Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie dał rady wjechać na podwyższenie
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2011, 11:01   

jaceksu79, Poprawna nazwa to zmiennik momentu obrotowego lub konwerter momentu obrotowego. Do niedawna sam zwałem to sprzęgłem hydrokinetycznym aż mój guru (tytuły i nazwisko pomińmy) wmówił mi ze jest to błąd :)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-12-2011, 11:03   

jaca71 napisał/a:
jaceksu79, Poprawna nazwa to zmiennik momentu obrotowego lub konwerter momentu obrotowego. Do niedawna sam zwałem to sprzęgłem hydrokinetycznym aż mój guru (tytuły i nazwisko pomińmy) wmówił mi ze jest to błąd :)


pytam jeszcze raz dlaczego błąd?
czy to tak samo jak trybologia i tribologia :?: :mrgreen:
Bo mam wrażenie, że jesteś lekko przynudzony po świętach :D
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2011, 11:23   

jaceksu79 napisał/a:
Bo mam wrażenie, że jesteś lekko przynudzony po świętach :D

Nie pamiętam tłumaczenia, więc pozostańmy przy tym stwierdzeniu.
A co do meritum wątku, to się zgadzamy? Znaczy, że sprzęgło cierne (suche) w tym wypadku, przy pewnej wprawie operatora (kierowcy) powinno dać radę?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-12-2011, 11:25   

jaca71 napisał/a:
to się zgadzamy? Znaczy, że sprzęgło cierne (suche) w tym wypadku, przy pewnej wprawie operatora (kierowcy) powinno dać radę?


tak, jak jak ten właśnie operator nie spali sprzęgła to spali gumę na krawężniku :wink:

[ Dodano: 27-12-2011, 11:29 ]
zależy też od napędu na którą oś
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 28-12-2011, 08:40   

Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-12-2011, 08:44   

borsak1 napisał/a:
Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska.

Nie, wraz ze wzrostem prędkości wałka napędowego (prędkości liniowej samochodu) zmniejsza się poślizg. Poślizg zanika gdy prędkości wałków się zrównują plus funkcja lock-up.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-12-2011, 14:17   

borsak1 napisał/a:
Czyli działa jak sprzęgło odśrodkowe wraz ze wzrostem obrotów sprzęgło mocniej dociska.


najprościej tłumacząc - żadnego przenoszenia momentu po przez tarcie
wyobraź sobie turbinę która goni w rurze ciecz, a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz tak jak wiatrak - tak właśnie w bardzo dużym uproszczeniu sprzęgło hydrokinetyczne przenosi moment obrotowy.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-12-2011, 20:23   

jaceksu79 napisał/a:
a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz.....
Kiślu tam dosypać, zrobi się gęstsze. Będzie szybciej brało ;) :lol: 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-12-2011, 22:26   

JCH napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
a z drugiej strony rury kolejną turbinę która jest napędzana przez tą ciecz.....
Kiślu tam dosypać, zrobi się gęstsze. Będzie szybciej brało ;) :lol: 8)


z czasem samoczynnie zrobi się tam kisiel ( tak jak mercedes nie zaleca wymiany olejum w skrzyni np. w moim mercedesie 2,9TD- wyobrażasz sobie mieć np. 800tys.km nastukane na jednym olejum?- bo tyle bez problemu te samochody jeżdzą :D )
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-03-2013, 16:17   Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie

tropis napisał/a:
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta)


Podnoszę temat, jako że mój Outlander sobie odpocznie to chciałbym go na czas odpoczynku ustawić na kołkach.

Czy ktoś już takie coś robił ? Na czym proponujecie ustawić klocki drewniane, pieńki czy cegły ?
W jakich miejscach ustawić kołki ?
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.