeździł aż się klocki skończą, wtedy wymienił klocki razem z tarczami, na gwarancje raczej nie licz.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 15-03-2013, 08:58   

robertdg napisał/a:
Osobiście bym wyczyścił rdze papierem ściernym wyrównał wewnetrzne klocki hamulcowe i jeździł aż się klocki skończą, wtedy wymienił klocki razem z tarczami, na gwarancje raczej nie licz.
_________________

Ja miałem identyczną sytuację. Na gwarancję nie licz, bo Ci powiedzą to co mi - że nie umiesz hamować :P ( u mnie dodatkowo doszło do zwichrowania tarcz) Jak powyżej napisał Robert, ASO nie czyści w ogóle (a powinno) prowadnic klocków i kończy się to nierównym ich zużyciem. Miejsce, w którym klocek nie dochodzi do tarczy naturalnie koroduje. Nie jest to wada materiału, tylko naturalny proces.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-03-2013, 09:05   

Moim zdaniem za słabo hamujesz. Jak zauważam jakieś małe wżery na tylnej tarczy to od razu przy najbliższej bezpiecznej okazji rozpędzam auto i wciskam na maxa hamulec (musisz naprawdę mocno zahamować, żeby tył zaczął sensownie hamować) i wżery ścierają się.
 
 
Zab007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lance 1.8 Intense, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-03-2013, 12:12   

Oczywiście, że korozja to naturalny proces i nie da się tego uniknąć.
Dernerwuje mnie tylko nierzetelność ASO. Kasują nie małe pieniądzę za wymianę zwykłych klocków i do tego robią to nieprosfesjonalnie co skutkuje dodatkowymi kosztami.
Pewnie się skończy tym, że i tak pokryję wszystkie koszty z tym związane, ale przynajmniej powinni wiedzieć, że nie są bezkarni. Jakoś nie przekonuje mnie tłumaczenie serwisu, że za słabo hamowałem, ponieważ z jednej strony jest wytarta odpowiednio. Problem poajawił się od wew. strony i to przy osi - więc nie można tego zauważyć bez demontażu tarczy.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 15-03-2013, 12:34   

Zab007, Płyn hamulcowy był zmieniany? Ja wymieniam co roku. Moje tarcze po 22 tys. były w super stanie,klocki też dały by radę jeszcze ze 20 tys., teraz mam założone SP Performance Drilled Slotted + Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS (oczywiście przód i tył). Rdzy nie ma,ale trzeba też posmarować tarczę specjalnym smarem w odpowiednim miejscu. Lancerek staje w miejscu jak nacisnę hamulec :P
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
maniax86 
Mitsumaniak


Auto: lancer 1.6 invite 2011r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 811
Skąd: okolice rybnika
Wysłany: 15-03-2013, 14:33   

Zab007, jak masz swojego mechanika to daj jemu zrobić klocki i tarcze.... sporo zaoszczędzisz a ASO się do tego nie doczepi bo gwarancja klocków, tarcz itp nie obejmuje..... wiec możesz to zrobić poza ASO...
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 15-03-2013, 15:32   

ja w poniedzilaek wymieniam tylne tarcze i klocki pierwszy raz przy 73 tys km
tarcze dunske SBS

http://www.sbs.dk/forretn...ame=MITSUBISHI, LANCER SPORTBACK (CX_A), 26645&language=dk

i klocki TRW bo mi sie jedna strona zjechala za mocno przez zblokowany tloczek
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 15-03-2013, 16:14   

Cytat:

Moim zdaniem za słabo hamujesz. Jak zauważam jakieś małe wżery na tylnej tarczy to od razu przy najbliższej bezpiecznej okazji rozpędzam auto i wciskam na maxa hamulec (musisz naprawdę mocno zahamować, żeby tył zaczął sensownie hamować) i wżery ścierają się.

Ja hamuję całkiem często i mocno i nic to nie daje. Być może kwestia producenta tarcz? :?
 
 
Zab007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lance 1.8 Intense, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-03-2013, 16:54   

Płyn hamulcowy był co roku.

Oczywiście, że zmienie tarcze i klocki poza ASO, jednak nie zmienia to faktu, że ASO w Łodzi spaprało robote i tyle - niestety jest to temat rzeka i nie ma co się rozpisywać i wylewać żale.
Niestety nie mam swojego mechanika, ponieważ mieszkam tu od niedawna.
W warsztacie (po za ASO polecili mi tarcze JPN, twierdząc, że do tyłu nie ma potrzeby montowanai droższych tarcz.
Zastanawiam się między JPN, a TRW. Róznica 280 zł.
A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Łodzi?
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 15-03-2013, 17:35   

Zab007 napisał/a:
A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Łodzi?

http://forum.mitsumaniaki...bd93315#1160426
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74945
 
 
Zab007 
Nowy Forumowicz

Auto: Lance 1.8 Intense, 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-03-2013, 19:38   

mjsystem napisał/a:
Zab007 napisał/a:
A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Łodzi?

http://forum.mitsumaniaki...bd93315#1160426
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74945


Dzieki bardzo za odpowiedź.
Jutro sie wybiero w polecane miejsce ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.