Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 11:11 |
System SUPER SELECT [SS] |
Autor |
Wiadomość |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-11-2007, 07:57 System SUPER SELECT [SS]
|
|
|
NAPEDY W PAJERO/MONTERO II, III i IV [SYSTEM SUPER SELECT]
W Super Select można dowolnie zmieniać napęd 2H<->4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).
Schemat lampek na desce rozdzielczej w SS4-II
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
MartinMM
Mitsumaniak

Auto: Lancer/Pajerko/Gulf
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 928 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-01-2012, 21:25
|
|
|
Gene, super wyjasnienie, dziekuje bardzo |
|
|
|
 |
Geronimo
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Rędziny /k Częstochowy
|
Wysłany: 31-03-2013, 18:42
|
|
|
Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-04-2013, 08:33
|
|
|
Geronimo napisał/a: | Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC. |
20 km tylko na wprost i po nawierzchni która umożliwia uślizg kół. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-04-2013, 23:48
|
|
|
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Owszem, tylko na nawierzchni pozwalającej na uślizg kół. Ale jeździć można nie tylko po prostej, a normalnie jak potrzeba (stąd ta nawierzchnia konieczna) i tyle ile da rady wyciągnąć na ostatnim biegu. Wychodziło mi coś pod 50 na godzinę. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2013, 08:34
|
|
|
Dokladnie tak jest jak Heilsberg napisal. Jesli samochod da rade jechac szybciej mozna nawet i 60/h. Producent nie informuje o koniecznosci zachowania jakiejs minimalnej predkosci. Co do jazdy tylko na wprost to takze przesada. Kola powinny byc prosto w chwili przelaczania ustawien ale jezdzic i skrecac mozna. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 26-07-2014, 10:23
|
|
|
Dodadam od siebie ze 75 km/h bez problemu a jak sie rozpedza jak rajdowka pozdraiwam |
_________________
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-03-2015, 12:56
|
|
|
Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-03-2015, 13:06
|
|
|
ruks napisał/a: | Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie? |
W jakim pajero? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-03-2015, 16:07
|
|
|
III lub IV ze skrzynią automatyczną i super selectem |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 02-03-2015, 21:58
|
|
|
Blokadę międzyosiową i reduktor zawsze w położeniu N i po zatrzymaniu ( hamulec ) . Tak podają w instrukcji , i nigdy nie miałem kłopotów z załaczeniem ( lampka na napędach zapalała się prawie od razu ) Przełaczanie z 2H 4H i odwrotnie w każdym położeniu dźwigni AT i do 100 km/h. |
|
|
|
 |
Born
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2017, 12:44
|
|
|
Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 01-02-2017, 14:42
|
|
|
Born napisał/a: | Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas? |
Tak zapytam, co to jest tryb sportowy!? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Born
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2017, 14:44
|
|
|
W instrukcji tak jest opisany tryb ręcznego przełączania biegów w Pajero III |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 10-02-2017, 23:35
|
|
|
Odpowiem inaczej, bez sensu była by możliwość jazdy tylko w "ręcznej" zmianie lub tylko w "automatycznej" zmianie. Musiał byś się zatrzymywać i przełączać tryby.
Odświeżę także temat jazdy na 4llc, maksymalnie można jechać ok. 100 km / h ponieważ przy tej prędkości kończą się obroty silnika na 5 biegu, prędkość zależy jeszcze od rozmiaru opon. Producent zabezpiecza się i przewiduje tak jak napisał Zbyszekm2 20 km/h, jednak ten sam producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Jak pojedziesz szybciej po luźnej nawierzchni nic się nie stanie |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
|