Jakie ciśnienie w oponach |
Autor |
Wiadomość |
loczek
Forumowicz
Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2013, 13:22 Jakie ciśnienie w oponach
|
|
|
Szanowni Koledzy prosze o informacje jakie powinno być ciśnienie w oponach. samochód jeżdzi na letnich kołach 18R.
Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2013, 18:15
|
|
|
Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy, i chyba już temat był poruszany na forum. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:47
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | Masz naklejkę na "futrynie" drzwi kierowcy |
lub instrukcja obsługi, najlepsza odpowiedz na tego typu pytania. |
_________________  |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-04-2013, 19:48
|
|
|
Instrukcja obsługi przewiduję dla laćka 225/55/R18:
2,2 bara (220kPa) przód i tył
chyba, że planujesz poruszać się z prędkością większą niż 160km/h to 2,5 bara (259kPa) przód i tył. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-04-2013, 14:45
|
|
|
Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 04-04-2013, 15:00
|
|
|
lexus napisał/a: | Na polskie dziury ja mam2,3 - ,2,4 tak mnie zalecili gumiarze |
Tyle samo daje w Lancerze, a wg. tego co mam w instrukcji powinno być 2,6 z dopiskiem na rynek Rosyjski 2,4 (pewnie jest to uzależnione w jakimś stopniu od stanu dróg) |
_________________  |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 06-04-2013, 19:07
|
|
|
Cytat: | Jakie powinno być z przodu a jakie z tyłu. W kazdym salonie słyszę co innego |
Nalepka na słupku przy drzwiach kierowcy to raz, instrukcja to dwa.
Informacje są różne dla tego, że w pewnym momencie zmieniono homologację, min. dla ciśnienia w oponach, dla aut aby sprostać normie EURO5 to trzy.
Chodziło głównie o zmniejszenie spalania. Spowodowało to zwiększenie ciśnienia w oponach dla samochodów wyprodukowanych w specyfikacji bodaj dla 2010r. Lancer tez ma zwiększone zalecane ciśnienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 07-04-2013, 15:45
|
|
|
Trik napisał/a: | zalecane ciśnienie z 2,2 do 2,4 po wprowadzeniu owej normy. |
W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6 |
_________________  |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 07-04-2013, 23:17
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | W roku modelowym 11 poszybowało do 2.6 | No i bądź tu mądry i pisz wiersze . Pozostają oznaczenia na aucie i instrukcja. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-04-2013, 09:00
|
|
|
No i należy się kierować zdrowym rozsądkiem.
U mnie na nalepce jest 2,2 - zwiększyłem starym niemieckim zwyczajem do 2,4.
Stwierdziłem organoleptycznie, że jeszcze większe ciśnienie powoduje wypadanie fragmentów kręgosłupa na wybojach
Przy zwiększonym ciśnienieniu opony nieco bardziej ścierają się w środku, ale widać to praktycznie jak już są do wymiany.
bonito |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 08-04-2013, 10:35
|
|
|
To jest tak jak Trik pisze wchodzą nowe normy Euro i na te potrzeby jest zwiększane ciśnienie celem mniejszego tarcia.
Dobry oponiarz powinien mieć dobre pojęcie na temat ciśnienia w oponach i ustawić je optymalnie. Można też spróbować ustawić ciśnienie jakie podaje instrukcja na rynek rosyjski. Oni tam nie wymagają żadnych norm Euro więc maja na to olewkę |
_________________  |
|
|
|
 |
|