Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie ciśnienie w oponach
Autor Wiadomość
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2013, 13:22   Jakie ciśnienie w oponach

Szanowni Koledzy prosze o informacje jakie powinno być ciśnienie w oponach. samochód jeżdzi na letnich kołach 18R.
Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego.

Pozdrawiam
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2013, 18:15   

Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy, i chyba już temat był poruszany na forum.
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 02-04-2013, 19:47   

DJ Fazi napisał/a:
Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy


lub instrukcja obsługi, najlepsza odpowiedz na tego typu pytania.
_________________
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-04-2013, 19:48   

Instrukcja obsługi przewiduję dla laćka 225/55/R18:
2,2 bara (220kPa) przód i tył
chyba, że planujesz poruszać się z prędkością większą niż 160km/h to 2,5 bara (259kPa) przód i tył.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-04-2013, 14:45   

Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze
_________________

 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 04-04-2013, 15:00   

lexus napisał/a:
Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze


Tyle samo daje w Lancerze, a wg. tego co mam w instrukcji powinno być 2,6 :roll: z dopiskiem na rynek Rosyjski 2,4 (pewnie jest to uzależnione w jakimś stopniu od stanu dróg)
_________________
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-04-2013, 19:07   

Cytat:
Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego

Nalepka na słupku przy drzwiach kierowcy to raz, instrukcja to dwa.
Informacje są różne dla tego, że w pewnym momencie zmieniono homologację, min. dla ciśnienia w oponach, dla aut aby sprostać normie EURO5 to trzy.
Chodziło głównie o zmniejszenie spalania. Spowodowało to zwiększenie ciśnienia w oponach dla samochodów wyprodukowanych w specyfikacji bodaj dla 2010r. Lancer tez ma zwiększone zalecane ciśnienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-04-2013, 15:45   

Trik napisał/a:
zalecane ciśnienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy.


W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6
_________________
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 07-04-2013, 23:17   

Lucas123w napisał/a:
W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6
No i bądź tu mądry i pisz wiersze :wink: . Pozostają oznaczenia na aucie i instrukcja.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-04-2013, 09:00   

No i należy się kierować zdrowym rozsądkiem.
U mnie na nalepce jest 2,2 - zwiększyłem starym niemieckim zwyczajem do 2,4.
Stwierdziłem organoleptycznie, że jeszcze większe ciśnienie powoduje wypadanie fragmentów kręgosłupa na wybojach :wink:
Przy zwiększonym ciśnienieniu opony nieco bardziej ścierają się w środku, ale widać to praktycznie jak już są do wymiany.
bonito
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 08-04-2013, 10:35   

To jest tak jak Trik pisze wchodzą nowe normy Euro i na te potrzeby jest zwiększane ciśnienie celem mniejszego tarcia.
Dobry oponiarz powinien mieć dobre pojęcie na temat ciśnienia w oponach i ustawić je optymalnie. Można też spróbować ustawić ciśnienie jakie podaje instrukcja na rynek rosyjski. Oni tam nie wymagają żadnych norm Euro więc maja na to olewkę :D
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.