Nie dał rady wjechać na podwyższenie |
Autor |
Wiadomość |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2011, 11:01
|
|
|
jaceksu79, Poprawna nazwa to zmiennik momentu obrotowego lub konwerter momentu obrotowego. Do niedawna sam zwałem to sprzęgłem hydrokinetycznym aż mój guru (tytuły i nazwisko pomińmy) wmówił mi ze jest to błąd |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 27-12-2011, 11:03
|
|
|
jaca71 napisał/a: | jaceksu79, Poprawna nazwa to zmiennik momentu obrotowego lub konwerter momentu obrotowego. Do niedawna sam zwałem to sprzęgłem hydrokinetycznym aż mój guru (tytuły i nazwisko pomińmy) wmówił mi ze jest to błąd |
pytam jeszcze raz dlaczego błąd?
czy to tak samo jak trybologia i tribologia
Bo mam wrażenie, że jesteś lekko przynudzony po świętach |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2011, 11:23
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Bo mam wrażenie, że jesteś lekko przynudzony po świętach |
Nie pamiętam tłumaczenia, więc pozostańmy przy tym stwierdzeniu.
A co do meritum wątku, to się zgadzamy? Znaczy, że sprzęgło cierne (suche) w tym wypadku, przy pewnej wprawie operatora (kierowcy) powinno dać radę? |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 27-12-2011, 11:25
|
|
|
jaca71 napisał/a: | to się zgadzamy? Znaczy, że sprzęgło cierne (suche) w tym wypadku, przy pewnej wprawie operatora (kierowcy) powinno dać radę? |
tak, jak jak ten właśnie operator nie spali sprzęgła to spali gumę na krawężniku
[ Dodano: 27-12-2011, 11:29 ]
zależy też od napędu na którą oś |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 28-12-2011, 08:40
|
|
|
Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-12-2011, 08:44
|
|
|
borsak1 napisał/a: | Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska. |
Nie, wraz ze wzrostem prędkości wałka napędowego (prędkości liniowej samochodu) zmniejsza się poślizg. Poślizg zanika gdy prędkości wałków się zrównują plus funkcja lock-up. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-12-2011, 14:17
|
|
|
borsak1 napisał/a: | Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska. |
najprościej tłumacząc - żadnego przenoszenia momentu po przez tarcie
wyobraź sobie turbinę która goni w rurze ciecz, a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz tak jak wiatrak - tak właśnie w bardzo dużym uproszczeniu sprzęgło hydrokinetyczne przenosi moment obrotowy. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:23
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz..... | Kiślu tam dosypać, zrobi się gęstsze. Będzie szybciej brało |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 29-12-2011, 22:26
|
|
|
JCH napisał/a: | jaceksu79 napisał/a: | a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz..... | Kiślu tam dosypać, zrobi się gęstsze. Będzie szybciej brało |
z czasem samoczynnie zrobi się tam kisiel ( tak jak mercedes nie zaleca wymiany olejum w skrzyni np. w moim mercedesie 2,9TD- wyobrażasz sobie mieć np. 800tys.km nastukane na jednym olejum?- bo tyle bez problemu te samochody jeżdzą ) |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-03-2013, 16:17 Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie
|
|
|
tropis napisał/a: | Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) |
Podnoszę temat, jako że mój Outlander sobie odpocznie to chciałbym go na czas odpoczynku ustawić na kołkach.
Czy ktoś już takie coś robił ? Na czym proponujecie ustawić klocki drewniane, pieńki czy cegły ?
W jakich miejscach ustawić kołki ? |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
|