Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 11:11
System SUPER SELECT [SS]
Autor Wiadomość
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 09-11-2007, 07:57   System SUPER SELECT [SS]

NAPEDY W PAJERO/MONTERO II, III i IV [SYSTEM SUPER SELECT]

W Super Select można dowolnie zmieniać napęd 2H<->4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).



Schemat lampek na desce rozdzielczej w SS4-II :wink:
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
MartinMM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer/Pajerko/Gulf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 928
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-01-2012, 21:25   

Gene, super wyjasnienie, dziekuje bardzo :)
 
 
Geronimo 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Rędziny /k Częstochowy
Wysłany: 31-03-2013, 18:42   

Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-04-2013, 08:33   

Geronimo napisał/a:
Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC.

20 km tylko na wprost i po nawierzchni która umożliwia uślizg kół.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 01-04-2013, 23:48   

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Owszem, tylko na nawierzchni pozwalającej na uślizg kół. Ale jeździć można nie tylko po prostej, a normalnie jak potrzeba (stąd ta nawierzchnia konieczna) i tyle ile da rady wyciągnąć na ostatnim biegu. Wychodziło mi coś pod 50 na godzinę.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2013, 08:34   

Dokladnie tak jest jak Heilsberg napisal. Jesli samochod da rade jechac szybciej mozna nawet i 60/h. Producent nie informuje o koniecznosci zachowania jakiejs minimalnej predkosci. Co do jazdy tylko na wprost to takze przesada. Kola powinny byc prosto w chwili przelaczania ustawien ale jezdzic i skrecac mozna.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
satyricon 
Forumowicz

Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: nehrybka/radzymin
Wysłany: 26-07-2014, 10:23   

Dodadam od siebie ze 75 km/h bez problemu a jak sie rozpedza jak rajdowka pozdraiwam
_________________

 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2015, 12:56   

Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 02-03-2015, 13:06   

ruks napisał/a:
Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie?

W jakim pajero?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2015, 16:07   

III lub IV ze skrzynią automatyczną i super selectem
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 02-03-2015, 21:58   

Blokadę międzyosiową i reduktor zawsze w położeniu N i po zatrzymaniu ( hamulec ) . Tak podają w instrukcji , i nigdy nie miałem kłopotów z załaczeniem ( lampka na napędach zapalała się prawie od razu ) Przełaczanie z 2H 4H i odwrotnie w każdym położeniu dźwigni AT i do 100 km/h.
 
 
Born 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2017, 12:44   

Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 01-02-2017, 14:42   

Born napisał/a:
Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas?

Tak zapytam, co to jest tryb sportowy!?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Born 
Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2017, 14:44   

W instrukcji tak jest opisany tryb ręcznego przełączania biegów w Pajero III
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 10-02-2017, 23:35   

Odpowiem inaczej, bez sensu była by możliwość jazdy tylko w "ręcznej" zmianie lub tylko w "automatycznej" zmianie. Musiał byś się zatrzymywać i przełączać tryby.

Odświeżę także temat jazdy na 4llc, maksymalnie można jechać ok. 100 km / h ponieważ przy tej prędkości kończą się obroty silnika na 5 biegu, prędkość zależy jeszcze od rozmiaru opon. Producent zabezpiecza się i przewiduje tak jak napisał Zbyszekm2 20 km/h, jednak ten sam producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Jak pojedziesz szybciej po luźnej nawierzchni nic się nie stanie
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.