[Cari 1.9TD] carisma 1.9 td 90 km vs vw golf III kombi 1.9 t |
Autor |
Wiadomość |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 28-03-2013, 13:13
|
|
|
runi, a jak wygląda spalanie? Wzrosło czy jest w normie? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 28-03-2013, 17:26
|
|
|
xluki napisał/a: | runi, a jak wygląda spalanie? Wzrosło czy jest w normie? | szczerze powiem ze wydaje mi się że pali dużo ale nie wiem bo posiadam auto od stycznia i objawy cały czas takie same . powiem że odpala bez problemu nie widziałem żadnego dymu z tyłu choć ostatnio kolega jechał za mną pod górkę i mówił ze mi wtryski leja bo niebieski dym mi leciał. hmm czy te końcówki są w ogóle wymienne bo nie mogłem nigdzie znaleźć końcówek . a wydaje mi sięze pali dużo bo jak zatankuje ok 32 litrów to zrobie jakies ok 400 km i jest na zero. ale dziwi mnie to ze jak zaleje za te 200 zł czyli te ~ 32 l to pokazuje pełny zbiornik ( i jeszcze jedno pytanie czy wskazówka po wyłączeniu zapłonu powinna opadać czy nie bo u mnie cały czas pokazuje stan paliwa ) |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-03-2013, 17:59
|
|
|
Wskazówka po wyłączeniu zapłonu nie opada.
Niebieski dym to spalony olej, gdyby wtryski przelewały to kopciłby na czarno. |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 28-03-2013, 18:35
|
|
|
raczej oleju nie bierze . a jak sprawdzić czy wtryskiwacze leja |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20740 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 28-03-2013, 18:45
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Trzeba je wykręcić i dać do sprawdzenia na maszynę. I wtedy albo tylko regulacja a na pewno wymiana końcówek wtrysków. Zaletą tych wtrysków jest to że regeneracja jest w miarę tania w porównaniu do wtrysków z DID. | czyli tak czy siak auto do mechanika a jak sie zbiera Twoj td |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20740 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
PINO87
Forumowicz
Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 84 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: 28-03-2013, 19:04
|
|
|
1.6 i 1.8sohc więc jeśli carisme to tylko i wyłącznie z tymi silnikami
ja moją bylem już w Anglji i nawet nie piernala po drodze przez calą Polske nie mialem żadnych problemów z wyprzedzaniem a w jedną strone to jechalem jak warjat z powrotem jechalem normalnie to zaoszczędzilem zbiornik paliwa
1.6 przyredukujesz do trójki to ciągnie do odcinki jak przecinak i bardzo mi sie to podoba |
_________________ jedyna taka!
http://img5.imageshack.us/img5/8307/zdjcie078.jpg
http://img687.imageshack..../zdjcie133z.jpg |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 28-03-2013, 19:13
|
|
|
PINO87 napisał/a: | 1.6 i 1.8sohc więc jeśli carisme to tylko i wyłącznie z tymi silnikami
ja moją bylem już w Anglji i nawet nie piernala po drodze przez calą Polske nie mialem żadnych problemów z wyprzedzaniem a w jedną strone to jechalem jak warjat z powrotem jechalem normalnie to zaoszczędzilem zbiornik paliwa
1.6 przyredukujesz do trójki to ciągnie do odcinki jak przecinak i bardzo mi sie to podoba | teraz to moze i bym kupil benzyniaka ale juz mam diesla i chcem aby to jakos chodzilo przyzwoicie |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20740 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 28-03-2013, 21:05
|
|
|
PINO87, ja nie twierdzę że 1.6 jest złym silnikiem. Ale nie miałem z nim do czynienia i nie mogę mieć w tym momencie jakiejkolwiek skali porównawczej między 1.6n a moim 1.9. Kupując ją wiedziałem jakie mogę mieć problemy i pomimo tego uważam że dokonałem dobrego wyboru. Przejechałem się 1.8 GDI i szczerze powiem rewelacji nie było. ale to też nie może być ocena obiektywna. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2013, 18:24
|
|
|
GDI pewnie też jest tragiczny, prawda PINO87? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29-03-2013, 20:37
|
|
|
Jaro1974 a jakie jest spalanie w Twoim aucie
[ Dodano: 30-03-2013, 17:11 ]
dziś zauważyłem ze przy średniej górce jak sie zatrzymałęm i chciałęm ruszyc i dałem dosc sporo gazu to auto zgasło , dodam ze nie jestem jakas lebiodą ktora nie potrafi ruszyc pod górke |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2013, 22:00 Do runi
|
|
|
weź go zdiagnozuj i napraw bo niedługo wszyscy bedą narzekać na te motory, coś w tym jest bo narzekają Ci którzy albo ich nie znają albo kupują zajeżdżone za 3-4 tysiace, brak im kaski na naprawy- o tankowaniu do pełna nie wspomnę. Końcówki wtrysków nowe oryginały kosztuję 60-70 zeta z 1szt.
Jeśli chodzi o 1,9 td z grupy VW......to zależy czy chodzi o td czy o tdi bo to dwie bajki.
Reasumując zaletą klekoczących diesli z pośrednią komorą wirową jest możliwa jazda na alternatywnym paliwie oraz znacznie tańsze naprawy układu wtryskowego.
Runi, sprawdzałeś w jakim stanie jest Twój LDA?
PS jeśli chodzi o dynamikę w Carismie 1,9 TD naprawdę nie ma co narzekać, przy apetycie 6-6,5 l ropki na setkę można dynamicznie poruszać się po drodze. Znam silnik 1,6 i jest to dobry motor, na starcie diesel 90-konny nie ma startu, ale w trasie benzynka nie ma najmniejszych szans- znam to z autopsji. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 31-03-2013, 09:45
|
|
|
a może motor ma przedmuchy na uszczelkach przy kolektorze jednym lub drugim ? Zapchany kat ? A jak tam głowica i uszczelka ? Turbinę też sprawdzałeś, może lubi puścić dymek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
runi
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 92 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 31-03-2013, 10:20
|
|
|
ReaperEzg napisał/a: | a może motor ma przedmuchy na uszczelkach przy kolektorze jednym lub drugim ? Zapchany kat ? A jak tam głowica i uszczelka ? Turbinę też sprawdzałeś, może lubi puścić dymek. | jak juz wcześniej wspominałęm nie mam żad ych dymków uszczelka chyba ok nie widac przecieków przedmuchów
[ Dodano: 02-04-2013, 13:56 ]
Dziś byłem u mechanika od diesli stwierdził że kąt wtrysku musi być dobrze ustawiony po ogledzinach auta , powiedizał ze mogą się pobawić w ustawianie czy też sprawdzenie ale nie daje pewności ze to cos da , teraz moje pytanie czy LDA może powodować objawy mulenia ? dziś wkręciłem śrubę dość mocno gdyż była wykręcona ok 1.5 cm ale objawy takie same nawet jakby mi sie wydawało jak raz ujżałem biało niebieski dymek ale tylko raz
[ Dodano: 02-04-2013, 16:40 ]
Zdjęłęm węźyk z LDA i nie ma różnicy tak samo muli jutro szukam klucza 34 i 36 bo nie wiem jaki jest i rozbieram mam nadzieje ze te mulenie to tylko zapieczony trzpień |
|
|
|
 |
|