Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] carisma 1.9 td 90 km vs vw golf III kombi 1.9 t
Autor Wiadomość
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 28-03-2013, 13:13   

runi, a jak wygląda spalanie? Wzrosło czy jest w normie? :roll:
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
runi 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 92
Skąd: Legnica
Wysłany: 28-03-2013, 17:26   

xluki napisał/a:
runi, a jak wygląda spalanie? Wzrosło czy jest w normie? :roll:
szczerze powiem ze wydaje mi się że pali dużo ale nie wiem bo posiadam auto od stycznia i objawy cały czas takie same . powiem że odpala bez problemu nie widziałem żadnego dymu z tyłu choć ostatnio kolega jechał za mną pod górkę i mówił ze mi wtryski leja bo niebieski dym mi leciał. hmm czy te końcówki są w ogóle wymienne bo nie mogłem nigdzie znaleźć końcówek . a wydaje mi sięze pali dużo bo jak zatankuje ok 32 litrów to zrobie jakies ok 400 km i jest na zero. ale dziwi mnie to ze jak zaleje za te 200 zł czyli te ~ 32 l to pokazuje pełny zbiornik ( i jeszcze jedno pytanie czy wskazówka po wyłączeniu zapłonu powinna opadać czy nie bo u mnie cały czas pokazuje stan paliwa )
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-03-2013, 17:59   

Wskazówka po wyłączeniu zapłonu nie opada.
Niebieski dym to spalony olej, gdyby wtryski przelewały to kopciłby na czarno.
 
 
runi 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 92
Skąd: Legnica
Wysłany: 28-03-2013, 18:35   

raczej oleju nie bierze . a jak sprawdzić czy wtryskiwacze leja
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20740
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-03-2013, 18:44   

Trzeba je wykręcić i dać do sprawdzenia na maszynę. I wtedy albo tylko regulacja a na pewno wymiana końcówek wtrysków. Zaletą tych wtrysków jest to że regeneracja jest w miarę tania w porównaniu do wtrysków z DID.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
runi 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 92
Skąd: Legnica
Wysłany: 28-03-2013, 18:45   

Jaro1974 napisał/a:
Trzeba je wykręcić i dać do sprawdzenia na maszynę. I wtedy albo tylko regulacja a na pewno wymiana końcówek wtrysków. Zaletą tych wtrysków jest to że regeneracja jest w miarę tania w porównaniu do wtrysków z DID.
czyli tak czy siak auto do mechanika a jak sie zbiera Twoj td
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20740
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-03-2013, 18:49   

Moja zbiera się całkiem nieźle. Nie miałem porównania z jakimś vag-iem ale uważam że nie jest źle.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 28-03-2013, 19:04   

1.6 i 1.8sohc więc jeśli carisme to tylko i wyłącznie z tymi silnikami
ja moją bylem już w Anglji i nawet nie piernala po drodze przez calą Polske nie mialem żadnych problemów z wyprzedzaniem a w jedną strone to jechalem jak warjat z powrotem jechalem normalnie to zaoszczędzilem zbiornik paliwa :shock:
1.6 przyredukujesz do trójki to ciągnie do odcinki jak przecinak i bardzo mi sie to podoba :mrgreen:
_________________
jedyna taka!
http://img5.imageshack.us/img5/8307/zdjcie078.jpg
http://img687.imageshack..../zdjcie133z.jpg
 
 
runi 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 92
Skąd: Legnica
Wysłany: 28-03-2013, 19:13   

PINO87 napisał/a:
1.6 i 1.8sohc więc jeśli carisme to tylko i wyłącznie z tymi silnikami
ja moją bylem już w Anglji i nawet nie piernala po drodze przez calą Polske nie mialem żadnych problemów z wyprzedzaniem a w jedną strone to jechalem jak warjat z powrotem jechalem normalnie to zaoszczędzilem zbiornik paliwa :shock:
1.6 przyredukujesz do trójki to ciągnie do odcinki jak przecinak i bardzo mi sie to podoba :mrgreen:
teraz to moze i bym kupil benzyniaka ale juz mam diesla i chcem aby to jakos chodzilo przyzwoicie
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20740
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 28-03-2013, 21:05   

PINO87, ja nie twierdzę że 1.6 jest złym silnikiem. Ale nie miałem z nim do czynienia i nie mogę mieć w tym momencie jakiejkolwiek skali porównawczej między 1.6n a moim 1.9. Kupując ją wiedziałem jakie mogę mieć problemy i pomimo tego uważam że dokonałem dobrego wyboru. Przejechałem się 1.8 GDI i szczerze powiem rewelacji nie było. ale to też nie może być ocena obiektywna.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2013, 18:24   

GDI pewnie też jest tragiczny, prawda PINO87?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
runi 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 92
Skąd: Legnica
Wysłany: 29-03-2013, 20:37   

Jaro1974 a jakie jest spalanie w Twoim aucie

[ Dodano: 30-03-2013, 17:11 ]
dziś zauważyłem ze przy średniej górce jak sie zatrzymałęm i chciałęm ruszyc i dałem dosc sporo gazu to auto zgasło , dodam ze nie jestem jakas lebiodą ktora nie potrafi ruszyc pod górke
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2013, 22:00   Do runi

weź go zdiagnozuj i napraw bo niedługo wszyscy bedą narzekać na te motory, coś w tym jest bo narzekają Ci którzy albo ich nie znają albo kupują zajeżdżone za 3-4 tysiace, brak im kaski na naprawy- o tankowaniu do pełna nie wspomnę. Końcówki wtrysków nowe oryginały kosztuję 60-70 zeta z 1szt.
Jeśli chodzi o 1,9 td z grupy VW......to zależy czy chodzi o td czy o tdi bo to dwie bajki.
Reasumując zaletą klekoczących diesli z pośrednią komorą wirową jest możliwa jazda na alternatywnym paliwie oraz znacznie tańsze naprawy układu wtryskowego.
Runi, sprawdzałeś w jakim stanie jest Twój LDA?
PS jeśli chodzi o dynamikę w Carismie 1,9 TD naprawdę nie ma co narzekać, przy apetycie 6-6,5 l ropki na setkę można dynamicznie poruszać się po drodze. Znam silnik 1,6 i jest to dobry motor, na starcie diesel 90-konny nie ma startu, ale w trasie benzynka nie ma najmniejszych szans- znam to z autopsji. Pozdrawiam
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 31-03-2013, 09:45   

a może motor ma przedmuchy na uszczelkach przy kolektorze jednym lub drugim ? Zapchany kat ? A jak tam głowica i uszczelka ? Turbinę też sprawdzałeś, może lubi puścić dymek.
_________________

 
 
runi 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 92
Skąd: Legnica
Wysłany: 31-03-2013, 10:20   

ReaperEzg napisał/a:
a może motor ma przedmuchy na uszczelkach przy kolektorze jednym lub drugim ? Zapchany kat ? A jak tam głowica i uszczelka ? Turbinę też sprawdzałeś, może lubi puścić dymek.
jak juz wcześniej wspominałęm nie mam żad ych dymków uszczelka chyba ok nie widac przecieków przedmuchów

[ Dodano: 02-04-2013, 13:56 ]
Dziś byłem u mechanika od diesli stwierdził że kąt wtrysku musi być dobrze ustawiony po ogledzinach auta , powiedizał ze mogą się pobawić w ustawianie czy też sprawdzenie ale nie daje pewności ze to cos da , teraz moje pytanie czy LDA może powodować objawy mulenia ? dziś wkręciłem śrubę dość mocno gdyż była wykręcona ok 1.5 cm ale objawy takie same nawet jakby mi sie wydawało jak raz ujżałem biało niebieski dymek ale tylko raz

[ Dodano: 02-04-2013, 16:40 ]
Zdjęłęm węźyk z LDA i nie ma różnicy tak samo muli jutro szukam klucza 34 i 36 bo nie wiem jaki jest i rozbieram mam nadzieje ze te mulenie to tylko zapieczony trzpień
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.